El capital

Igår blev det ännu en resa till Stockholm, fast denna gång var det inget riksdagsbesök. Jag, Emelie, Habibi, Sjöström, Sara och Saras brorsa åkte till el capital för att se på bio. Och Emelie har helt rätt när hon säger att jag alldeles för sent upptäckte vad det var för film vi skulle titta på. 27 Dresses. Namnet säger väl liksom det mesta. Okej, jag är väl lite emot det här med "bestämda könsroller", men det här var verkligen en så kallad "tjejfilm". Innan bion började blev det ett besök på Donken, där jag fick stå förbannat j*vla länge i kön. Så när jag kom tillbaka till bordet så hade resten i stort sett ätit upp sin mat. Väl vid bordet fick vi (utom Sjöström, hon var på kisspaus, och Sara och Val (hennes brorsa), som åkte in med en senare buss) uppleva en mycket, mycket rolig händelse. Det var alltså jag, Emelie och Habibi som satt vid bordet, och en liten, fet (förlåt, men det är sant, han hade nog varit på Donken lite för många gånger) unge kommer fram till vårat bord, tittar på oss en stund med sin dubbelhaka hängandes ner till bröstet, och slår Habiba i huvudet med en ballong. Efter några sekunder i chocktillstånd så börjar vi självklart skratta. Ungen ser lite fundersam ut, tittar på oss en stund till, och vandrar sedan vidare till några tjejer som sitter bakom oss, och börjar slå dom istället. Och så höll han på, från bord till bord. En riktig ballongligist. Mm, det var roligt. Efter det mötte vi upp med Sara och Val, för att sedan gå den extremt långa vägen till biografen (tog väl högst två minuter).
Bion var alltså sådär, och när den var slut såg vi att det tydligen var en svenska som hade en av huvudrollerna. Man blir ju lite småglad när man ser "Malin Akerman" dyka upp på eftertexterna till en amerikansk film. Dålig stil att dom inte hade kunnat lägga till den där ringen över a:et. Taskigt värre.
Efter bion gick vi återigen till Donken, eftersom Habiba hela kvällen hade tjatat om att hon skulle ha en milkshake. Fråga mig inte varför hon inte köpte det när vi var där första gången. Hon köpte sin milkshake, och hon har fått ett rykte över sig att milkshake+nikotin (hon rökte för första gången på några dagar) gör så att hon blir halvt galen. Och det stämde ganska bra. Bussresan hem visade det väldigt tydligt. Hon "stötte" på Val, som är sisådär fyra år yngre än henne, och hon var ovanligt pussglad.
Bussresan hem ja, det var en riktig höjdare. Val (jag är faktiskt lite tveksam till vad han heter på riktigt) visade att han i framtiden kommer att arbeta i busringningsbranschen. Han ringde fyra-fem killar, anonymnt då såklart, och alla vi andra fick rejält ont i magen av skratt. Till och med tanten som satt några rader bakom oss skrattade för sig själv.
Ja, alla små resor vi gör blir alltid klockrena. Så dom får vi fortsätta med.
Idag har det väl inte hänt så mycket egentligen. Lite plugg inför matteprovet imorrn, lite fotbollstittande och  bussen till Rimbo för träning. Det har blivit lite för mycket buss under den här helgen..
Jag börjar faktiskt bli lite orolig över min kondition, idag orkade jag väl spela i högst tre minuter innan jag behövde springa (krypa) och byta. Så det kanske är tur att det faktiskt inte är bandysäsong nu. Men mönstringen är ju bara två veckor bort, så då behöver jag väl kanske träna inför det istället. Jo, det måste jag nog göra. Konditionen ska upp, helt klart..  
Hej svejs!
Dagens låt: Senses Fail - Lady In a Blue Dress

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Tala för dig själv David. Dina tånaglar sträcker sig från lärarrummet till matsalen. jag har nog allt sett hur du viker in dom i skorna!

2008-04-06 @ 22:19:18
URL: http://pernijah.blogg.se
Postat av: Emelie

HAHA dubbelhaka hängandes ner till bröstet! Det var då det värsta :D men sant dock. :D
Vi måste fanimej göra om detta snart xD Har jag redan sagt det föresten?

2008-04-06 @ 22:31:07
URL: http://emeliesundiin.blogg.se
Postat av: Sara

haha, val heter linus egentligen, men det behöver vi ju inte låtsas om!!

2008-04-07 @ 10:52:24
URL: http://www.saranilsssson.blogg.se
Postat av: Maya

haha jamen de har du faktiskt så rätt i :p

2008-04-07 @ 20:04:40
URL: http://Mayagunnarsson.blogg.se
Postat av: TooBlessed

Haha, fortsätt titta in så får du mer ;)
Jodå, riktigt kul match. Grymt bra stämning på läktaren också.

2008-04-07 @ 21:34:51
URL: http://tooblessed.blogg.se/
Postat av: Anonym

Röntgensyn

2008-04-07 @ 22:20:17
URL: http://pernijah.blogg.se
Postat av: Linnéa

En puss till dig också min bror som snart blir man. ;)

2008-04-07 @ 22:22:13
Postat av: Jennifer

Haha, nej det var då jävla länge sen hon hade långt hår alltså. Och visst är tösen lika söt nu, självklart :)

2008-04-08 @ 09:32:47
Postat av: Emelie

Haha vilken av alla konversationer?? xD
Ja jag tycker verkligen att vi ska göra det igen :D Såååååå, du fyller ju år snart David :D Ska du inte fixa något festligt då kanske? haha.

2008-04-08 @ 17:46:27
URL: http://emeliesundiin.blogg.se
Postat av: Jennifer

Förresten, du har sjujäkla bra musiksmak alltså. Även jag är ett stort fan av The Killers

2008-04-08 @ 19:37:13
URL: http://jeffsl.blogg.se
Postat av: Emelie

David, det var Trygve och Berit som talade, inte Emelie och Erik :D
Ja du har då verkligen lovat mig bullar! Annars blir jag rejält besviken. Och att du skulle kunna bränna bullarna finns inte som möjlighet, du har skrytigt om dina bullar i evigheter, jag skulle bli rejält ledsen om du inte lyckades leverera perfekta bullar David. :D

2008-04-08 @ 20:23:16
URL: http://emeliesundiin.blogg.se
Postat av: TooBlessed

Grymt ;)
alltid grym stämning. Framförallt nu på måndag, AIK-derbyt, fan vad nice det kommer att bli.
Haha, äh, det
bryr vi oss inte om. 6 poäng är alltid sex poäng!

2008-04-08 @ 20:33:17
URL: http://tooblessed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0