"Har dom en sån där pingla i pucken?"

Okej, Erik i klassen är hockeymålvakt, och vad jag har förstått så är han väldigt bra. Den uppfattningen har jag i alla fall fått (utan att ha sett honom spela). Så idag i skolan fick han ett samtal, och den som ringde sa att han skulle stå i mål för landslaget nu ikväll. Landslaget för döva. Det tyckte jag var förbannat coolt. Först måste jag bara dra grunden till mitt något märkliga citat, som jag alldeles strax ska berätta om. I fotboll för blinda så har man en pingla i bollen, för att dom ska höra var bollen är. Och ja, det är sant. Så med det i tankarna så frågade jag Erik: "Så dom har en sån där pingla i pucken?". Det tog några sekunder för både mig och Erik att inse att det inte fanns något vettigt i det jag just hade sagt. För det första: dom kan omöjligt höra pinglan, eftersom dom är döva. Och för det andra: varför ska dom ha en pingla i pucken när dom ändå ser den? Som sagt, inget vettigt alls..
Idag var det dags för alla andra gruppper att visa upp sina teaterföreställningar, och jag måste säga att det var väldigt underhållande. Även om vissa grupper hade väldans svårt att hålla sig för skratt, så var dom jävligt duktiga. Vem vet, nån dag kanske man har en gammal klasskamrat på samma scen vi var på i onsdags..
Min mage mår fortfarande konstigt, och nu har jag insett att jag kanske har fått i mig lite för mycket laktos de senaste dagarna. För förmodligen så börjar en allergi komma fram där också.. Snart kan jag väl bara dricka vatten och äta lite bröd..
För kvällen har jag inga planer, får väl försöka ta hand om min mage. Men imorrn ska jag till Folkan i Norrtan (jag vet, Folkan en lördagskväll = status), eftersom pappa och hans "band" har "spelning". Min pappa är en rockstjärna.. I mina ögon iaf..
Men först på dagen är det Man U mot Chelsea, och jävlars helvete, vinner dom imorgon så vinner dom ligan!! Men faktiskt så gör det inte speciellt mycket om dom förlorar, förmodligen så vinner dom ligan iaf. Så förbannat bra!
Nä, nu äre krubb. Hej svejs

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja tänka sej :P

2008-04-26 @ 21:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0