Jahaja..

Gårdagen blev mer meningslös än väntat, eftersom även matten uteblev.. Alltså kom jag till skolan för att hämta några papper.. Lite tungt faktiskt, men tur som man ju kan ha ibland, så kunde jag bli hämtad i Ununge av padre. Tack för det, det hade inte varit någon höjdare att vänta på bussen som går kl 3. Så tack för det. När jag kom hem fick det bli sängen - jag har nog inte återhämtat mig helt från måndagen, jag är trött hela tiden.. Så under hela kvällen gick jag runt som en zombie - tills jag bestämde mig för att jag skulle springa! Och ganska långt blev det också :D Efter det var jag ännu mer zombieaktig, så det fick bli sängen igen. Godnatt på det..
Denna dag har jag spenderat i skolan, där jag och min grupp övade på vår "teaterföreställning". Just precis, teater. På tisdag ska vi spela upp en teater med tema 1800-tal. Och jag tror fan att vår lilla pjäs kan bli bra. Det verkade bra efter dagens träning iaf. Så nu ser jag faktiskt fram emot det lite. Självklart så vill ni veta mer om min rollfigur. Jag heter Sven, och är sisådär fem år gammal. En ganska meningslös roll faktiskt, eftersom alla mina repliker får mig att framstå som dum. Men man kanske inte ska förvänta sig mer av en som är fem år. Inget ont mot dom, men man kan väl säga så att det finns vuxna som är smartare än femåringar.. Men hursomhelst, kläderna är en riktig höjdare. Och tydligen så har vi flera garderober med teaterkläder i vår korridor, och det hade jag, Emelie och Sofie väldigt roligt med. Det finns många godbitar på våra telefoner, t.ex. jag i klänning (klänningar verkar ha blivit en dålig ovana hos mig, se Pernillas blogg bl.a.), Emelie med en klänning som gör så att hennes bröst ser ut som två extremt stora pumpor och Sofie som steppar med en skitful klänning på sig. Som sagt, godbitarna finns i våra telefoner.
Efter skolan tog jag en sväng till farmor och farfar, och efter det var det klippning som gällde. Kan väl inte säga att håret ser speciellt annorlunda ut, men trots att det inte syns, så är det väldigt mycket tunnare nu. Så det är väldigt skönt. Nu sitter jag här, och hörde precis på radion att Bajen vann mot Helsingborg :D
Som jag redan har sagt, återhämtningen från måndagen är väl inte helt klar, så det får nog bli sängen snart igen.
Juste, idag insåg jag att på måndag ska jag mönstra. Helvete! Nervositeten har inte kommit än, men jag gissar att min mage inte kommer att må så bra på söndag kväll.. Paniken kommer nog också finnas där.. Dessutom är det en massa papper jag måste läsa tills dess.. Och på tisdag är det teatern.. Och på onsdag är det prov i inför körkortet.. Och på fredag är det inlämningsdags för en NK-uppgift.. Men hey, snart äre sommarlov!
Adiós
Dagens låt: The Hives - Tick Tick Boom

Kommentarer
Postat av: Anna

Teater är liksom skiten XD

2008-04-18 @ 12:39:19
URL: http://fetaostspeckad.blogg.se
Postat av: erik

var det inte du som inte gillade the hives?

2008-04-18 @ 16:59:08
URL: http://sharethefun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0