Riksdagsbesök

Okej, jag måste återigen be om ursäkt. Fader, jag har syndat. Det här är mitt första inlägg på en vecka. Förlåt mig fader. Men jag har liksom haft andra saker för mig, så bloggen fick ligga vid sidan ett tag. Men nu är jag tillbaka.
Har precis kommit hem efter en ganska dryg, men rolig, dag i Stockholm. Och alla Stockholmsbesök med SP06B är klockrena. Ja, till och med ett besök i Riksdagshuset blir roligt med den klassen. Det var alltså vad vi skulle göra i huvudstaden, och vi blev bjudna på en guidad tur. Som sagt, drygt var ordet. Men helt värdelöst var det väl inte, det kan ju faktiskt vara bra att ha en liiiiten aning om hur Sverige fungerar. 
När vi kom dit så var det avspärrat och en massa poliser som stog där och såg allmänt arga ut. Vår första tanke var att våran lärare hade bombhotat stället, men det visade sig senare att Turkiets premiärminister tydligen var på besök.
Personerna som guidade oss var nån guide (no shit!) och en moderatledamot (?). Riksdagshuset var ju hyfsat fint, och ganska stort, så vi tänkte att det skulle vara väldans kul att leka typ kuragömma där. Förmodligen så skulle det väl ta ungefär ett år innan man skulle hitta nån men iaf, och guiden skulle väl inte uppskatta det kanske.
Moderaten (han var faktiskt väldigt trevlig) frågade vår hyperintelligenta klass om någon av oss försökt påverka någonting politiskt. Någon svarade att man hade demonstrerat, men Annika sa: "Vi försökte fixa mellanmjölk på Svanbergaskolan". Jag skulle utan tvekan säga att Annika är smartast i vår klass, (och då är hon ändå ett år yngre än alla andra), och är det någon som ska bli typ politiker så är det helt klart hon. Den här tjejen kan knäcka vem som helst som försöker argumentera med henne hur lätt som helst, men det här med mjölken gjorde mig lite fundersam. Så Annika är lite av ett mysterium. Men vi gillar dig ändå :)
Efter detta härliga besök så åkte jag och några få speciella personer till Kungshallen för att äta. För en gångs skull så fanns det lediga platser, och maten smakade helt okej. Sen fick det vara nog, jag lämnade alla Norrtäljenördar för att åka en alldeles egen buss hem. Inte lätt att bo på landet. Bussen var väl ungefär lika full som Kungshallen vanligtvis är, men det märker man ju liksom inte av när man sover. Efter 1½ bussresa så är jag hemma, och nu funderar jag faktiskt på att ge mig ut på en springrunda.
Känner att det var extremt längesen jag skrev nåt om sport... Mitt beroende av Man Utd (ett fotbollslag, för dom som inte vet) har mått väldigt bra på sista tiden. Dom har väl vunnit sisådär 7-8 matcher i rad, och igår vann dom mot Roma. :D:D:D Jag försökte få tag i Hakar (han är ett STORT fan av Roma) i skolan idag, men förgäves. Jag har en känsla av att han kommer slå mig när jag hittar honom. Och så vann ju Bajen för nån dag sen också. Jajamensan! SM-Guld till Söder!!
Nää, nog med sport, vi höres! Adiós.

Kommentarer
Postat av: Erik

du msåte gå in på länken på min blogg till modratledamotens blogg! för Sofie lyckades nämligen komam med den roligaste kommentaren!
Du missade också den rolgia bussresan hem! Den var skojjig, minst sagt :)

2008-04-02 @ 20:26:35
URL: http://sharethefun.blogg.se
Postat av: Emelie

HAHA håller med Erik, du måste kolla in länken! Nu har han och jag skrivit kommentarer också, smöriga som tusan. Skitkul juu :D:D

2008-04-02 @ 21:07:25
URL: http://emeliesundiin.blogg.se
Postat av: Emelie

Amen du måste väl erkänna att Erik var mest smör xD Jag var ju bara trevlig, höhö.

2008-04-03 @ 12:45:36
URL: http://emeliesundiin.blogg.se
Postat av: Anna

no offence men jag tror inte sm-guldet går till söders höjder.
Mer åt solna hållet,

2008-04-03 @ 13:02:33
URL: http://fetaostspeckad.blogg.se
Postat av: Erik

haha, hur vet du att ajg var seriös? o varför var det onödigt för?
alltså orkar inte dra allt men vi kolapå alla bilder o så filosofera vi om ett o annat.. :p jag såg var du satt.. näst längst bak va? vi försökte nämligen vinka till dig emn du var inne i annat... lukta på din granne?

2008-04-03 @ 16:06:43
URL: http://sharethefun.blogg.se
Postat av: Erik

hehe, jo det var fatkist ganska kul och se:p
ja, men
Emelie lovade att också skriva om ajg gjorde det... Om hon inte skulle gjort det så skulle ajg aldrig gjort det...
ok, du får kanske forska lite i saken o skriva enb rapport om problemet?

2008-04-03 @ 17:17:18
URL: http://sharethefun.blogg.se
Postat av: Anna

du, jag tror faktiskt inte så mycket på det.
de skulle dock vara väldigt roligt att titta på XD

2008-04-03 @ 17:58:11
URL: http://fetaostspeckad.blogg.se
Postat av: Erik

men jag var ju tvungen att srkiva först! för ananrs skulle itne hon skriva o det skulle ju vara tråkigt om ingen skrev... Vi lär ju typ ha dubblat hans besökantal efter vi skrev!

mm, du får säga till när du kommit fram till en slutsats

2008-04-03 @ 18:06:20
URL: http://sharethefun.blogg.se
Postat av: Pernilla

Ofta du piskade oss David? :O
Ibland kanske, men det var vi som satt på vagnen och du var hästen lilla du.

2008-04-03 @ 18:12:09
URL: http://pernijah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0