Tisdag

Idrott första timmen idag som vanligt, och resultatet av den lektionen blev ett par fina brännmärken. Ett på armbågen, ett som sitter väldigt besvärligt på insidan av handen och ett på knäskålen. Det på knät kan man väl ta, men på handen?! Besvärligt var ordet.. Dessa brännmärken gjorde det näst intill omöjligt att duscha, för jävlar vad det sved (men det betyder inte att jag inte duschade).. Efter idrotten hade vi hål på två och en halv timme, så därför bestämde vi (jag, Erik och Ibbe) oss för att vi skulle ta en vända till gymmet som finns på skolan. Klen som man är så satt man mest och tittade på när dom andra tränade. Och det lät ju väldigt fel, så därför glömmer vi det.. Men lite träning fick man sig nog iaf. Eftersom alla tre var så hungriga så att vi skulle kunna mörda så var det dags för lunch. Tills vi upptäckte att hela idrottssalen var tom. Erik, trevlig som han är, gick snällt och frågade om det var möjligt att vi skulle kunna få låna en fotboll. Och det fick vi. Dagen var räddad. Läraren som gav oss bollen la in en skön kommentar när han gick: "Sen när ni blir proffs och tjänar en massa pengar, glöm inte att nämna mig, och att jag var snäll och gav er en boll". Skön kille.. Men som sagt, lite fotboll mår man alltid bra av, och fyfan vad jag saknar det. Så fort jag ser en fotboll börjar jag typ grina.. Inte riktigt kanske, men visst blir man sugen..
Sen gick vi i alla fall och åt lunch, och faktiskt så smakade det helt okej :O Potatissallad á la Roden får fyra av fem toasts.
Efter det var det spanska för hela slanten. Först ett litet prov, och jag måste säga att det gick kanon (29/30 rätt), så det blev jag nöjd med, sen gick vi ut i skogen och hade en TPR-lektion. Nu förstår förmdoligen ingen, förutom Erik, vad det betyder så jag måste väl förklara. Jag tror det står för Total Physical Respons, och det betyder alltså helt enkelt att vi rör på oss. Vår spanska är en aning annorlunda, ja.
Skoldagen avslutades med ännu en teater, och Erik och hans grupp var duktiga dom också. Eriks kläder var en höjdare..
På bussen hem träffade jag en ung man som jag inte hade träffat på väldigt länge, Andreas, jag tror nog att han pluggar nånstans långt uppe i vårt avlånga land, på nån sorts "skidskola". Ska vara väldigt duktig på det har jag hört. Men väldigt längesen var det, så det var kul att hälsa å så.
Nej, snart jävlar är det dags för United mot Barca. Underbart. Underbart om dom vinner förstås.. Men neeeeej!!, först måste jag duscha.. Skit.. Aja, hej svejs.
Dagens låt: Senses Fail - Buried a Lie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0