I'm back

Nu är jag tillbaka. Tillbaka från det underbara landet Norge. För att sammanfatta: har man inte varit i Norge, så måste, måste, man åka dit. Vilken j*vla natur! Det brukar inte riktigt vara min grej, men jag är nästan helt allvarlig när jag säger att bilresorna var roligast. Till slut kunde man inte säga något om hur fint det var. "Fint" räckte liksom inte till. Delar man upp Norge i två delar så var delen längst från Sverige finast. Den andra delen var liksom för likt.. Ja, Sverige.. För tråkkigt och för likt Sverige. Men det var ändå förbannat roligt, och det kan det ju faktiskt vara i Sverige också, nån gång då och då. Höjdpunkten var helt klart när vi besökte släktingarna på Morgedal Camping. Fint som satan, och satans trevligt hade vi.
Bland annat så var det där vi firade pappa Mats födelsedag. Grattis igen, 50 år! - nu är du nästan gubbe. Men du är ändå pappa, och kommer alltid att vara. Så grattis igen (även om du inte läser det här).  
I Norge hände mycket, mycket trevligt och mycket underhållande.
I vårat grannland upptäckte jag bland annat:
- Att man faktiskt kan döpa orter till Bö och Nissedal.
- Att Norge är ett land man skulle kunna flytta till bara för att allt är så fint. Jag blev nästan besviken när bilresorna tog slut. Man var alltid högt upp, och ibland var utsikten nästan overklig. När vi kom till svensk mark blev jag verkligen besviken.
- Att allt är förbannat dyrt i Norge. Elller vad sägs om en pizza för 200 kronor? Tur då att det var den kanske godaste pizzan jag ätit.
- Bandet Kashmir på min systers mp3. Semsterns låt blir därför Graceland, med just det bandet. Sagolikt bra.
- Att det kan ta 1½ timme att åka 27 kilometer med bil. Vägen var den sämsta jag har sett, och det var så guppigt att man fick ont i the ass.
- Den norska motsvarigheten till Nutella. Namnet i Norge var "Nugatti", och fanns bland annat på det norska frukostbordet. Ska kanske tillägga att Nutella är ett sorts hasselnötschokladsmör.. Ett mycket udda (korrekt?) ord måste jag säga.
- Att jag blir väldigt irriterad när jag inte får mat.
- Att ordet "norrmän" faktiskt är benämningen på norska män och kvinnor. Det har jag väl i och för sig trott förut också, men nu fick jag det bekräftat. Lite märkligt är det ju..
- Låten Curley Sue med Takida.
- Två för mig okända låtar med Death Cab For Cutie. Såna upptäckter är alltid trevliga.
- Att man kan heta Randi. Samma ord, med en lite annorlunda stavning, betyder ju kåt på engelska. Skulle jag heta det, och veta vad det betydde på engelska, skulle jag nog byta namn ganska direkt. Nog för att det är ett tjejnamn, men man vet aldrig vad föräldrarna hittar på.. Jag kanske ska säga att hon var väldigt trevlig..
- Att det finns Allsång på Skansen i Norge också. Här heter det Allsång på Grensen. Lite dålig fantasi, om man frågar en svensk..
- När jag skämtar om det danska språket (vilket jag gör ganska ofta eftersom det finns många roliga ord) så använder jag ofta ordet pölse (=korv). Därför blev jag väldigt nöjd när jag upptäckte att det heter likadant i Norge.

Ett inlägg som det här borde egentligen vara mycket längre, men jag kan garantera att fler inlägg inom samma ämne kommer att komma.
För som sagt, det var en mycket underhållande resa.
Hade.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha yeah xD Och detsamma får jag lov att säga!

Låter som om du har haft det härligt i Norge alltså ;P Man kanske skulle dra dit höhö

2008-08-04 @ 18:26:24
URL: http://emeliesundiin.blogg.se/
Postat av: emelie

Va kul att resan blev lyckad :) tycker du ska lägga upp lite bilder om du har några :)

2008-08-04 @ 22:12:46
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: emelie

svar: hehe va bra :)

Haha, nästan lite famous ;) nej men jag vet inte vad som har hänt. Har fått massor med besökare den senaste tiden. Men det är superkul :) Ha det gott!

2008-08-06 @ 15:51:52
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: Emelie

Klart som fan att det var en groda under toalettborsten! Men han var på andra ställen också. I duschen, på väggen, under soffan (fast bara när vi jagade den) och på Gabys pappa när han sov.

2008-08-06 @ 16:50:12
URL: http://emeliesundiin.blogg.se/
Postat av: emelie

svar: haha jo men visst ;) Och din blogg är ju en av mina favoriter så ;)

2008-08-08 @ 18:30:05
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: Emelie

Den hoppade upp på honom när han sov xD

2008-08-10 @ 15:37:32
URL: http://emeliesundiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0