31/12-08

Sista dagen på det första året som 18-åring. Det har varit ett bra år. Eller ett helt okej år. Jag kommer inte gå runt och vara ledsen för att det är slut, om man säger så. Ut med det gamla, in med det nya liksom.
Vad jag vanligtvis förknippar nyårsafton med är min syster, eftersom det är hennes födelsedag. Hon fyller idag 23 år, så därför säger jag grattis till min grymma syster Linnéa.
Eftersom alla ska åt olika håll idag så firade vi henne igår istället. Äntligen, äntligen, fick vi träffa Andreas, hennes omtalade pojkvän. När jag säger omtalade menar jag det som positivt. Enbart positivt. Och visst fan var han schysst. Jepp, killen får det där viktiga godkännandet av lillebror (host - som att det skulle betyda nåt alls). Firandet igår var lugnt och trevligt, nästan lite så tycker jag nog att det ska vara. Grattis på 23-årsdagen, min underbara syster.
Nyår, just det. Planen var Stockholm, där Therese moster har en lägenhet. Mostern skulle inte vara där, alltså skulle lägenheten vara ledig, och kvällen skulle därför spenderas där. Men, av någon anledning skrotades planen, och istället ska vi vara hos Desse i Norrtan. Först käka middag och sedan partaj. Det blir nog bra det också. Det bästa är ändå att fira in det nya året med sina kompisar, och det ska jag ju göra. Därför tror, och hoppas, jag att det kommer bli lyckat.

Under de senaste dagarna, när jag har haft myyyycket fritid, har jag lagt pussel. Detta är, enligt mig, en grovt underskattad fritidssyssla. Pusslet jag lägger för tillfället är på 1000 bitar, och jag får viss hjälp av min syster. Pussel är vadå, en pensionärssyssla, men det kan jag inte hålla med om. Jag säger att pussel är en syssla för den som har mycket tid, och nu när jag har jullov är tid det enda jag har. Inget nördigt (vad är det förresten) med pussel, faktiskt är det bra för hjärnan. Lite aktivitet där uppe skadar väl inte? Dessutom är det kul. Och jag, med min envishet, har blivit kompis med detta pussel i 1000 bitar. Det kommer ta ett tag, visst, men tid har jag som sagt gott av. Åtminstone för tillfället.

Jag glömde nästan, jag har en till gratulation. Sara tog i måndags steget in i vuxenvärlden. Grattis på 18-årsdagen + 2 dagar Sara. Ledsen att jag inte kunde vara med och fira dig igår, men jag hade ett annat födelsedagsbarn att gratulera.
Du kommer klara "det vuxna livet" galant, garanterat.
Hoppas alla får ett bra 2009, hoppas alla får en bra kväll och...
... GOTT NYTT ÅR

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nähä.. vad tråkigt. Haha ja lika bra att skippa vinet faktiskt. Du hittar säkert något annat som faller i smaken bättre :P

Tack så mycket och detsamma! Gott nytt år!

2008-12-31 @ 14:45:04
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: Empo

Haha ja känns lite så ;D

2008-12-31 @ 15:02:09
URL: http://emeliegdoster.blogg.se/
Postat av: Sara

tack david jag hoppas jag kommer klara av vuxenlivet med allt vad det innebär ;P hoppas du får en najs kväll, själv lär jag ligga och glo på tv eller nåt - har fått vinterkräksjukan så mår inte så prima direkt.... :( men gott nytt år på dig iallafall! :D

2008-12-31 @ 17:30:33
URL: http://sarsha.blogg.se/
Postat av: Emelie - EmeliesPlace

svar: det blev ingen bio för oss eftersom biografen i Norrtelje var stängt då. Och vi orkade inte ta oss in till Stockholm. Men vi kollade på Mamma Mia hemma istället och det var mysigt det mä :)

Blev kvällen lyckad för dig igår då? :)

2009-01-01 @ 11:53:35
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: Erik

bra att du läser mitt skit :)



Men fortfarnade mer än mig, right? :)

2009-01-01 @ 15:46:01
URL: http://sharethefun.blogg.se/
Postat av: Beccsbox

Låter som en trevlig nyår! Hur var det igår? Lite bakis idag kanske? :D

Ojojoj, jag sov faktiskt till halv två idag :D Fast i för sig, det bör man göra när det är nyårsdagen! ;)

Ehm ja du... Dagarna innan jul..? På Coop? Åh herregud, du aaanar inte. All jäkla skinka och sill. Grönkål och surkål och all annan kål man äter på julafton ;D Julafton var ju hemsk. Vi hade öppet till 16, 16.02 var jag tvungen att säga till en far med två söner med en jäätte full vagn att vara vänlig och gå mot kassorna så att vi kunde få gå hem och fira jul med våra familjer :P

Hahah jaså "bara" därför...... ;) Mmmm viiisst :D Träningsvärk in my aaass!

2009-01-01 @ 16:38:31
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Postat av: Matilda

kika in på en elitcyklist blogg och följ min väg mot OS 2012!

gott nytt 2009 års träningsår! :D

//matilda

2009-01-01 @ 17:55:07
URL: http://elitcyklist.blogg.se/
Postat av: Anonym

God fortsättning! :)

2009-01-01 @ 17:59:24
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Sara

haha nej jag hörde av erik att det inte var så... lyckat :P

2009-01-01 @ 23:07:27
URL: http://sarsha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0