Dåligt igen, jag vet, men nu är jag här

Ursäkta, igen, för den dåliga uppdateringen. Men nu är jag här.
En kort sammanfattning av de senaste dagarna (och jag håller det kort den här gången).
I fredags var det väl skola som vanligt, och utgång med Emelie och Sandra senare på kvällen. Mobergs var platsen, och kvällen blev ganska lyckad (även om den kanske inte slutade riktigt som jag hade tänkt mig). Jag träffade många jag inte hade träffat på länge, bl.a. Moa och min kära syssling Elin. Trevligt trevligt.
Det enda lördagen dög till var återhämtning. Jag gjorde absolut ingenting, vilket också kan vara skönt ibland, speciellt efter den slitsamma fredagskvällen.
Söndagen bestod av plugg och match. Pluggandet handlade om svenska och det muntliga nationella jag hade idag (återkommer till det senare) och matchen handlade om Söderö hemma. Som vanligt var första perioden ganska seg, 1-1 i paus, men efter det körde vi på. Slutresultatet blev 6-2. För egen del gick det skit, men vi vann, och det är väl huvudsaken.
Idag var det så dags för den muntliga delen av de nationella proven i svenska B. Egentligen skulle vi ju haft det förra veckan, men då var det som bekant en del snö i vägen... Precis innan lektionen var min puls onaturligt hög, och hjärtat låg nog nånstans mellan adamsäpplet och tungan. Men när det väl var min tur kändes det lugnt. Väldigt lugnt. Och det gick helt okej. Vi fick feedback innan lektionen var slut, och jag landade på ett VG+. Åtminstone tror jag det. Läraren hade först skrivit dit ett plus, sedan suddat ut det, för att sedan sätta ut ett plus med ett frågetecken efter. Det spelar ju ingen som helst roll när slutbetyget ska sättas, men det känns som lite mer status om man får ett plus. VG+ fick jag hursomhelst på bokrecensionen. Jag undrar hur stor skillnad det är mellan det där förbannade plustecknet och ett MVG-. I ett slutbetyg är ju skillnaden enorm!

Resten av kvällen ska jag bara slappa, och imorgon ska jag för en gångs skull vara hemma på distansdagen. Hemma och plugga, visst, men jag ska inte till skolan. Och det ska ni veta, det är ganska ovanligt.
Nu har försäljningen av polkagrisar dragit igång. Anledningen till denna försäljning är att jag, Agnes och Sara ska (måste) samla ihop pengar för att kunna åka till Norge. (Om vi inte finansierar resan själva vill säga). Resan är en viktig del i vårat projekt, så därför är polkagrisarna även dom förbannat viktiga. Men det ska nog gå. 400 polkagrisar är väl ingenting? Ganska många är dessutom redan sålda. Äh, det kommer gå lätt som en plätt. Eller också inte.
Hej svejs


Kommentarer
Postat av: Den tredje

Vi har ju det. Man skulle rent av kunna säga att vi är riktigt bra på det. Tanken har slagit mig, men sen försvunnit eftersom jag inte har en aning om var människan bor. Det hade underlättat utskällningsprocessen. Hur blev er utgång inte som du tänkt dig förresten? Och var är dagens musiktips?! Puss

2008-12-01 @ 20:27:10
Postat av: Pernilla

Subbor kan visst kopplas till bajs. Om man byter ut de två B:n i ordet subba mot två g så blir det istället sugga. Sugga har någonting med djur att göra och djur har sex, även ANALSEX. Långsökt? Skulle inte tro det.

2008-12-01 @ 22:37:00
URL: http://pernijah.blogg.se/
Postat av: Erik

okej, om du säger det helmut.

hur kommer den bli ihågkommen då? tyvärr missade du min största tabbe på hela kvällen.. Den var faktist jävligt rolig ;p

2008-12-01 @ 22:57:33
URL: http://sharethefun.blogg.se/
Postat av: Emelie

Och det känns skönt att vara tillbaka! xD

Jag kan köpa en polkagris! Men först vill jag bara veta, vad ska ni göra i Norge? :P

2008-12-01 @ 23:29:54
URL: http://thescrapbook.blogg.se/
Postat av: Erik

okej, nej jag svårt att förklara här.. kan göra't i skolan om du vill...



förresten undra hur många gånger ni fått frågan som emelie ställer ovan : vad ska ni göra i norge?

2008-12-02 @ 00:46:38
URL: http://sharethefun.blogg.se/
Postat av: The Third

Tack för musiktipsen. Och de angående den spelande mannen. Tyvärr är den inte så lätt att genomföra din plan, eftersom man behöver kort och kod för att komma in i korridorerna. Det är som ett fort här. Jga får stå ut helt enkelt! Puss på sig bror.

2008-12-02 @ 10:47:35
Postat av: Sandra

haha, förlåt det var inte meningen.. dessutom var det ju jag som sa att vi skulle dricka den där, ja vad det nu var för något.. inte okej :P

2008-12-02 @ 12:07:54
URL: http://sdanielsson.blogg.se/
Postat av: emelie

Haha David då :P Fredagskvällen var rolig.. Alla vi tre fick må dåligt någon gång! Sandra i början, jag i mitten och du mot slutet :P Fast det var kanske inte så roligt, men om man bortser från det så var det hur kul som helst :D

Glöm inte mitt tips till nästa utekväll ;) Ha det gott!

2008-12-02 @ 12:09:08
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hur mycket kostar dem? xD Nej det visste jag fan inte :P När jag frågade var det typ hemligt eller nåt haha xD

2008-12-02 @ 17:50:05
URL: http://thescrapbook.blogg.se/
Postat av: Beccsbox

Åhh polkagrisar :D Vad goott!!

Jaja okej då. Ha du den teorin, jag tror fortfarnade stenhårt på min teori om varför du hade ont i högerarmen! ;)

Haha naw, vad söt du är! Du verkar vara en helgo kille du med!

Hmm.. inte för att jag kommer ihåg? Men troooor det gick bra...... I sure hope soooo! :)

2008-12-02 @ 22:28:25
URL: http://beccsbox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0