Don't blink you might miss

En vecka har gått, och inte ett enda blogginlägg har jag hunnit med. Nej nej, hela veckan har det bara varit jag och den förbannade rapporten om modernismen. Säger någon något om den där förbannade epoken så slår jag ner den personen. Modernismen är en epok jag för tillfället inte vill prata om. Men rapporten blev jag nöjd med. Tur det. 
Jag nämner bara det jag kommer ihåg från veckan. Teater i tisdags, "Who's afraid of Virginia Woolf" på stadsteatern, med den underbara klassen SP06B. Förresten, en gång till måste jag nämna epokjäveln - pjäsen var från just den tiden, liksom Vieginia Woolf. Den var hur bra som helst! Den kunde väl kanske inte varit annat, med aktörer som Pia Johansson och Dan Ekborg. Den snubben är fan hur cool som helst. Jag skulle utan tvekan kunna se pjäsen igen, bara för att se honom igen.
Det var väl i princip det jag kommer ihåg från veckan som gått. Minnet är bra, men kort. Kanske var jag en guldfisk i mitt tidigare liv...
Julavslutning idag. Tvåorna hade arrangerat en fotbollsturnering mellan klasserna i korridoren. Jag, och resten av klassen, åtminstone tror jag det, hade inga större förhoppningar, men inte fan trodde jag att det skulle gå dåligt som det faktiskt gjorde. Vi förlorade alla matcher (fyra stycken) - mot båda ettorna, mot tvåorna och mot den andra trean. Pinsamt kan tyckas, men man bör veta att vår klass verkligen inte är någon fotbollsklass. Nej nej, bara några stycken som spelat fotboll tidigare, men ingen som spelar nu. Jag är väl den som senast spelade fotboll, och det var ändå ett par år sen jag slutade. Så ingen fotbollsklass, absolut inte. Vad som däremot var pinsamt var att vi gjorde två mål. Två mål på fyra matcher liksom. Nä, tur att det är jullov så att vi slipper gå genom korridoren och skämmas. Förhoppningsvis har alla glömt bort den förbannade turneringen när skolan börjar igen. Men det var kul, trots förlusterna. Cred till tvåorna som fixade allt, applåder till er. Läs mer om turneringen på Eriks blogg. Lägg gärna märke till att han kallar mig "bolltrollare". Något ni ska lägga märke till är inläggets titel. Det roliga, eller tragiska om man så vill, är att detta inte är det första numret av hans egen lilla tidning.
Kom ihåg att ni läste detta på den här bloggen först, när det väl inträffar, för det kommer det att göra: Linus Bladlund, den killen kommer bli fotbollsproffs. Jag säger det inte för att han kommer från Edsbro och att vi känt varandra länge, eller för att jag för längesen fått äran att spela i samma lag som honom, jag säger det för att han är en förbannat bra fotbollsspelare. Man kan liksom bli bortfintad av honom, det spelar ingen roll. Blir man det känner man sig mest lycklig, bara för att det var så snyggt. Så den dagen han blir fotbollsproffs kommer jag kunna säga: "Hey, den där snubben har jag spelat i samma lag som, vi växte upp i samma skithåla".
Och kom ihåg att när ni i tidningen läser om Mr. Bladlund och hans karriär som fotbollsproffs, var det här ni såg det först. Kom ihåg det.
Erik levererade idag ännu en dikt, som en slags avslutning för klassen. Han kan rimma den grabben. Han skrev något om alla i klassen, och även om jag var lite tveksam till det han skrev om mig, så får jag väl acceptera att det faktiskt var väldigt roligt. Det blir nog en poet av honom till slut.
Men Erik, fortfarande är jag lite småtjurig över att du inte låtit någon annan se dikten jag skrev till dig. Rädd för konkurrens...?
Imorgon blir det ganska fullproppat. Bortamatch i Fjärdhundra (var f*n ligger det?!), hem i några timmar, dra till Therese för party. Först ska jag till Rimbo för samling, efter matchen hem från Rimbo och sedan tillbaka till Rimbo eftersom Therese och hennes familj valt att bosätta sig just där. Jag som inte ens gillar Rimbo...
Serien Scrubs kan få en att må bra, på många olika sätt. Det är förmodligen den roligaste serien som sänts på TV, kampen om förstaplatsen är hård, det står mellan Vänner och Scrubs, och musiken i serien är ofta mycket bra. Därför kommer dagens låt därifrån. Ursprungligen hör den hemma på 80-talet. Om man ändå skulle kunna sjunga som honom.. Kevin Borg har mycket att lära av den här snubben.
Dagens låt: Journey -  Don't Stop Believing
Adiós


Kommentarer
Postat av: Erik

ja, bättre att förlora tre än fyra!

bra, det där är rätt inställning!!

HAHA, vi får hoppas det blir många skandalrubrikeri Edsbro Allehanda framöver!

o jag ska bevisa aatt jag inte är rädd för konukerrens! Titta in på min blogg lite senare så ska du nog allt se att här är man inte rädd!!

2008-12-19 @ 21:02:18
URL: http://sharethefun.blogg.se/
Postat av: Erik

JA HELT KLART!

2008-12-19 @ 23:17:10
URL: http://sharethefun.blogg.se/
Postat av: Erik

ville fortsätta på inlägget..

vi kan komma som hemliga gäster! o vi lär ju vara mycket bättre nästa år!!

2008-12-19 @ 23:17:58
URL: http://sharethefun.blogg.se/
Postat av: Sandra

Måste hålla med om Scrubs, looove it!!



Hehe ja man gör nog det va??

Jag tror också det. Eftersom jag älskar Filip & Fredrik så tycker jag det är coolt ;) Borde nog filma när jag och syrran är på roadtrips, det är alltid lika galet haha :P

Jo dom jag träffade på var ganska weird men dom fick ju alla tjejerna iaf.. inte mig dock haha.

2008-12-20 @ 00:16:02
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha, knäppskalle xD

2008-12-20 @ 14:26:26
URL: http://thescrapbook.blogg.se/
Postat av: Erik

Moget att bomba mig med kommentarer!!!

jo det är högst troligt då de flesta fortfarande kommer spela fotboll!

va?! hade inte vi zlatan i laget? trodde den där krulltotten var Zlatan.,. men tydligen inte!

2008-12-20 @ 17:09:27
URL: http://sharethefun.blogg.se/
Postat av: Sara

hahaha kul att du gillar min lilla berättelse david :D haha! fortsättning kommer... nån gång :P

2008-12-21 @ 13:52:37
URL: http://sarsha.blogg.se/
Postat av: Erik

äsch, va ska de ha dem till när du kommer?

okeej, orkade inte skriva Gustafsson Doster o tänkte aldrig på att jag kunde skriivit G-Doster, ber om ursäkt o varsågod!

2008-12-21 @ 16:54:28
URL: http://sharethefun.blogg.se/
Postat av: Maria

hoppas matchen gick bra? :)

2008-12-21 @ 17:44:50
URL: http://milkandcookie.blogg.se/
Postat av: Sandra

Den är nog iaf en utav de absolut roligaste.

Haha klart det är coolt.

Ja vem vet, kanske kommer det lite roadtrip filmer på bloggen nästa år.. får väl se om man har tillräckligt med självdistans :P

Klart jag gjorde. Inte direkt min typ av killar haha.

2008-12-21 @ 19:29:27
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: Beccsbox

Jag ska komma ihåg Linus Bladlund, idag, imorgon och för alltid. Och jag sdka komma ihåg att det var här jag läste det... hjahah ;)

Jaaa så himla skönt med jullov :D Dock jobbar jag typ hela lovet!

Hahah tack! Okej, nu släpper vi det. Så punkt slut nu släppte vi det! (a) ;)

Attans.. Haha jag kommer inte heller ihåg så mycket faktiskt. Det blir lätt så :)

Händer under jul då? :D

2008-12-21 @ 23:18:56
URL: http://beccsbox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0