The sky is full of dreams, but you don't know how to fly

Jajamensan, förkylning - välkommen. För första gången på länge har jag blivit förkyld. Det var så länge sen sist att jag nästan trodde att jag hade blivit immun. Så var tyvärr inte fallet, och nu sitter jag här med vad som känns som taggar i halsen. Olyckligt, minst sagt, eftersom det är derby i helgen, Rimbo - Norrtälje. Känns som att jag "måste" vara med på träningen imorrn, och som det känns nu är det inte ens ett alternativ. Men när jag väl blir sjuk brukar min kropp vara rätt så snabb på att fixa till felen. Hoppas bara att kroppen fixar till det nu också.. Annars vette fan.
Skoldagen (ja just precis, jag släpade mig till skolan, trots den förbannade förkylningen) bjöd egentligen inte på något speciellt. Men eftersom en blogg inte heller är något speciellt så kan man berätta om en händelselös dag ändå. Dagen började med en missad buss, vilket ledde till fem minuters löpning - ja, löpning - för att hinna med bussen som går runt Rimbo. Jag hann, mest tack vare att den var försenad. Några (tråkiga) lektioner senare drog jag, Ibbe och Erik ner oss mot stan för att luncha på en av Norrtäljes sjuttioelva pizzerior, ibland tror jag att staden innehåller fler pizzerior än invånare. Luncha är för övrigt ett väldigt fult ord. Ytterligare några lektioner senare hölls samtal om sam-korridorens julpynts vara eller icke vara. Varje år dekorerar eleverna korridoren, ofta precis hur dom vill, men förra året var det nog lite för mycket. Korridoren likande mer en bordell. Lärarna har därför i år sagt ifrån, och sagt att "pyntandet får vänta till sista veckan innan lovet, och den får inte vara för extrem". Det här tyckte de flesta eleverna var förjävligt (i-landsproblem?), därför samtalade Simon, i a-klassen, med en lärare där de kom fram till en deal. Läraren sa att Simon behövde underskrifter, och därmed godkännande, från minst 50% av eleverna i korridoren för att det skulle gå igenom. Alltså att vi skulle få pynta redan nu. Simon ställde sig mitt i korridoren och hojtade på alla som gick förbi - "du vill väl ha julpynt? Jamen skriv under då!" - osv. Det funkade förjävla bra, jag tror nog att alla som gick förbi skrev under, möjligtvis gick nån butter en bara förbi, men visst blev det 50%, o ja.
Så alla i sam-korridoren - förbered er på en bordellinspirerad studeringsmiljö.
Nu till ett skämt som många tycker var roligt när man gick på mellanstadiet, eller just när man lärt sig engelska, om ens det. Jag tycker fortfarande det är förbannat kul, och jag vet att Erik tycker likaså. (Ni hittar fler minst sagt dumma skämt på hans blogg). Om det säger att vi är konstiga i huvet vet jag inte, men..
Anyway, jag vill nu att den som läser detta säger, för sig själv, följande ord på engelska: Snö. Kissa. Stol. Tio.
Eller kanske: Köpa. Sjö. Stol. Tio.
Är jag konstig i huvet, är Erik konstig i huvet? Jag vet inte, jag vet bara att det förbannat roligt.
Adiós


Kommentarer
Postat av: Sandra

mycket att göra nu innan jullovet eller?

Du minns så rätt du :) Tack tack, alltid en fröjd att piska Chelsea.. nästan som en dubbel-seger.

2008-12-03 @ 20:56:34
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: Emelie

för det första: Ja David, det var bara jag och Göran. Så jag tackar alla de högre makterna att jag slapp titta på sexscenen. Idioten Sara däremot tyckte att det var MER pinsamt att han spelade över. NOT.



För det andra: Yääääääs!! Bordell-sam, fan vad lycklig jag blir. Bra jobbat! xD

2008-12-03 @ 21:21:38
URL: http://thescrapbook.blogg.se/
Postat av: Sandra

haha, spännande, får väl se om du kommer på hur man gör :P haha

2008-12-03 @ 22:02:54
URL: http://sdanielsson.blogg.se/
Postat av: Syster

En mycket briljant idé, käre bror. Men så har du ju också lärt dig från den bästa (läs: mig). Tyvärr är ju både kort och kod personlig/-t så det kan minst sagt bli svårt att genomföra. Men jag är inte den som är den! Välkommen till bordellvardagen igen då. Att den traditionen lever kvar. Gör pepparkakorna det också?!

2008-12-04 @ 09:50:24
Postat av: Beccsbox

Ne asså det där sista sk skämtet fattade jag inte riktigt. :D

Man kan ju inte ogilla polkagrisar! Polkagrisar är ju såå gott :D So what om du har en hel påse, gott ändå ;)

Hahah neej, jag släpper inte högerarmen! :) Ja du får ta och acceptera ;)

Hehe vaarsegod ;D

2008-12-04 @ 21:08:29
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Postat av: Emelie

nja, inte så värst faktiskt! xD ja såklart det var bättre förrå året. nu har ju nån jäkla fjolla kommit på att det kan börja brinna också! haha jackasses. Det är inte lika kul längre nu när min pepparkaka är borta :(

2008-12-05 @ 20:50:28
URL: http://thescrapbook.blogg.se/
Postat av: desse

Fattar ingenting av dina konstiga ord som man ska säga på engelska

2008-12-17 @ 23:04:50
URL: http://lillalillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0