Alla som tycker det är omöjligt att hålla sig vaken på bussen, räck upp en hand

Tjoho! =D Sitter här å tjockar i mig godis, och eftersom man var duktig och tränade igår, så får man faktiskt lov att vara lite småtjock :O Men vänta här nu, då blir väl träningen meningslös? :/ Äh, det struntar vi i..
Men nu till dagens problem: ni vet när man sover på bussen? (Jag gissar att typ alla som läser det här sitter å nickar förstående med huvudet nu). Aja, varför går det inte att hålla sig vaken på bussjäveln?! Visst, va göre om man sover, de e ju skönt liksom, men det är omöjligt att hålla sig vaken (man kan ju faktiskt behöva plugga nån gång i bland)! Och jag köper inte det att "man är trött på morgonen", eller "man är trött när man åker hem från skolan".. Det går jag inte me på.. Jag kan som längst hålla mig vaken i 10min, och det är verkligen max. Men varför!!?? Det är knappast sätenas förtjänst, och inte fan är det för att busschaffisen "kör lugnt"! Och inte brukar det lukta speciellt gott på bussarna heller.. Men sover, ja det gör jag. Som en sten.. Eller kanske som ett berg..
Jag bor som sagt i Edsbro, och går i skolan i Norrtälje. Den sträckan tar väl typ en dryg halvtimme med buss, och (det här kommer förmodligen bara vissa att förstå) jag somnar 9 av 10 gånger precis efter Unungehöjden, vaknar till vid Svanberga, somnar om, och vaknar igen vid Norrtälje busstation. Och det är samma sak när jag ska hem, vaknar precis när jag ska gå av.. Och det kan nog vara så att ja vaknar en snabbis vid Svanberga på hemvägen också.. :/ Och det har väl hänt typ tre gånger att någon har behövt väcka mig.. Men asså, varför i h*lvete är det så?! Har man nån väckarklocka i huvet eller, så man vet exakt när man ska vakna?! Märkligt..
Bara för att jag har skrivit det här, så kommer jag garanterat att vara tokpigg så fort jag sätter mig på en buss.. Men förresten, det spelar ingen roll om jag e pigg eller trött, när jag sätter mig på det där ganska illaluktande sätet, då jävlar dras ögonlocken ner..
Snälla, säg att det är så här för fler än mig, för annars borde ja kanske röntga mig å kolla om det verkligen finns en väckarklocka i mitt huve =O

Kommentarer
Postat av: Fredrik Thorsson, KTH Stockholm

Det är vibrationerna från bussens motor + vägen vilket för att du finner ro och blir avslappnad och kan på det viset somna lätt. Att du vaknar upp i rättan tid beror på att hjärnan kan "se" även när du sover så den känner när det är dags att vakna. Men dock ska det sägas att vetenskapsmännen är oense om den här frågan och de som itne tror på den första varianten förklarar det här bekymret med att du har åkt så många gånger förut så du vet hur långt det är. För första gångerna du åkte till Norrtälje sov du säkert itne pga att du inte hade åkt förut och satt och spände dig.
MVH Fredrik

2008-02-13 @ 21:01:29
URL: http://www.kth.se
Postat av: Sandra

haha du är inte ensam om att somna på den där illa luktande jävla bussen :P de går inte att vara vaken en hel resa

2008-02-13 @ 22:02:56
URL: http://sdanielsson.blogg.se
Postat av: Sara

när jag somnar påväg hem från sthlm vaknar jag alltid utan undantag vid donken!

2008-02-14 @ 21:34:19
URL: http://www.saranilsssson.blogg.se
Postat av: David

Haha, jaa Sara, det säger väl ganska mycket om dig som person? ;D

2008-02-14 @ 22:21:22
Postat av: Emelie

Jo jag har ju fått väcka dig ett par gånger =P Du kan lita på mig, jag väcker dig alltid om jag ser att du sover när vi ska gå av =D

2008-02-18 @ 20:16:01
URL: http://emeliesplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0