Ljusterö - vilket place

Jajamensan, igår var det partaj hos underbara Sara (och jag måste väl säga att det mås sådär idag) vid hennes sommarställe på Ljusterö. Vi (jag, Sara S, Sara N, Emelie, Ibbe, Simon och Linda) drog dit direkt efter skolan, och buss/båtfärden tog väl cirkus femton och en halv timme, men till slut kom vi fram till den märkliga ön. Eftersom det var en bra bit till huset, så fick vi skjuts av Sara S (nu får hon fan kallas för Sjöström) pojkvän - och jag varnar er allihopa: åker ni i hans bil, rör för f*n inte lacken. Sjöström gav oss varningen om att han förmodligen skulle kunna döda om någon rörde den. Ibbe bangade på mitt erbjudande: "100kr om du slickar på den." Men pojkvännen va sjyst iaf, trots den onödigt hårda lagen om att man inte fick röra lacken på den röda bilen. Kan väl inte säga annat än att han va sjyst, han gav oss ju skjuts.
Jag, Emelie och Sara fick uppdraget att "starta upp" huset, vilket innebar sätta på alla lampor, sätta på värme etc. Då kom chocken. Vi hade sett spår av döda flugor lite här och var i huset, men det var inget som inte dammsugaren kunde lösa. Men.. På övervåningen fanns en toalett - och när vi öppnade dörren möttes vi av något som liknade ett kollektivt självmord. Inte för att jag räknade, men på golvet låg säkert 100 döda flugor. Så den dörren stängdes, och öppnades inte igen.
Sen fick vi i oss lite mat, innan alla de andra kom. Med alla de andra menar jag massa hyperaktiva ungdomar, och som gick under namnet "epa-raggare". Fråga mig inte vad det är, men jag antar att det handlar om epor. Jag måste erkänna att jag hade mina tankar om dom innan jag träffa dom, men ingen är väl fördomsfri, eller?
Men aja, fördomarna försvann nånstans, för det visade sig att de flesta var riktigt härliga. Men tydligen så var det nån som ville starta bråk, och det är ju liksom bara patetiskt.. Sjöström lackade en aning på honom, och ja tror nog att han försvann. Sjöström i argt, smått berusat tillstånd är ingen man ska jävlas med.  
Ibbe kommer förmodligen kallas för "The Pimp" hädanefter (varför tänker jag inte gå in på) och Simon för "Kapten", eftersom han gick runt hela kvällen med en halvrutten kaptensmössa på huvet. Men Simon: "Don't drink and drive". Sen kommer jag ärligt talat inte ihåg vad som hände, det var ganska rörigt, folk hit å folk dit, men till slut hamnade jag uppe på en extremt liten övervåning med Sara, Emelie och Ibbe (jag förstår att era tankar svävar iväg just nu, men vi gick upp dit för att SOVA). En av två "epa-raggare" som utmärkte sig, Verner (stavning?), hade dock andra planer. Han tog massa kort, och pratade om fan vet vad. Men till slut somnade vi väl iaf, garanterat p.g.a. att han gick därifrån.
Det var väl inte riktigt meningen att vi skulle vakna när vi gjorde, men när Ibbe skulle hämta vatten så kunde han inte låta bli att väcka alla. Mupp.. Då var klockan halv åtta (!), och huvudvärken var inte speciellt nådig.. Och bussen hem skulle gå 13.35. Hopplöst läge liksom. De flesta som var kvar hjälptes åt att städa, och jag upptäckte ett mycket bra samarbete mellan mig och Linda när det gällde diskning/torkning.
I stället för att gå till bussen som vi hade tänkt (det skulle tydligen ta en dryg timme), så fick vi åka i två omgångar med Fredrik, aka Frippe, och hans spygröna epa. Ett jävla tjat om epor, men bara så att alla vet, det är inte min grej. Ingen är väl fördomsfri... Det visade sig att det inte var ett speciellt smart drag, eftersom vi kom fram till busshållsplatsen klockan elva. Och bussen skulle som sagt gå 13.35. Ganska drygt. Det var jag, Sjöström (som för övrigt var en klockren "värdinna"), Emelie, Ibbe, Simon, Verner och den andra epa-raggaren som utmärkte sig, 'Lillen'. Han var helt klockren! Sara och Linda fick skjuts av Frippe, vilket gjorde oss andra lagom avundsjuka.
Vi hade alltså ganska mycket tid över, och vi bestämde oss för att dra till öns enda (?) affär för att köpa svullarmaterial. Sen vandrade vi tillbaka till busshållsplatsen - och där satt vi tills det att bussen skulle anlända typ två timmar senare. Men vi hade sanslöst roligt. Dessa epa-raggare var bra underhållning, och Ibbe bjöd på sin fantastiska sång. Det där sista får ni tolka precis som ni vill.. Vänta bara tills korten från den där två timmar långa väntetiden kommer.
Sen kom då äntligen bussen, och den var ju ganska välkommen. Kort bussresa till färjan, kliva av bussen, gå på färjan, hoppa av färjan och hoppa på en ny buss. Lagom ryckigt. Vi kom till Norrtälje iaf, och där skulle jag behöva vänta i 1½ timme på min buss, för vänta hade jag ju inte gjort redan liksom. Fick sällskap av Sjöström, Verner och Lillen, som också behöver extrabussar för att ta sig till sina hem ute i bushen. Sen splittrades vi, och jag kom hem lagom till Man Utd:s match - vinst me 5-1 :D:D:D
Men hörni, tack för en grym kväll/natt/dag :) Det var kanon, och nu har till och med huvudvärken gått över =)
Grattis till min farfar, som fyller år idag =D
Ojoj, va långt inlägg det här blev, iaf rekord för mig, men fortsätter ni att läsa så ska vi nog se till att det blir nåt som e längre :O
Vi höres, adiós!





Kommentarer
Postat av: Emelie

svar: haha well thank you :P måste verkligen göras om snart!
Du, flingorna ligger i en påse men om du fortf vill ha dem är en annan sak, haha. Vad skulle jag göra av flingorna då? ;P bära dom under armen kanske haha för no way att jag skulle kunna lämnat dem. Nu måste jag fan ta ngra bara för det! xD

2008-02-23 @ 22:10:04
URL: http://emeliesundiin.blogg.se
Postat av: Sara

hahaahha ja fy fan vad kul det vaaar! :D
vi måste lätt göra om det
snart ^^ fast kanske med lite spår :P eller nääääj, då blire ju inte samma sak ;D allt bra med dig idag då? ;)

2008-02-24 @ 09:24:25
URL: http://www.saranilsssson.blogg.se
Postat av: Ibraibraibra

Jävla skön blogg david ^_^askul å läsa...aa ljusterö va fan kul :)..

2008-02-26 @ 10:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0