No need to worry

Dags för mitt första inlägg på en vecka. Det blir väl lätt så att när sommarlovet är här, då drabbas bloggen. Det är kanske inte det man prioriterar. Inte jag iallafall. Hela veckan har handlat om jobb, och det går helt klart bättre och bättre. Det enda jag kan berätta om  från de här nätterna är att Erik och Desse av någon anledning gjorde mig sällskap en natt. Kul till en början, men sen tog dom mina bananer (jag måste ju äta nåt), då fick dom dra. Men sällskap var trevligt, även om dom nallade mina bananas.
Nu har jag en ledig vecka att se fram emot, och den ska jag använda till att slappa. Ingen annat. Bara ta det lugnt. Sen är det en vecka kvar med jobb, innan jag åker med familjen till Norge i ungefär en vecka. Allt som allt kommer jag vara ledig tre veckor i rad runt den där veckan, och det ser jag ju fram emot.
Idag säger vi grattis till Pernilla och Sofie, som båda fyller 18. Därmed så är de också med i 18-årsklubben. Pernilla ordnade upp en fest igår, och det var väldigt skoj. Party i Svanberga låter väl inte så imponerande, men med Pernilla går det egentligen inte att ha tråkigt. Party i Edsbro låter väl kanske inte heller så frestande..
Det var lagom mycket, trevligt, folk som var där, så det blev en bra kväll. Mina, Ibbes och Eriks presenter till födelsedagsbarnen blev uppskattade. Vita tröjor med hemmagjort tryck, och Eriks talang för att skriva dikter visade sig igen. Sofie och Pernilla verkade bli väldigt glada, och då blev vi glada. 
Vi skrev våra namn längst ner på tröjan, och vi upptäckte lite för sent att Ibbes namn hamnade precis där. Ni förstår nog var jag menar. Men det fanns en anledning till varför vi valde storleken XS - tröjorna var inte tänkta att bäras. Dessutom så tror jag nog att en del av färgen försvinner om man tvättar dom. Alltså, Sofie och Pernilla: det är bäst om tröjorna inte används!
Det blev väldigt mycket studsmatta och fotboll, och ju senare det blev, desto svårare blev det att hoppa studsmatta och spela fotboll. Jag har ännu inte kommit på varför... Det måste ha varit pga att det blev mörkare.. Definitivt.
Men som sagt, Svanberga var helt okej, och Pernilla var en bra partyfixare.
Pernilla och Sofie, grattis igen =) Och Pernilla, ha det så skönt på Rhodos! (Hon åker alltså dit på sin födelsedag).

Imorrn blir det Söderstadion och Bajen - Norrköping. Bajen är mitt lag och Norrköping är pappas. Kul kul. Men tyvärr pappa, vi vet ju redan hur det kommer gå.. Jag kanske ska säga det också att Norrköping ligger ganska sist.
Nu när jag är ledig ska jag försöka uppdatera lite oftare, men det är ju som sagt sommarlov..

Dagens låt: The Clash - Bankrobber.
Jag har alltså upptäckt den här låten sisådär 25-30 år senare än alla andra, men shit vad bra den är!! Spelar ingen roll att jag upptäckt den först nu, den är grym!

Kommentarer
Postat av: emelie

svar: Haha jag vet David! Men man måste ju har liiite koll också :P Är du förresten fortfarande på att åka till Åland? :)

2008-07-06 @ 21:06:42
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha du behöver inte oroa dig för att jag ska stalka dig xD Men du bör oroa dig för Erik. Är du säker på att han inte står utanför ditt fönster just... nu?

2008-07-06 @ 22:48:42
URL: http://emeliesundiin.blogg.se/
Postat av: yasmine

älskar dina inlägg ( även om du har varit dålig på att uppdatera , haha ! ) . så långa med ändå underhållande, keep it up boy.



Annars , allt bra ?

2008-07-13 @ 09:56:49
URL: http://yasminaren.blogg.se/
Postat av: emelie

svar: Good! ;)

2008-07-13 @ 20:33:54
URL: http://emeliesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0