Underbara ledighet

Jag har nu tre lediga veckor att se fram emot, sen är det bara en vecka kvar med jobb, och sen börjar ju.. ja.. skolan.. Shit, sista året i skolan. Sen börjar det väl på riktigt antar jag.. Just nu känns det som att det är skönt att jag faktiskt vet exakt vad jag ska göra i ett år efter skolan. Dessutom får jag ju ett år till på mig att bestämma mig för hur resten av livet ska se ut.. Åtminstone hur de närmaste åren ska se ut. Nä, det här lät ju lite för "vist". Men jag är ju en vis pojke.
Om några timmar smäller det. Norge, wohoo!! Enda resan i sommar, och även om jag inte kommer utanför Norden så ska det bli skitkul. Träffa släktingar (vet inte om jag har sagt det tidigare, men nej - jag har inga norska släktingar. Eller jo, egentligen har jag ju det, men ingen norsk släkting som bor i Norge iallafall. Eller.. Skit samma), ta det lugnt, och såklart - fira pappas födelsedag. Gubben fyller faktiskt 50. Ser väl inte fram emot bilresan lika mycket kanske. 7 timmar i bil, 2 på färja till Norge, och ytterligare några timmar i Norge. Just nu känns det lite surt att man inte bor på andra sidan Sverige, typ Göteborg. Det skulle vara lite bekvämare, och dessutom är Göteborg en grym stad. Eller så kan bara Norge och Finland byta sida i några dagar, det skulle vara bäst för oss.
Hur kan det ens vara så j*vla långt till Norge?!
Vi ha varit så smarta och beslutat att vi ska åka på natten. Ingen trafik och en extra dag i Norge, eftersom vi egentligen skulle ha åkt imorgon. Perfekt.
Jag kommer vara borta i en knapp vecka, alltså kommer inte bloggen få min uppmärksamhet den närmsta veckan. Det skulle den väl inte ha fått annars heller.. Måste säga att blogga är det minsta man vill göra nu, något som syns på de flestas.
Grattis i förskott på 50-årsdagen, padre.
Bye bye Sweden
Dagens låt: Norges nationalsång (hur nu den låter..)

Kommentarer
Postat av: yasmine

sv: haha jag tänkte väl. Jag är typ snarare tvärtom. Kan steka i solen från morgon till kväll :P

Jo jag vet , jag känner att min blogg också blir lite smått lidande. men det blir bättre sen till höst :P haha, gott! jag jobbar som telefonförsäljare. mycket intressant jobb faktist ;D



Ha så kul i norge, hoppas resan går bra :) hörs om en vecka då :)

2008-07-24 @ 14:02:56
URL: http://yasminaren.blogg.se/
Postat av: emelie

Bli medlem på gratis bio och samla ihop poäng till presentkort som är giltiga i över 60 butiker! :)

http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=31694

Ha det gott!

2008-08-07 @ 12:49:30
URL: http://emeliesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0