26/6

Det var tänkt att jag skulle gå upp tidigt idag, och med tidigt menar jag tolv. Det slutade med att jag slog på mobilen tills den blev tyst, och sov vidare tills klockan var ungefär halv två. Förbannat ansträngande med sommarlov. Tur att skolan är tillbaka snart..
När syster kom hem från jobbet och andra syster hade vaknat så åkte vi till Norrtälje, där det skulle handlas, handlas och handlas lite till. Första stoppet var Apoteket (alltid lika trevligt med denna gröna medicinbutik), och därefter "Skokanonen". Jag hatar det namnet. Skorna där ska tydligen vara skit, men eftersom det är så billigt så köpte jag mig ett par, som ganska exakt ser ut som mina nuvarande. Efter det var det dags för Coop, och det suger ännu mer nu när dom har möblerat och byggt om i hela affären. Helt hopplöst, man ser förmodligen ut som en vilsen.. Ja, som en vilsen nånting. Coop blev avklarat ganska snabbt, och sen var det dags för hemfärd.
Kanske ska berätta om myntinkastet också. På väg från Apoteket så ser vi en man, en ung man, som sitter på en bänk och pratar i telefon. Av nån anledning så sitter han i skräddarställning på bänken, tröjan hade åkt upp en bra bit, byxorna satt ganska, eller väldigt, långt ner och vi såg glipan mellan skinkorna. Därav namnet - myntinkastet. Det var en hemsk syn, men det framkallade skratt, om man säger så. Hyfsat roligt. Det är en sån sak som kan rädda ens dag (om man har en dålig).
Om du som satt på bänken i skräddarställning och visade myntinkastet läser det här så ber jag om ursäkt. Men det var roligt.
När vi kom hem och skulle bära in varorna från bilen, så fick jag extremt j*vla ont i handleden när jag lyfte upp en kasse. Nu har jag så ont att jag inte kan vrida på den (men tydligen skriva på ett tangentbord), och snart börjar jag nog storböla. Har jag ont imorgon blir det fan ett besök hos farbror doktor.
För att lindra smärtan så åt jag mat, det hjälpte såklart inte, och tittade på film med syster. Cloverfield är en film jag rekommenderar starkt! Grymt bra. Visserligen blir man nästan åksjuk, eftersom det är filmat med "handkamera" plus att dom springer ganska mycket, men det spelar liksom ingen roll. Inte ens "monstret" förstörde filmen, och så är ju faktiskt fallet i många filmer. Om ni nu tror att jag har avslöjat något, så har jag inte det. Eller kanske lite, men det är något som man listar ut väldigt tidigt. Så ni behöver inte bli arga.
Men alltså, jag rekommenderar den filmen.
Nej, jag kan inte låta bli, jag måste säga något om matchen. Ryssland - Spanien. Nu kan jag vara väldigt nöjd med mitt tips jag hade innan EM började - att Spanien skulle vinna. Det är ju ganska nära nu. Bara en enkel seger mot Tyskland kvar. Mitt tyska efternamn kommer alltså inte hindra mig den här gången heller: Tyskland ska förlora!!!!!
Matchen ikväll var väl ingen jättebra match, men det var ju helt klart rättvist. Jag är lite sorgsen, helt allvarligt, sorgsen, över att man inte fick se mer av Arshavin (ryssen som är 27 men som ser ut som 10). Spanien var väl lite för bra helt enkelt.
Jahaja, det var väl det. Nu ska det bli intressant att se om jag kan sova med den här förbannade handleden..!
Gonatt, hej svejs

Kommentarer
Postat av: Erik

har ajg någonsin misslyckats ´med ett skämt? ;p

förresten ska du till pernilla lr?

2008-06-27 @ 00:47:34
URL: http://sharethefun.blogg.se/
Postat av: Tobias

svar: man vet aldrig :) då får jag säga tack då ;D

2008-06-27 @ 01:29:43
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: yasmine

haha ,ja det har blivit lite utav en vana för mig att göra det varje morgon , därav mormorsak :P ( jag är inte tråkig annars... bara på morgonen )



Haha, alltid lika skoj med myntinkastet ! ;O)

2008-06-27 @ 15:07:34
URL: http://yasminaren.blogg.se/
Postat av: Emelie

ja fy fan vad klockren den är. jag kan se det där klippet när hon kastar askkoppen om och om igen hahaha.

2008-06-27 @ 21:37:18
URL: http://emeliesundiin.blogg.se/
Postat av: Erik

jo, jag kommer nog med största sannolikhet.. :)

2008-06-27 @ 23:40:32
URL: http://sharethefun.blogg.se/
Postat av: Rebecka

sv: Tackar tackar :)

2008-06-28 @ 00:36:27
URL: http://hjortstorphall.blogg.se/
Postat av: yasmine

ja det är faktist det :P haha. Nej va bra.. :D



Tack så jätte mycket , och ha det supertrevligt här hemma i kalla sverige ;)

2008-06-28 @ 08:44:40
URL: http://yasminaren.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hahahaha eller hur! ja reaktionen är ju fantastisk. och sen då, när han snubben kommer in. Hello Peter! Welcome to the paradise from hell. Hahaha klockren.

2008-06-28 @ 20:26:30
URL: http://emeliesundiin.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Det är förvirrande, jag vet. Men så talar vi också om mig och mina bravader. Hur mår handleden?

2008-06-30 @ 10:46:18
URL: http://linneagd.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Usch, stackare... :( använder du zon? Vad kul att du tycker om den. :) Vet inte vilken låt du menar, du får sjunga den för mig. Eller så undersöker jag saken imorgon. Puss på sig

2008-07-01 @ 22:40:45
Postat av: Linnéa

Låt nr. 6 är kära gamla Clash med Bankrobber. Ditt musiktycke blir allt bättre bror. :)

2008-07-02 @ 14:27:10
Postat av: yasmine

Sv: i´m back. Och jag tycker absolut att vi kan klaga på det svenska vädert, det regnar ju nu :(



Jag har haft supertrevligt, hur har du själv haft det ?:)

2008-07-06 @ 10:02:10
URL: http://yasminaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0