Dryg uppdatering

Jag har varit skrämmande dålig på att uppdatera min blogg på sistone, och sämre lär det väl bli, eftersom jag jobbar hela den kommande veckan, och har då inte tillgång till internet. Men det betyder inte att ni ska strunta i att titta in på bloggen, för vem vet, kanske fungerar internet, trots att det egentligen inte ska göra det. Vem vet liksom.. Innan min dryga uppdatering börjar så måste jag bara kommentera Erik. Snubben slutar aldrig att förvåna. Hans senaste projekt är att varje dag ge sina läsare "Dagens outfit". Man får, om man vill, prenumerera på dessa bilder, men jag har valt att avstå från det. Varför vet jag inte. Kanske för att bilderna är så speciella att de ibland borde censureras.
Okej, uppdatering (så gott jag kan, minnet ska tydligen bli sämre ju äldre man blir):
Måndag: Paaarty hos Elin i Rimbo, skoj skoj, med studsmatta och alkohol. Perfekt. Partyt blev dock inte så långvarigt, eftersom Elin var ganska sjuk. Så det blev en liten sväng till Karin (tror jag nog att hon hette), och sedan bussen till Norrtälje. Folk gick av bussen en efter en, tills det bara var jag och Erik kvar. Oj vad spännande det lät.. Men det var det inte, det jag skulle säga var att det är extremt drygt att gå från busstationen hem till Erik. Tar onödigt lång tid. Men vi hittade dit, och somnade nog ganska fort. (Jag låg på nåt märkligt sätt när jag sov, för när jag vaknade så hade jag väldans ont i axeln.) (Men jag mår bra nu, tack).
Tisdag: Som jag trodde så blev skoldagen ganska intressant. Förvånansvärt många var där, men alla som var där såg ganska slitna ut. Vi hade en lektion, och den var över på en halvtimme. Sen var det väl tänkt att man skulle titta på Lommarrännet, men så blev inte fallet. Måndagskvällen hade satt sina spår, uppenbarligen. Så jag tog bussen hem istället, sov ett par timmar, och tittade på fotboll. Hallelujah för attt Sverige vann mot Grekland. Fotbollsspelare mot fotbollsdödare. Grekland vann EM sist, och spelade fan likadan fotboll då. Jag skulle vilja säga att det var en skam för fotbollen, men det kanske är taskigt att säga så mot Europas bästa fotbollslandslag..
Onsdag: Åkte in till skolan enbart för att fixa klart frågesporten med Ibbe, Gustav och Den Långe Blonde. Vi blev extremt nöjda med resultatet, men vi hade känslan av att klassen tyvärr inte skulle förstå alla våra små finesser vi hade med. Så blev det nog också..
Torsdag: Skolavslutning. Klassen möttes upp på morgonen och vi fikade en stund innan det var dags. Frågesporten. Och nästan som vi hade förväntat oss, så blev den nog inte lika uppskattad som vi tyckte att den skulle bli. Och tydligen var den ganska svår. Just det, den handlade om klassen, för er som inte visste det. Ett exempel på hur frågorna såg ut:
Gustav och Pernilla har badat nakna tillsammans. Sant eller falskt? Eftersom det var det mest osannolika vi kunde komma på så var det självklart sant. Grattis till Sundinemelie som bara hade ett och ett halvt fel. Antingen så kan man säga som så att hon bara gillar klassen och har väldigt bra minne, eller att hon är för insatt i klassen. Hursomhelst så förtjänar hon ett grattis. Grattis!
Efter den här lillla samlingen så gick vi till aulan och lyssnade på nån sorts föreställning. Sorry estet, men det var faktiskt ingen höjdare. Helt okej, men inte mer.
På kvällen var det parken som gällde. Parken för hela slanten, och det var grymt roligt. Träffade massa gamla kompisar som man inte träffar så ofta nuförtiden, och ja, det var bra helt enkelt. Trots att kroppen mår skit av det, så blir det mesta roligare med alkohol. Tragiskt, men sant. Återigen så blev det en övernattning i Norrtan, denna gång hos Agnes. Vaknade ganska snabbt och mådde sjukt illa (I wonder why :O). Efter några minuter av extrem spykänsla så släppte det, och jag sov väl ganska gott resten av natten. 
Fredag: Mådde inte alls bra när jag vaknade, men ändå så pallade jag möta upp med Blondie (snart har jag inga smeknamn kvar), och gå till skolan för att titta på studenterna. Hade möjligtvis dagens datum (fredag den 13:e) någonting med det dåliga vädret att göra? För jävlar vad det regnade. Helt galet. Men jag tror nog inte ens att hagel kan förstöra en sån dag, alla såg ganska lyckliga ut ändå.
Jag mådde som sagt skit, och tur som jag hade, så var syster och pappa i Norrtan och handlade. Så det blev min biljett hem. Skönt att slippa åka buss. När vi kom hem så var sängen enda alternativet. Jag sov några timmar, åt mat och tittade på fotboll. Hur skönt som helst, även om jag fortfarande var degig. Det var tänkt så att jag skulle ha köpt biljett till slutskivan på Mobergs, men biljetterna tog slut. Tji fick jag liksom. Så jag var helt inställd på en hemmakväll, men efter påtryckningar från Simon och Ibbe så pallade jag inte för trycket. Syster skjutsade snällt in mig till Norrtälje, och jag mötte upp med Agnes och hennes crew utanför Mobergs. Men jag hade ju ingen biljett? Nä just det, men kom man dit efter elva, och betalade lite mer än vad biljetten kostade, ja då skulle man kunna komma in ändå. Så jag såg chansen liksom. Kön var extremt dryg, men det var iaf värt det, för shit vad kul det var. Mycket folk, mycket roligt folk, och kvällen tog slut lite för fort. Men när det väl tog slut så kände jag hur grymt trött jag var. Fick skjuts hem med Björk, eller okej, hennes pappa, och det var väldigt skönt att sova i sin egen säng. Fem i tre skämtade vi om att "det skulle ju vara lite komiskt om Jocke (Björks pappa) ligger och sover nu", och fem över tre ringde Emelie (hon heter Emelie Björk, om någon har blivit förvirrad) till sin pappa för att kolla var han befann sig. Han befann sig i sin säng. Visst, det är kul nu, men det var inte lika kul då, när man bara ville hem.. Men tiden gick fort, mest p.g.a. att jag träffade en innebandyhomie och hans kompis, som tydligen var alldeles för full för att kunna komma ihåg ett namn. Han kallade mig Jonas (varför just Jonas liksom?), trots att vi hela tiden sa att jag hette David. Men jävligt rolig var han..
Så det här har varit en väldigt intensiv vecka, och nu har jag bara imorgon på mig att vila upp mig inför nästa vecka, som kommer bli minst lika jobbig.
Tung förlust för Sverige idag mot Spanien, men jag måste säga att det borde ha blivit en större förlust, Spanien skulle faktiskt ha fått två straffar som dom inte fick. Hade dom fått de straffarna så hade vi ju ändå förlorat.. Men aja, nu behövs det hursomhelst bara en poäng mot Ryssland, och det låter väl inte helt omänskligt.
Som sagt, jag får se hur det blir med uppdateringen den kommande veckan. Antingen så skriver jag inte igen förrän om en vecka, eller så skriver jag hela tiden.
Nu vill jag bara gratulera alla som har läst igenom detta onödigt långa inlägg. Men jag hade ju en del att ta igen.. Måste nästan be om ursäkt för att det blev så långt.. Drygt var ordet.
Bye bye


Kommentarer
Postat av: Agnes

Fattar du hur sjukt långt blogginlägg det där blev? Jag tror inte att du gör det. Bra att du hade en nice kväll på Mobergs, man såg ju fan inte skymten av dig. Knappt.

2008-06-15 @ 17:54:52
Postat av: Linnéa

I och för sig... det skulle också förklara varför han numera sover dygnet runt. Den lilla playern.

2008-06-15 @ 19:02:18
Postat av: ems

Tack för en trevlig kväll på Mobergs!

2008-06-15 @ 19:58:28
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: ems

svar: hehe, det är lungt ;)

2008-06-18 @ 17:45:18
URL: http://emeliesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0