En underbar upptäckt

Jag har nyligen upptäckt Panic! At The Disco's nya album, och mama vad bra låtar. Bra att det bandet kommer med lite lugnare låtar också. Några godbitar jag måste tipsa om är: Behind the Sea, Northern Downpour och She Had the World. Bara ett urval alltså. Det är ovanligt, men nästan alla låtar är bra. Me like.
Sundin har länge pressat mig när det gäller att länka i bloggen. Jag har länge bojkottat, men nu står jag inför avgörandet. Det finns inget val längre. Jag måste göra en länk. Så då länkar jag till Emelies blogg. Nej, det gör jag inte. Och detta är inte en bortförklaring: det funkar inte att trycka på "skapa länk" på min dator. Och ja Emelie, det är sant. Då kan man ju säga "jaa, men använd den andra datan då för helvete" (möjligtvis utan "helvete"), och då säger jag att "jaa, det kan jag, men - eftersom bloggjäveln håller på med nån sorts förändring, så då går det tydligen inte att logga in på den datan".  Exakt så skulle jag säga då.. Vad ska man göra liksom? Jag kan ju för f*n inte ens skicka en kommentar till någon av mina underbara vänner. Vad ska man göra liksom?
Se där, jag fick med lite fjäsk också (det var riktat främst mot dig Emelie Sundin).
Dagen har varit minst sagt meningslös. Men förbannat rolig. Första halvtimmen på dagen hade A-K och Johan nån sorts projektarbetsintroduktion, och nästa lektion skulle vara halv två. Härligt. Förresten, orka med ett ord som "projektarbetsintroduktion". Men vi vet alltid hur vi ska få tiden att gå fort. Vi gick ner till "stan" och käkade pizza, och förberedde lite frågor till en frågesport. Det kanske krävs en förklaring. Jag, Ibbe, Gustav och Erik ska göra en frågesport om klassen, lärarna och sam/sam i allmänhet, till avslutningen på torsdag. Och det är alltså resten av klassen som ska svara på frågorna, och eventuellt lärarna. Ni skulle bara hört våra diskussioner när vi försökte komma på frågor. Mycket underhållande. En liten försmak: piskor. Mer säger jag inte. Men hursomhelst, ungefär tio frågor kom vi på, och vi behöver väl kanske minst lika många till. Min gissning är att den här frågesporten en dag hamnar på bloggen. Det ska sägas att frågorna inte är speciellt allvarliga, men allt baseras på "säkra uppgifter". Så klassen, det är bäst att ni passar er, för vi ska ta reda på så mycket som möjligt om er! Inte ens ert allra käraste går säkert.
Efter den onödigt långa håltimmen (håltimmarna) så var det spanska. Min sista spanskalektion i hela mitt liv! Mama mia! Aldrig mer spanska, aldrig mer matte. På denna sista spanskalektion så tittade vi på en mycket udda film. Förresten, vilken spansk film är inte udda. De flesta är ju helt galna. Märkligt det där med spansk film.
Sen var det bara inför körkortet kvar, och den lektionen tog väl ungefär tjugo minuter, eftersom vi bara tittade på proven vi gjort. Jag var tydligen väldigt nära MVG, men eftersom jag lämnade in en extrauppgift, så får jag det iaf. Great.
Idag ska alla säga grattis till Elin som fyller 18 år. Stackars Elin är halvt magsjuk på sin födelsedag, men ändå fixar hon partaj. Party ikväll alltså. Snart ska man börja ladda, och sen får man skjuts av syster till Rimbo. Syster har äntligen slutat sin skitskola i Uppsala, så nu är hon hemma hela sommaren :D:D
Det mest intressanta ska bli att se hur alla mår i skolan imorrn. Ja, de som kommer då förstås. Vi har väl egentligen bara en lektion, men den är på morgonen. Så det ska bli kul. På nåt sätt måste vi (jag och Erik) ta oss till Norrtälje efter Elin's lilla grillparty, och förhoppningsvis går det nattbussar. Haha, nattbuss från Rimbo, vad fult det låter. Jag bor ju i Edsbro, alltså måste jag ha en sovplats, och Erik, vänlig som han är, välkomnar mig i sitt hem. Nej, nu får det vara nog med fula uttryck!
Nu har äntligen fotbolls-EM börjat, och då mår ju själen bra. Fotboll varje dag gör mig lycklig. Och imorrn är det ju Sverige-Grekland. Motha fucka. Jag är fett orolig för den matchen.. Förmodligen så åker vi ett gäng till Kungsan och ser matchen på en så kallad storbildsskärm. En massa galna, förmodligen fulla, svenska supportrar på ett och samma ställe - underbart.
Nä, snart äre dags, Rimbo here I come.
Adiós
Kan det möjligtvis ha varit det sista spanska ordet någonsin för min del? Det enda jag kommer sakna är spanskagruppen.. Den är för härlig.. Men spanskan åt helvete! Wihoo

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha attans! Att du lyckas komma undan alltså xD Men nååån gång i den här bloggens liv vill jag se en länk. För nån gång måste du ju skriva på en annan dator, hahaha xD

2008-06-10 @ 14:44:42
URL: http://emeliesundiin.blogg.se/
Postat av: Anna

2008-06-10 @ 16:31:16
Postat av: Anna

Öhmm .. är inte P!ATD nya album lite gamalt snart?

2008-06-10 @ 16:32:05
URL: http://fetaostspeckad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0