Ge oss ett leende, Inger

Sitter här och laddar, för snart ska jag och EmpoTempo dra till Norrtan och jobba. Är laddad som fan just nu. NOT. (Ber om ursäkt Sundin). Det var ju då tänkt att jag skulle sova en del när jag kom hem från skolan, men icke. För det första så är det för ljust ute, för det andra är det för varmt och för det tredje så var jag inte trött. Men det har ju ändrats ganska snabbt. Nu är det mörkt ute, inte speciellt varmt och jag är trött som fan. Nu skulle man verkligen behöva dricka kaffe. Synd bara att kaffe smakar skit. Och då menar jag att kaffe smakar som skit luktar, inte att jag har smakat skit. 
En lektion stod på schemat idag, och där var det prov. Sista provet i inför körkortet. Fick VG (väldans snabbt man fick reda på resultatet), vilket betyder att jag måste göra en extrauppgift för att få MVG i kursen. Och den ska man väl förhoppningsvis fixa på en vecka. Dagens enda lektion slutade tio, och jag var kvar i skolan till klockan fem. (!!!!!!)
Det finns en del anledningar till varför jag var kvar i skolan till klockan fem. 
Anledning 1: Jag började på körkortsuppgiften (lika bra att börja direkt, så blir skiten klar fortare).
Anledning 2: Jag, Erik, Ibbe och Simon skrev klart vår rapport till matten. Juste, vet inte om jag nämnt det, men min och Eriks fredagskväll (det är ju sisådär en vecka sen, men whatever) bestod av matte. Jag cyklade den förbannat långa vägen till honom - inte från Edsbro, självklart inte, men från en annan del av Norrtälje - och vi gjorde klart vår matteuppgift. Friday night at Erik's = matte. Vi pluggade matte en fredag. Men don't worry, vi roade oss lite också. En sväng till parken med Sundin och Elina, innan jag skulle hem och sova. Jag skulle jobba, därför behövde jag sova. Jag är faktiskt 18 år.
Tillbaka till skolan,
Anledning 3: Jag hade ett litet bankärende nere på stan. Shit, vad vuxet det lät.
Anlending 4: Veckans roligaste händelse. Möjligtvis en av årets.
Jag och en massa andra, exempelvis Emily, utbytesstudenten från Canada, som efter idag förmodligen har insett att svenskar är väldigt märkliga. Om hon inte redan märkt det. Resten var killarna som jag redan har nämnt, Desse och Kim. Alla förtjänar att nämnas, eftersom detta var ett väldigt roligt ögonblick.
Erik har redan berättat om det här på sin egen blogg, men jag ska försöka att berätta det på ett annat sätt än vad han gjorde. Okej, vi sitter och degar, vissa försöker plugga, andra inte. Tidigare på dagen har vi frågat Inger (en lärare, som är huvudpersonen) om hon kunde öppna dörren till datorerna. Hon var extremt irriterad, och sa att "jag är den enda läraren här, och jag har väldigt mycket att göra". Vi bad henne att öppna en dörr liksom, inte att hon skulle dansa för oss, eller nåt annat som kan tänkas ta lång tid. Det här var väl på förmiddagen någon gång, och tydligen så var hon den enda läraren där under hela eftermiddagen också. Och det var då det roliga började.
Vi satt som sagt och degade, när två okända tjejer kommer till korridoren och frågar oss om vi vet var Inger är. Alla säger att hon inte är här, utom Desse, som säger att hon sitter i sitt arbetsrum. Desse sa också att dom skulle passa sig, för Inger hade varit på dåligt humör hela dagen. Tjejerna ser tveksamma ut, och till slut så går den ena därifrån. Men den andra tar mod till sig, och går och knackar på Ingers dörr. Inget svar. Hon knackar igen, väntar nån minut, och Inger öppnar dörren. Man såg direkt att "jävlar, det här kommer gå illa, shit vad arg hon ser ut". Det såg ut som att hon skulle kunna döda med blicken. Den modiga tjejen ger fram några papper och mumlar fram "förlåt, att jag stör" och "förlåt för att jag lämnar in så sent". Inger, tokförbannad verkar det som, säger att "det här är sista, nu tar jag inte emot flera rester. Jag är väldigt upptagen, och har inte tid med det här". Tjejen gick därifrån, ropade på sin kompis, kompisen kom - också med papper i handen, och vi anade det värsta. Hon såg livrädd ut, men hon klarade iaf att knacka på Ingers dörr. Inget svar. Knackade igen, försökte stoppa in papprena genom dörrspringan, knackade igen, men ingen reaktion. Inger hade öppnat dörren för sista gången. Trodde vi. Tjejen ger till slut upp, och båda två går därifrån. Hela tiden satt alla vi andra och skrattade, självklart. Man kunde liksom inte göra annat.
Efter ett par minuter så öppnas Ingers dörr, alla stelnar till, och hon säger ungefär "Jag har inte tid med det här, nu försökte hon ge mig papprena i fönstret". Tjejen har alltså gått ut, letat upp Ingers fönster, och knackat på. Fan vad jag hade velat sett Ingers min när hon såg tjejen stå där utanför fönstret, med papprena i handen. Men när hon kom ut så kändes det nästan som att hon skyllde på oss, och för att liksom markera hur upptagen och irriterad (mordisk) hon var, så skrev hon en ful liten lapp där det stod "STÖR EJ". Kunde hon inte ha tänkt på det tidigare liksom..
Vi satt som sagt och skrattade hela tiden, och vi behövde anstränga oss mycket för att kunna sluta när handtaget rörde på sig. Jag tyckte hursomhelst förbannat synd om tjejerna. Men det var ju tack vare dom som vi hade så kul. Så tack för att ni hade restarbeten kvar att lämna in till Inger. Tack, det förgyllde vår dag!
Det hela avslutades med att Kim sa till Inger: "Okej, då lämnar jag in den där uppgiften imorgon". Inger sa något som jag inte uppfattade vad det var, men jag tror nog att det var ett restarbete som Kim pratade om. Inget smart drag, Kim. Ser jag inte Kim de närmaste dagarna, så kommer jag bli orolig. Vad kan Inger i så fall ha gjort med henne?
En fundering jag hade var vad Inger egentligen gjorde, som gjorde så att hon blev så upptagen. Någon sa nåt om att hon rättade arbeten, men jag vet inte riktigt. Det är väl inte nödvändigt att vara tokirriterad på allt och alla, bara för att man blir lite störd när man rättar arbeten. Visst, tjejerna knackade  cirka tjugonio gånger, men ändå.
Aja, hursomhelst så var det förbannat kul. Och ja, svenskar är konstiga, och ja, Sverige är konstigt. Det intrycket skulle i alla fall jag få om jag var utbytesstudent på besök i Sverige.
Juste, jag ska ju jobba. Fuck. Laddad var ordet. Not.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Detta var ett mycket roligt inlägg, min bror. Var stolt.

2008-06-05 @ 00:08:22
URL: http://linneagd.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag är osynlig för det blotta ögat.

2008-06-05 @ 10:48:05
Postat av: Sofie

Varför missar jag ALLTID roliga saker i skolan?;P hahaha

2008-06-05 @ 22:54:04
URL: http://ihatetosayitoldyouso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0