Sverige, Sverige, Sver........ yssland..

Mitt tips hade ju varit grymt bra om jag hade sagt 0-3 istället för 3-0. Jag hade inte haft rätt, men ändå varit ganska nära. Bra match Sverige! På ett sätt är det bra: Man kan nu läsa sporten (vilket jag gör dagligen) utan att behöva stöta på ett mittuppslag med en stor bild på Zlatans fötter - utan strumpor (lyssna på skämtet: "utan ztrumpor". Förresten, killen har förbannat fula fötter). Varje dag har det liksom varit "23 sidor om fotbolls-EM" när tidningen är 24 sidor, och det har stått samma j*vla saker varje dag. Så extremt tråkigt. Och jag måste läsa sporten för att få min dagliga dos av sport, och då vill man ju liksom inte bara läsa om det förbannade landslaget.
För övrigt så tycker jag att allt snack om att Lagerbäck ska få sparken är patetiskt. Jag gillar väl inte honom så jättemycket, men vafan, spelarna spelar - men ändå så är det alltid tränaren som får skiten om spelarna gör en dålig match. Märkligt.. Okej taktik hit och dit, men det är ändå spelarna som spelar.. Dessutom så visste väl alla hur gamla alla "gamla" spelare var innan EM började. Henke till exempel: alla vet att han är bra, och alla blev skitglada när han blev uttagen, men när han inte spelar bra, då är han dålig och gammal. Gammal liksom, det var han väl innan EM också? Okej, nu är han några dagar äldre, men jag lovar att när han spelar igen efter EM, då kommer alla tycka att han är grym och inte tänka på att han är gammal. Men vad är gammalt egentligen? :S "Vi" tycker väl att 35+ är gammalt..
Det jag menar är att svensk media är helt hopplös när det gäller fotbollslandslaget. Patetiskt är det också..

Jag kan stolt säga att jag är ett par avsnitt från att ha plöjt igenom en hel säsong av scrubs på ungefär en och en halv dag. Den serien är svårslagen, helt klart. 
Nu kommer grej of the day (ja, jag har snott det från TV4): imorse, när jag cyklade hem från jobbet, kom en alldeles absurd (fult ord, ja) tanke upp i mitt huvud. Jag hade en tröja med dragkedja på mig, dragkedjan var nerdragen - tröjan var alltså öppen, och jag bestämde mig för att jag skulle göra något som ingen tidigare hade lyckats med (den informationen kommer inte från någon säker källa - mig): stänga tröjan och dra upp dragkedjan. Med en hand. Samtidigt som jag cyklade. Jag lyckades. Jag var nöjd. Prova, det är faktiskt inte enkelt. Jag funderar på Guiness Rekordbok, men jag vet inte.. 
Och så en sista intressant  (skrämmande) händelse från dagen: Jag ligger i min säng och tittar på TV. När jag reser mig upp får jag syn på en fucking spindel som sitter, eller står, jag vet inte vad spindlar gör, precis bredvid min kudde. Jag kan nog ha blivit lite skrämd, ja. Jag går ut ur mitt rum för att hämta lite papper och släppa ut spindeljäveln ut i "det vilda". När jag kommer tillbaka, med papper i handen, så är spindeln försvunnen. Såklart. Jag har ännu inte hittat den, och det var ganska många timmar sen den försvann. Vem vet, kanske gömmer den sig i kudden, och bara väntar på att jag ska somna, så att den kan äta upp mig. Vem vet..

Kommentarer
Postat av: Erik

ja precis :D taaaaackar, har saknat dig ;p

2008-06-20 @ 22:51:37
URL: http://sharethefun.blogg.se/
Postat av: Ems

"Under ett år sväljer du 14 insekter medan du sover." ;)

2008-06-21 @ 15:04:13
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: EMELIE

SVAR: Nej det har du inte ;)

2008-06-23 @ 17:14:19
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: Anna

Holland åkte visst också ut mot Ryssland ..

Jag tror Sverige inte ska vara så bittre över att vi förlorade.

2008-06-23 @ 17:52:17
URL: http://fetaostspeckad.blogg.se/
Postat av: Emelie

Pårökt är ett väldigt vackert ord. Pårökt.

Jag lovar dyrt och heligt att jag ska ta kort på de pårökta på alla möjliga sätt. Ensamma, i grupp, med mig, i samma ögonblick som de däckar, ja du hajar. Önska mig lycka till!

2008-06-23 @ 18:15:24
URL: http://emeliesundiin.blogg.se/
Postat av: Erik

ja, det kan vara så att jag har lånat kläder av min mamma.. Men hon använder dock inte några av kläderna jag lånat.. iaf inte vad ajg vet..:p

varför ajg inte anvämder dessa kläder är kanske inte så ologiskt för hur snyggt är det på en skala på 1-10?

2008-06-23 @ 22:38:21
URL: http://sharethefun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0