The pepparcakes

Erik har på sin blogg tidigare berättat om vårat pepparkaks-äventyr, och jag kanske borde berätta om det, innan jag berättar något mer. I ettan, runt jul, så gömde vi en pepparkaka i en bok i sam-korridoren. Varför? Det kan jag absolut inte svara på, eftersom det inte finns något svar på den frågan. Det var väl en plötslig impuls då vi kände att "nu jävlar, nu jävlar gömmer vi en pepparkaka i en bok". Vi gömde pepparkakan i en bok, och precis när vi skulle få sommarlov (fortfarande i ettan) så tittade vi till pepparkakan. Den såg nästan exakt likadan ut, bara en aning mindre brun. Den lilla mängd brunhet som hade försvunnit befann sig nu i boken. En ganska stor fläck hade det faktiskt blivit. Pepparkakan hade alltså legat där i ett halvår. Vi hade väl lite större förhoppningar kanske. Pepparkakan fick ligga kvar, och boken fanns kvar efter sommarlovet - precis som pepparkakan! Några förändringar hade väl inte skett, och efter ett tag så försvann boken. Det var en smärtsam förlust, men vid jul (nu i tvåan) så såg vi vår möjlighet. Den här gången ville vi förnya oss, så vi dissade bokhyllan, och placerade istället ut pepparkakor runt om i korridoren. Jag kan fortfarande inte svara på varför, men det är väl nåt konstigt behov till pepparkakor, antar jag. Jag, Erik och Emelie placerade alltså ut tre pepparkakor på olika håll, och igår fick jag och Erik för oss att vi skulle titta till dom.
Jag ska nu försöka att göra en länk till Erik's blogg, så att ni får se bilderna på de stackars utsatta pepparkakorna. Det är inte alltid lätt att vara rund, brun och ätbar.
Nej, jag skiter i att göra en länk.. Sharethefun heter han iaf, en blogg som måste besökas. (Killen har humor, titta bara på texterna han hittade i en förjävla rolig bok igår, när han egentligen skulle plugga).  
Pepparkakorna såg ut att må bra, och vi passade även på att gömma ett annat värdefullt föremål. Vill ni veta vad det är, ja då får ni komma till sam-korridoren och leta. Om ni besöker oss runt juletid, så bjuds det även på pepparkakor.
Det här var alltså storyn om the pepparcakes, och vi hoppas att de som efterträder oss i sam-korridoren, fortsätter med traditionen: att gömma pepparkakor.
Kommer inte skriva något i helgen, because I've got work to do. Så ni får hitta andra meningslösa sätt att fördriva tiden på.
P.S. Jag vet att pepparkakor inte heter "pepparcakes" på engelska, men det klingade helt enkelt bättre än "the gingerbreads". D.S.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Förvisso. Men de var minst lika bra. :) Varför startade inte min klass samtraditionen om pepparkakor... Det verkar som en ypperlig tradition. Vi hade datorstolsrace istället.

2008-06-06 @ 23:28:13
URL: http://linneagd.blogg.se/
Postat av: Emelie

Okej nu har jag tröttnat på den otekniska eran här.

Så här gör man en länk:



När man skriver ett inlägg finns det ju två rader med ikoner ovanför skrivrutan. Om man vill ha kursiv/fet/understruken text mm, du hajar?

På rad nummer 2 finns det 10 ikoner. Den TREDJE ikonen från vänster, alltså den bredvid ikonen där det står html, är den du ska trycka på för att skapa en länk.



Markera ordet i din text du vill ha som länk.

Tex. Erik. Efter det trycker du på den hänvisade ikonen och det kommer upp en liten ruta med tre kolumner.

På den första raden står det URL. Skriv där in sidan du vill länka till och klicka sedan på skapa.

Sen har du en länk!



Och David, nu kommer det komlicerade:

Du måste göra en länk i nästa inlägg, annars jääklar :D :D

2008-06-07 @ 16:51:48
URL: http://emeliesundiin.blogg.se/
Postat av: Sara

haha bra att emelie tar tag i det här!

2008-06-08 @ 13:40:27
URL: http://saranilsssson.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Kanske bara lite. :)

2008-06-09 @ 11:27:27
Postat av: Anna

HAHAHA XD

Roliga äventyr ni verkar ha där !

2008-06-09 @ 13:37:57
URL: http://fetaostspeckad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0