Turkiet - Tyskland

Pinsamt är väl det bästa ordet man kan beskriva TV4 med. Tillfälligt avbrott mitt i en semifinal liksom! Visst, Ola i studion (som alltid ser så himla allvarlig ut) sa att det var likadant för alla länder och för alla tittare, och man får väl tro vad man vill om det. Tråkigt att missa sista minuterna bara.. Och nu när jag ändå är på gång och sågar TV4 så kan jag väl säga nåt om reklamen. Den är underbar! NOT (sorry Sundin, jag lovar att det här var sista gången, Björn Gustafsson har satt sina spår). Håller ett program på i en timme, så är 45 minuter reklam. Tur för dom att det är enda kanalen som sänder fotbollen, annars hade tittarsiffrorna varit sisådär jättedåliga.
Och jag kan inte förstå varför domaren inte blåste av! Han skulle ju självklart ha blåst av matchen och sagt att "sorry killar, men tv-tittarna i Sverige har ingen bild för tillfället, så ni kan väl vila lite. Och hörni, passa på att dricka vatten". Skandal.
Trots mitt tyska efternamn (Doster) och mitt tyska ursprung (1/4 tysk) så hejade jag på Turkiet. Inte bara för att jag hatar tysk fotboll och Michael Ballack, men också för att Turkiet har varit grymma, och förbannat roliga att titta på. EM:s skönaste fakta: innan den här matchen så hade Turkiet varit i ledningen i sammanlagt 2½ minut. I 2½ minut hade man alltså haft fler mål än sin motståndare, och ändå så var man i semifinal. Efter den här matchen så tror jag att det blev nio minuter - och då var man ändå nära att komma till final. Det är faktiskt grymt.
Turkiets förbundskapten borde få nåt slags pris, bara för att var så skön och härlig. (Och svettig - förmodligen svettigare än de flesta spelarna).
Imorgon (eller idag egentligen - omställningen från jobb till ledighet har inte blivit så bra, klockan är två och jag är fortfarande vaken) är det Ryssland mot Spanien. Som jag har sagt tidigare så tror jag att Spanien vinner hela EM - alltså så kommer Ryssland att möta Turkiet i match om tredje pris. Herrej*vlar vilken match det kan bli!
Eftersom ryssarna är kvar i turneringen så betyder det att jag kommer få se Andrei Arshavin TVÅ matcher till :D:D Det gör mig lycklig.

Slutligen så måste jag kommentera SPORT-Expressens framsida idag. Den var en aning pinsam måste jag säga. En stor bild på en kebabrulle (heter det så? :S), och så en pratbubbla där det stod ungefär "Ey kompis, nu ska vi fira hela natten". Det jag tycker är pinsamt är att det där "ey" fanns med. En helt värdelös sak att bli irriterad på, men jag kan inte hjälpa det.

Nej, nu har två inlägg i rad innehållit sport - skäms David! Ber om ursäkt, men det kommer förmodligen hända igen.
Adiós
Dagens låt: The Killers - Smile Like You Mean It

Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: hehe jasså, ska jag ta det som en komplimang ? ;)

2008-06-26 @ 02:01:33
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: yasmine

Sv: haha, ja men det är väl det ? :P haha, tack så mycket. Och detsamma ! :D



Håller förresten med dig ang tv4, förutom mellan 07.00 & 09.00 på morgonen :P (mormorsaken du vet )

2008-06-26 @ 09:46:45
URL: http://yasminaren.blogg.se/
Postat av: Patricia

Svar: Haha, jo..tyvärr ;P

2008-06-26 @ 11:13:44
URL: http://aboutpatricia.blogg.se/
Postat av: Anna

åh ja det var mycket irriterande ...

Men ikväll är det Ryssland - Spaninen? Tror du fortfarande¨på Spanien?

2008-06-26 @ 12:24:16
URL: http://fetaostspeckad.blogg.se/
Postat av: Erik

det var tänkt som ett skämt ;D

2008-06-26 @ 12:43:09
URL: http://sharethefun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0