Ett skälmskt västkustskt skämt

Okej, min syster pluggar svenska på universitetet, och vi fann idag en guldgruva. Visserligen läste jag bara en sida ur denna bok, men det var ganska tillräckligt.  
Här följer några "tungvrickningsövningar":
En slurk mörkt ur en burk av björk.
Fordrande förare fordrar Ford.
Ett skälmskt västkustskt skämt.

Och några ganska långa ord..
Legitimationsöverenskommelsebestämmelser
Professorsinstallationshögtidligheterna
Vichyvattensetikettspåklistrerska
Bukmuskelkontraktionsövningar

Nu antar jag att ni har ganska ont i tungorna, men det här är faktiskt bara en sorts uppvärmning. :O
Ja juste, min syster tycker att boken är bra också. Och lärorik. Och rolig.
För alla er som läser det här: nästa gång jag träffar er så skulle jag uppskatta om ni har lärt er minst en av dom här märkliga orden/meningarna. 
Nu vet inte jag om det är så klokt att "hänga ut" författare på en så här välläst (?) blogg, så med respekt för "den" så nämner jag inga namn. Men om nu "den" skulle hitta det här, så har jag och min syster bara positiva saker att säga om dig och din bok. 
Adiós!  

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Om du kollar in min blogg så kan du få dig en överraskning.
Du är numera kändis i både bloggvärlden och på youtube. (A)

2008-03-24 @ 16:13:35
URL: http://pernijah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0