Glad Påsk?

Ja, Glad Påsk då allihopa. Eller ska man säga "Glad", det var ju faktiskt den här dagen som Jesus korsfästes :O Jag lider med dig Jesus. Nu ska jag gå och spika mig i händerna.. Fatta om hela världen, eller iaf dom som tror på Jesus (gör jag det? :/), skulle spika sig i händerna och fötterna varje påsk. Skulle nog se ganska roligt ut. Eller roligt förresten.. Men var f*n kommer godiset in?! Hängde Jesus på korset och snaskade godis?! (Again, "snask" är ett av de fulare orden jag känner till, därför försöker jag använda det så ofta som möjligt). Godiset är alltså ett mysterium för mig.. 
Nu kanske ni har fått intrycket av att jag är negativt inställd till påsken, men det är jag verkligen inte. Man får ju godis :D 
Idag var farmor och farfar på besök, och det var som vanligt trevligt. Dessutom fick jag visa upp mina raka tänder. Så kom gärna på besök, så att jag kan visa upp dom för fler :D Sen åkte dom hem, och det var väl inte lika trevligt, så jag fick fortsätta med smilandet framför resten av familjen istället. Imorgon är det kusin som kommer på besök, och imorgon inträffar också en av årets höjdpunkter: Påskäggletande. Jag vet, jag är 17, snart 18, men varje gång ett påskägg ska gömmas så blir jag som en 5-årig pojke. Julklappar kan slänga sig i väggen. Eller nää, glöm det förresten, julklappar är grymma. Men dom behöver liksom inte gömmas. Och när det gäller att gömma påskägg, speciellt för min pappa, ja då jävlar. Fråga mig inte varför, men att se personers förvirrade ansikten när dom letar efter påskägg som är nästan omöjliga att hitta (vilket dom är när jag har gömt dom), ja då blir jag väldigt lycklig. Alltså, påskäggletandet är påskens, ja kanske årets, höjdpunkt. Jag vill liksom inte ha godiset, jag tycker nästan att det är tråkigt att hitta "mitt" ägg. Jag vill ju fortsätta leta! Ehh, nu har jag blivit lite tveksam till om det här är naturligt, så det kanske är bäst att jag inte skriver något mer om det här. Bara en sista sak, för att krydda julen lite extra, så kan man ju faktiskt gömma julklapparna också. Låter faktiskt som en bra idé. Galen, ja - men brilliant. 
Under påsken så mår alltså den 5-åriga pojken väldigt bra. 
Nu känner jag att det här inlägget börjar bli en aning läskigt, så det är nog bäst att jag säger hej då. För den som läser det här inlägget - inga misstolkningar tack. Hej då. 
Och Glad Påsk. =O 
Dagens låt: The Killers - Who Let You Go
    

Kommentarer
Postat av: ems

Fy fan va bra du skriver David. Du griper läsaren så att den vill läsa vidare. Du har en naturlig talang. Spola inte bort den :) Glad påsk på dig!

2008-03-21 @ 21:59:33
URL: http://emeliesplace.blogg.se
Postat av: Sara

fan jag drömde om dig och dina raka tändr, men de var skitäckliga i drömmen XD haha typ helt gråa och massa mellanrum och skit hoppas dt int är så i vrkligheten XD glad påsk!!

2008-03-22 @ 08:14:55
URL: http://www.saranilsssson.blogg.s
Postat av: Emelie

HAHAHA vet du jag drömde också om dig och dina tänder! Men de var en aning finare än i Saras dröm, hahahaha.
Sara med en Koran runt halsen, yeah right :D

2008-03-22 @ 09:30:08
URL: http://emeliesundiin.blogg.se
Postat av: ems

Kanske bara för att jag har praktiserat på en =P Jag kanske kan fixa in dig ;)

2008-03-22 @ 13:32:58
URL: http://emeliesplace.blogg.se
Postat av: Pernilla

Jag har inte drömt om dina tänder = /
Men jag drömde om påskägg...

2008-03-22 @ 14:13:14
URL: http://pernijah.blogg.se
Postat av: Olessia

:)

2008-03-22 @ 17:29:54
URL: http://www.unikaolessia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0