Mönstring?

Aloha =D
Dagen inleddes på bästa sätt: fika på första lektionen. Det bjöds saft å bulla. Kanske borde säga att vi inte alltid fikar på biologin, men eftersom det var sista lektionen på kursen idag (yippi!!), så "firade" vi med fika. Läraren sa att jag låg på klart VG, och det var väl liksom det jag hade siktat på. Så jag är nöjd med det. Då var den kursen avklarad, nu är det bara sjuttioelva kvar. Nästa vecka börjar den nya kursen, inför körkortet. Kändes som att den kursen var ganska behövlig, och det känns som att den kursen inte kommer att vara lika tung som biologin var. Men vem vet liksom.. Efter det hade vi hål på två timmar, som vi alltid har varannan onsdag, så det bar av till pizzerian IGEN, med Erik, Simon och Ibrahimovic (aka Ibbe). Det har blivit lite av en tradition hörni. Ingen bra tradition, men..  
Det första man ser när man kommer hem från skolan är ett stort brev på sängen. På brevet står det "Pliktverket". Jag blev deprimerad. Domen har kommit. 21 april. Mönstring i Stockholm. Suck..
Det var väl typ nån gång förra året man fick göra nåt sorts "lämplighetstest", och jag tyckte att jag på ett ganska snyggt, smidigt och diskret sätt sa att jag inte var speciellt sugen på att göra lumpen. Men det sket tydligen dom i. Seriöst, tänk om man hamnar i Pajala?! Eller nåt annat ställe långt bort.. Som ni kanske märker så är jag inte speciellt positivt inställd till det här. En hel dag med en massa olika tester och andra grejer. Låter ju liksom inte så lockande. Men som kille född -90 så är det tydligen ens "plikt" att göra det där lämplighetstestet. Och jag tyckte alltså att jag sa där att jag inte ville göra lumpen.. Men men.. Dock så läste jag en bok som kom med det där äckliga brevet, och det verkade faktiskt inte så farligt. Men jag funderar ändå starkt på att försöka äta ännu mer pizzor och annat skit, bli rund(are) om magen, och på så sätt få sämst kondition precis innan det är dags för mönstringen: alltså kommer jag inte vara "lämplig". Vad tror ni om det?

Ett annat datum jag vet att ni har skrivit in i era kalendrar är den 20:e mars. Och för er som inte har gjort det: den
20:e mars tar jag bort min tandställning :D:D:D Eller, jag tar väl inte bort den, men någon trevlig tandläkare tar bort den. Har väl haft den i drygt ett år nu, och det ska bli skönt att inte behöva borsta tänderna i en halvtimme för att det ska bli rent. Och så ska det bli ganska skönt att bli av med den...

Dagens låt: The Killers - Uncle Johnny
(Introt i den här låten hör definitivt hemma på topp3).

Kommentarer
Postat av: Erik

ok,för det första så får du väl döda mig imorn om du nu vill döda mig :( för det andra så ska man ALDRIG ljuga David! o för det åttonde så är det kul men bara när vi gör roliga saker o sen är det en skön grupp.. :p För det hundrade så lycka till på mönstringen ;)

2008-03-05 @ 16:55:53
Postat av: Emelie

Shit, kan inte vara lätt att vara man. Stackars karlar. Nu har du ett par saker att hoppas på. 1. Sikta på att bli ett sumo. 2. Bryt något jobbigt ben i kroppen så att du är skadad för livet (dock lite onödigt i längden). 3. Härda David, HÄRDA!!!

Lycka till! :)

2008-03-05 @ 19:40:51
URL: http://emeliesundiin.blogg.se
Postat av: Sara

svar: haha nu ångrar du allt att du gick va!!! ;)

2008-03-05 @ 22:03:37
URL: http://www.saranilsssson.blogg.se
Postat av: Emelie

haha stackare :P Hoppas det går bra. Men vadå, måste du göra lumpen? Och i såna fall, när då?

2008-03-05 @ 22:26:52
URL: http://emeliesundiin.blogg.se
Postat av: Pernilla

Jag skulle gärna ta din mönstrings plats men när jag tänker efter så...nej..

2008-03-06 @ 08:56:48
URL: http://pernijah,blogg.se
Postat av: Emelie

svar: haha ja jag undrade just vad du höll på med. Haha okej!

2008-03-06 @ 10:50:02
URL: http://emeliesundiin.blogg.se
Postat av: sara

svar:ja kim smsa liteXD

2008-03-06 @ 13:25:52
URL: http://www.saranilsssson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0