Sommarjobb =D

Jajamensan! Sommarjobb fixat. Halva sommaren är det Norrtelje Tidning som gäller. Och nu tror ni säkert att en av mina "drömmar" har slagit in, och att jag ska vara typ krönikör eller nåt sånt. Men nej nej. Jag ska köra ut tidningar. Och med köra menar jag cykla. Så medans ni ligger i era sköna sängar, så kommer jag att cykla runt i Norrtälje. På natten.. När det är mörkt.. Men Norrtälje by night ska väl förhoppningsvis inte vara något problem. Men faktiskt så är jag väldigt positivt inställd till det här jobbet. Man kan väl säga att det var tack vare min syster som jag fick det här jobbet, så jag halkade in på det välkända bananskalet, räkmackan osv. Hon jobbar alltså där nu, och min andra syster jobbade där förut, så jag var väl egentligen "självskriven". Men som sagt, det här kan nog bli bra, trots att jag ska cykla runt på natten. Det är ju ett jobb liksom. Och jobb är lika med pengar. Och pengar är ju ganska viktigt nuförtiden.
Ja jävlar, det är redan onsdag. Lovet är ju typ slut, och jag har knappt märkt att det har börjat.
I måndags träffade jag Björk (Emelie, du får fortsätta att kallas för Björk, det är fortfarande ganska många Emelies i trakterna) för att byta lite filmer. Eller säger jag lite så ljuger jag väl. Tre säsonger av Lost, och jag kan nöjt säga att jag har glott på nästan en hel säsong på 1½ dygn. Så mitt lov so far kan alltså beskrivas med två ord: Lost och soffa. Så man ligger där i soffan med huvudet i en äcklig postion så att det är vänt mot tv:n, och så kommer
 man på att man behöver plugga. För självklart så har man nåt att plugga. Jag försöker hela tiden att tänka på vad min spanskalärare sa: "Loven är till för att vilas på. Inget pluggande på loven". Sen att man kommer till en annan lärare som säger att "loven är till för 'ta igen' på" spelar kanske ingen roll. Lyckligtvis så har jag inget att ta igen, men det finns ändå saker att göra liksom. Typ det som lärarna ger oss nån vecka före lovet. Visst, dom säger ju att loven inte är inräknade, men alla vet ju att det inte stämmer. Men faktiskt så har jag planerat att jag ska plugga på fredag. Precis som jag hade planerat att jag skulle plugga igår..
Imorgon ska jag handla lite grejer med syster och madre, och på fredag ska jag alltså plugga. Till helgen har jag inget planerat, men kanske dyker det upp nåt.
Bye bye!
Dagens låt: Senses Fail - The Priest And The Matador

Kommentarer
Postat av: Anna

Gratulerar till jobbet ! ;)

2008-03-26 @ 20:46:36
URL: http://fetaostspeckad.blogg.se
Postat av: ems

Grattis till jobbet! =)
Det är okej att jag blir kallad Björk. Har nu för tiden blivit kallad för Björken hos vissa, så det är lungt David ;)

2008-03-27 @ 13:05:09
URL: http://emeliesplace.blogg.se
Postat av: Emelie

Jag och mitt fotogeniska minne alltså. Inte att leka med xD

2008-04-01 @ 21:02:40
URL: http://emeliesundiin.blogg.se
Postat av: Emelie

Jag och mitt fotogeniska minne alltså. Inte att leka med xD

2008-04-01 @ 21:03:00
URL: http://emeliesundiin.blogg.se
Postat av: Emelie

Va fan kom det två stycken inlägg! Vad jobbigt. Fast nu ser det ju ut som om du har fått värsta många inläggen istället xD

2008-04-01 @ 21:04:52
URL: http://emeliesundiin.blogg.se
Postat av: Emelie

Hörru vad som egentligen är fett onödigt är att du går in och kommenterar men inte skriver ett inlägg! man blir alltid lika besviken David xD Man vill ju liksom ta del av din fantastiska värld, hahaha.
Vi är äldre barn förstår du. Vi är ju trots allt två år äldre än dem :P

2008-04-02 @ 19:14:44
URL: http://emeliesundiin.blogg.se
Postat av: Erik

ja alltså jag har funderat på att bli utespelare nästa säsong ... o Linköping ringde mig idag o sa att dem ville ha mig som förstärkning i finalen... så bli itne förvånad om ajg tycker upp på sporten i framtidien
;D

2008-04-02 @ 19:23:10
URL: http://sharethefun.blogg.se
Postat av: Emelie

Haha jag vet, fett fult xD Det ser ut som om det är en reklam för deras fula restaurang typ :P

2008-04-03 @ 16:55:11
URL: http://emeliesundiin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0