Denna förbannade skola

Skolan kväver mig just nu. Därför är bloggen inte min högsta prioritet för tillfället. Men ni måste ha förståelse med det. Men faktiskt så känns det som att skolan (och med skolan menar jag alla lärare) vill vara så taskiga som möjligt nu precis innan lovet, och plåga oss så mycket som det bara går. Sista chansen liksom. Som sagt, mycket är det. T.ex: prov i fredags, prov idag, miniprov + redovisning imorrn, uppsatsskrivning i spanska (i spanska!!) och en mindre redovisning på fredag. Och nästa vecka är inte speciellt mycket bättre: två redovisningar på måndagen, stor inlämning på tisdagen och prov på onsdagen. Man kan väl bara säga yippi. Yippi. Och skit kanske. Det känns som sagt förbannat tungt. Och inte blir det bättre av att jag just nu jobbar på helgerna. Jag har under hela skolåret försökt att inte plugga på helgerna (och det har faktiskt gått ganska bra, utan att resultaten har blivit skit :D), men de helger som är kvar innan lovet, dom behöver jag verkligen plugga på. Men det är ganska kört, eftersom jag i princip sover hela dagarna. Och juste, under den sista veckan i skolan så ska jag kunna producera en fet uppgift i inför körkortet. Någon frågade vår lärare hur stor den skulle vara, och någon annan sa lite skämtsamt "tio sidor såklart", och läraren sa "ja, något sånt, men det är max". Mm, tio sidor var det. Anledningen till att jag ska fixa den under den sista veckan är för att jag inte kommer att ha tid innan dess.
Men skolan är väl underbar...
Ska väl kanske lägga in en liten kommentar om Eurovision bla bla bla eller vad den nu heter. Jag tycker så här: man ska inte få ha några kändisar med i uppträdandet (om kändisen inte sjunger), och man ska f*n inte få rösta på sina grannländer. Det är tråkigt att det ska vara det landet som har flest grannländer som vinner, och inte det landet som har bäst låt. Inte för att jag tycker att Sveriges låt var bra, för det var den absolut inte, men Rysslands sångare lät som han var tio när han sjöng. Eller nej, femton, för då har man kommit in i målbrottet - och så lät det när han sjöng. Det skulle ha varit roligt att se Rysslands uttagningar. Undra hur de som inte vann lät...  
Men om man ändå ska rösta på grannländerna, så tack, tack Norge, Island, Finland och Danmark för de två poängen. Pinsamt. Roligt att bo i Norden liksom. De få grannländerna man har ger oss inga poäng. Man ska väl kanske inte lägga skulden på Perellihäxan, så vi skyller ifrån oss på resten av Norden. Kanon!
Förresten, jag förstår inte hur häxan och resten av hennes trettiomanna-sminkteam tänker..
Dagens låt: Rysslands vinnarlåt. HAHAHAHA!!
Dagens låt: Death Cab for Cutie - Coney Island

Kommentarer
Postat av: Sara

Svar; haha ja pappa är bäääst ^^

2008-05-27 @ 07:28:52
URL: http://www.saranilsssson.blogg.se
Postat av: habiba

jag skiter om du tycker att låten suger.. llr nåt.. men RYSSLAND vann så DEAL WITH IT....... love u....hahah

2008-05-27 @ 20:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0