Hamma, Hamma, Hammarby!!

2-0!! 2-0!! :D Underbart kan man ju säga. Men jag fick vänta tills efter matchen innan jag kunde visa lite känslor, eftersom jag stog precis vid djurgårdsklacken. Men Eriks min när Bajen gjorde mål (han är ett djurgårdssvin) räckte ganska väl just då, så det var inga problem. Problem kan man däremot säga att det var efter matchen. För vilka jävla idioter det finns. Det började med en massa smällare (okej, det är väl inte så farligt, men fan vad det lät, och dessutom så smällde det precis där en polisbil hade stått trettio sekunder tidigare), och det fick oss att gå därifrån, inte speciellt oväntat kanske. Med oss menar jag Erik, Stina, Desse och hennes syster. Och så jag då. När vi hade gått ett par meter så började det hagla golfbollar. Det var ju inte speciellt trevligt, golfbollar är faktiskt gansa hårda. Vi märkte att det var några huliganer (för det får man väl kalla "dom"?) som hade kastat dom mot poliserna. Och polisernas hästar.. Så vi gick (eller sprang) därifrån, och nu ska jag väl försöka sammanfatta lite kort: vägarna var avstängda, det var polisbussar och fulla idioter överallt, tunnelbanan var avstängd, och det var tårgas (som luktar allt annat än gott). Nånstans där mellan så var vi förbannat nära att bli påkörda av en polisbil, och Erik såg en kille bli nerslagen precis framför honom. Det kändes nästan som att vara med i en film. Hur nu det känns.. Men vi kom ut ur det värsta, och eftersom det var avstängt överallt så fick vi gå en ganska bra bit till Solna Station. Därifrån gick det iaf buss, och den tog oss till Danderyd, där vi bytte till en Norrtäljebuss. Det är sällan jag tycker att det är skönt att sätta sig på en buss, men då kändes det som att jag hade kommit till himlen. På bussen träffade vi några som hade varit publikvärdar på matchen, och dom berättade ganska underhållande historier om hur det hade varit. T.ex. att massa djurgårdare hade "stormat" kioskerna på hela Råsunda. Eller underhållande, det var väl mest sorgligt egentligen..
Så till slut kom vi tillbaka till Norrtan, och Eriks mamma var snäll och körde mig till farmor och farfar.

Idag var det så dags för nationellt prov i matte B. Fyra timmar hade vi på oss, och jag var ganska nöjd med att jag satt kvar i 3 och en halv. Hoppas bara att det syns på resultatet sen.. Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte alls hur det gick. Man brukar ju känna lite liksom, hur man tror att det gick, men nej, inte nu. Men godkänt ska jag förhoppningsvis ha fixat. Och det är ju det jag siktar på också. Så nu är det bara att vänta och se..
Imorrn är det dags för prov i religion, så det är väl plugg till det kvällen kommer att bestå av. Till viss del iaf, först ska jag ut och springa. Måste ju passa på nu när det är så fint väder..
Juste, igår var klassen och tittade på teater (IGEN), eftersom det är två tjejer i klassen som är med i den. Den var skitbra, och tjejerna var skitbra. Alla som var med var skitbra. Så det var skitbra. Vi säger det igen tycker jag: skitbra.
Bara en liten sak till. Jag (och flera andra på sina bloggar) har tidigare berättat om mitt lätta beroende när det gäller studsbollar. Och för någon vecka sedan, när jag var ute och studsade med den på rasten (det låter som att jag är sju år, och precis har fått en ny leksak, men sanningen är att jag är 18 år, och att jag precis hade fått en ny leksak) så råkade den hamna på taket. Jag, och Ibbe tror jag att de var, gjorde några försök till att klättra upp, men vi var helt enkelt för korta. insåg jag att jag är kort. Då, för det har jag ju aldrig märkt förut. Men hursomhelst, då sa Pernilla att hon skulle köpa en ny studsboll till mig. Dagarna gick, och ingen ny studsboll dök upp. Men. Idag kom den. Pernilla gav mig en ny studsboll :D:D:D Och då blev jag glad. Hade hon inte haft pojkvän så hade jag nog trott att det var en "gest i kärlekens tecken". Oj, vad fint det lät.. Men aja, tack Pörni.
Adiós
Dagens låt: Sugarcult - Stuck In America

Kommentarer
Postat av: P

haha det var så lite så David ! Jag lovade ju faktiskt ! :)

2008-05-08 @ 18:33:12
Postat av: Sara

haha visst ägde väl vår teateer,)

2008-05-08 @ 21:35:05
URL: http://www.saranilsssson.blogg.se
Postat av: Emelie

Haha tack ska du ha xD
Ja jag tror stenhårt på din teori om Sofie, hahaha :D

2008-05-08 @ 22:14:52
URL: http://emeliesundiin.blogg.se
Postat av: Erik

haha, det tog inte så fasans lång tid för det flöt på ganska bra...

2008-05-09 @ 00:19:17
URL: http://sharethefun.blogg.se
Postat av: Sara

svar; haha, du tror det?! :D ja man kan ju alltid hoppas :D

2008-05-09 @ 09:54:33
URL: http://www.saranilssson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0