Skäms David

Okej, jag måste skämmas. Jag har gått från ett inlägg om dagen till ett i veckan. Inte riktigt så illa kanske, men det blir mer och mer sällan som bloggen får min uppmärksamhet. Men ärligt talat så har jag inte haft tid.
Först och främst så måste jag rapportera om ett nyförvärv till min The Killers-fanclub (som egentligen inte existerar). Emelie Sundin har lärt sig att lyssna på Brandon Flowers och hans ljuvliga stämma. Min själ mår bra när jag hör detta underbara band. Så alla ni som läser det här: om ni inte redan lyssnar på The Killers, gör det nu!
Det finns bara ett problem. Dom kommer aldrig till Sverige. Länder som Belgien, visst, men Sverige, absolut inte. En aning märkligt kan tyckas. Sånt kan man ju bli lite småirriterad på. Men nästa gång jag åker till the States (vilket kommer bli.. hmm.. Aldrig!) så ska jag se dom live. Jag skulle kunna åka dit enbart för deras skull.
Nu till en liten sammanfattning. Första helgen med jobb på Norrtelje Tidning är avklarad. Två nätter, som var två väldigt långa nätter, blev det. Det blev en mjukstart, åkte bil med syster. I sommar blir det desto tyngre, då hoppar jag på cykeln. Återigen så ska jag kanske säga att jag ska cykla med tidningar, jag ska inte bli någon krönikör.
Hela helgen gick i stort sett åt - på nätterna jobbade jag, och på dagarna sov jag. Lite småtråkigt, men en inkomst är ju faktiskt viktigare än att roa sig. Anser vissa..
Efter att jag hade vaknat på söndagen (ungefär vid 3-tiden) så bar det av till Rimbo, och innebandyträning. Det var inget smart drag, eftersom mina ben var rejält slutkörda. Jag återkommer till mina ben snart..
Man kan väl säga så att jag somnade ganska lätt den kvällen.
Måndagen var som en helt vanlig dag i skolan, och sista lektionen (inför körkortet) bjöd på en trevlig överraskning. Provet vi gjorde i onsdags, onsdags morgon för att vara exakt (just precis, morgonen efter studentskivan) hade gått j*vligt bra. Ett poäng från MVG. Visst, lite surt, men kanske hade det gått ännu bättre om jag hade varit "på alerten". Hjärnan var ju inte speciellt snabb om man säger så. Kanske är det ett vinnande recept, dricka på kvällen, prov morgonen efter.
Igår kväll kände jag mig ovanligt pigg, så jag bestämde mig för en springrunda. Ett mycket dumt beslut, skulle det visa sig vara. För efter ett par hundra meter så kändes det i benen att jag hade jobbat i helgen. De kändes som gelé. Möjligtvis smör. Alltså, ett väldigt dumt beslut.
Idag har det väl inte hänt något speciellt, förutom Cooper-testet (stavas det med C eller K :S) i morse. Självklart så hade vi det just idag. Så återigen fick mina ben arbeta onormalt mycket. Nu tog det bara ett par steg innan de kändes som gelé. Men när man gör det där testet, och vill ha en bra tid, så har man liksom inte tid att stanna. 3 kilometer ska man springa, och halva vägen funkade det väl, men sen tog det tvärstopp. Visst, jag sprang hela vägen, men inte gick det fort. Nej nej, det gick snarare extremt långsamt. Men jag klarade mig hela vägen, och när jag kom hem från skolan så ville Empo att vi skulle ut och gå. "Visst", tänkte jag, men när vi gick upp för en enda liten lutning så kände jag att krampen var nära. En överdrift, okej, men sega känns mina stackars ben just nu.
Sängen bara väntar på mig..
Imorgon finns det väl ingen träning på schemat hoppas jag.. Nehejdå, för imorgon måste jag plugga. Prov på fredag, jobb i helgen och prov på måndag. Tungt känns det just nu i skolan. Så ge mig sommarlov, NU!!!
Igår efter skolan gick jag till Roslagens Trafikskola och bokade tid för handledarkursen. Okej, jag är tillräckligt gammal för att ta körkort, och jag har inte ens gått inledningskursen, haha, jag vet. Men även om jag är sent ute, så struntar jag i det :D Nu är det hursomhelst avklarat, och den 11:e juni smäller det. Alltså en dag efter Sveriges EM-premiär mot Grekland =O Helt galet, men snart börjar ju fotbolls-EM. Det är såna saker som räddar en sommar.
Måste få nämna lite sport till. För om ett dygn så är det klart vilka som vinner Champions League. Man Utd - Chelsea. Jag vet att jag har nämnt det förut, men snart kan man nog säga att ett beroende har vuxit fram för Man Utd. Och jag vet inte hur detta kommer sig, jag menar, staden ligger inte ens i Sverige, jag har aldrig varit där så varför är det just det laget?! Aja, vinner dom så kommer jag vandra på moln i flera veckor, och förlorar dom så.. Ja.. Eller förresten, det är ju inte ens ett alternativ.
Glory, Glory Man Utd!!
Så till dagens låt. Inte helt oväntat så är det The Killers. Jag vet att jag har använt den här låten som "dagens låt" tidigare, men eftersom den är så grym, så gör det inget.
Dagens låt: The Killers - All These Things That I've Done
Det här är magi.


Kommentarer
Postat av: Emelie

On top har jag på min mp3, haha yeah ;D Och ja du har rätt, det är bara att söka, men om man kan fråga en expert ska man ju göra det xD Gud vad smörigt det där lät, men ja du hajar prylen ;D

2008-05-20 @ 23:07:56
URL: http://emeliesundiin.blogg.se
Postat av: Erik

man måste börja på botten(cykeltidningsutdelare) för att sedan arbeta sig upp till toppen (i ditt fall är det att bli en ny Mats Olsson?) Så kämpa på ;D

2008-05-20 @ 23:43:02
URL: http://sharethefun.blogg.se
Postat av: Chanch

Jo asså så vare för mig med jag märket den när jag var i luften ovanför den då enda tanken var: "fuck...."

xD

2008-05-21 @ 07:36:56
URL: http://chanchie90.blogg.se
Postat av: Linnéa

Å älskade bror, vilken fin kärleksförklaring. Det värmde. :) Jag kommer hem till den stora staden på fredag och då ska vi leka. :) Sagan om Ringen-maraton, Gollum?

2008-05-21 @ 09:11:44
URL: http://linneagd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0