Summary

Okej, dags för en sammanfattning av de senaste dagarna.
Tisdag:
Dagen börjar med idrott, där orientering stod på schemat. Jag och Erik har under alla orienteringstillfällen (lagom långt ord) följts åt, och så också i tisdags. Med oss fick vi även Joanna. Måste nog säga att det gick helt okej, förutom en mindre incident som inträffade på en satans jävla äng, med en satans jävla bäck. Som ni kanske har gissat så trampade jag i bäcken. Med båda fötterna. Jag blev blöt upp till knäna, och på nåt konstigt sätt så började det även blöda på en del ställen. Så nu ser det ut som att jag precis har blivit piskad på mina ben. Resten av skoldagen klarade jag av utan några skador.
På kvällen var det dags för Sam's studentskiva på Mobergs. Väldans kul hade nog de flesta, och det var många man kände som man kunde ha trevligt med. Så det var en klockren kväll.
Onsdag:
Något som inte var lika klockrent var att jag hade prov i inför körkortet klockan 8.50 på onsdagen. Lagom tungt kan man ju säga. Men faktiskt så var jag där i tid, och inte fan gick det skitdåligt. Man kan väl säga att det gick efter omständigheterna bra. Kanske var det tur att man hade två timmar på sig, eftersom hjärnan gick ovanligt långsamt. Men som sagt, det gick nog helt okej, trots allt.
Som vanligt så var det drygt två timmars hål efter den första lektionen, och det kändes extra drygt, eftersom jag var så seg. Meningslöst skulle vissa kalla det. Efter matten åkte jag hemåt, och resten av dagen bestod av återhämtning.
Torsdag:
Idag var det dags för sista nationella provet. Engelska, läs- och hörförståelse. Läsningen gick finemang (tror jag?!), men lyssningsgrejen gick inte så bra. Ganska jättedåligt faktiskt. En liten överdrift kanske, men inte gick det bra. När vi kom ut från klassrummet var alla förbannade (förutom Annika möjligtvis, hon har bott halva livet in the U.S.A), ett tecken på att det var fler som inte gillade lyssningsgrejen. Men hursomhelst så vet jag iaf att jag har VG i engelska B. Mer hade jag väl egentligen inte förväntat mig. Kan ju vara missnöjd med att jag sänker mig från A-kursen, men det här ju svårare. Typ..
Aja, ikväll ska jag nog bara slappa, och fortsätta återhämtningen. Plus att jag behöver plugga spanska. Ännu ett "miniprov" imorgon, och det känns som att det här kan vara svårast hittills. Oregelbundna verb i presens låter ju inte som nån höjdare precis.. Bara nöta som gäller, och det kan vara en aning drygt.

Nu vill jag bara hälsa min syster Linnéa välkommen till bloggvärlden. Hon har länge bojkottat, och sagt att "jag ska aldrig skaffa blogg, jag nöjer mig med att läsa andras", men nu är hon alltså här. Nu har jag väl lärt mig att länka, men jag tänker ändå inte göra det. Så jag kan bara säga välkommen!
Adiós
Dagens låt: Youth Group - Forever Young (Om det ens är möjligt, så är den här versionen nästan i samma klass som orginalet).

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jag får ligga i tills imorgon alltså. Det verkar förresten som du har haft en jobbig pluggvecka. En av sams berömda helvetesveckor månne? Tack för det officiella välkomnandet förresten. :)

2008-05-15 @ 18:20:50
URL: http://linneagd.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag ramlade ner i samma jävla bäck idag xD

Mitt framför ögon på alla som håller på och jobbar där också xD

2008-05-20 @ 22:39:01
URL: http://chanchie90.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0