Bloggfri helg

Sitter med en skål nudlar och ett glas juice. Har precis kommit hem från träningen, och sängen väntar på att någon ska lägga sig i den. Är rejält trött nu. Och värre ska det bli. I helgen är det fullbokat - först och främst ska jag jobba, natten till lördag och natten till söndag. OCH (jag måste skriva med stora bokstäver, det blir mer effektfullt, och det jag nu ska berätta kräver speciella effekter) dessutom ska jag spela två matcher på söndag. Drygt, tungt och jobbigt. Speciellt efter två nätters löpande i hälften av Norrtäljes alla trappor. Faktiskt så känns det inte speciellt lockande. MEN (samma visa här), jag tjänar pengar på att jobba och innebandy är ju roligt. Så hey, inga sura miner här.
Fast jo, lite sura är dom allt...
Vid något tillfälle säger väl benen "stopp". Förhoppningsvis kommer inte det tillfället förrän på söndag kväll..
Anledningen till att jag skriver det här inlägget är för att säga att jag förmodligen inte kommer skriva något på den här underbara bloggen under helgen, eftersom jag inte har tillgång till någon dator.
Nu när jag skrev "dator" kom jag på en rolig grej som hände i skolan. Eller rolig förresten, mest märklig..
Hursomhelst, i vår korridor fungerar det så att man måste kvittera ut en bärbar dator om man vill använda en, och alla datorerna är inlåsta i ett rum, rummet går under namnet "datarummet". Bara lärarna har nycklar till dörren, därför måste man be en lärare om att få hämta ut en dator. Ett system som fungerar helt okej, men jag har först nu insett hur jobbigt det måste vara för lärarna när elever rycker i dom och frågar "kan jag få hämta ut en dator", "kan du öppna till datarummet" o.s.v. var femte minut. Skulle jag varit lärare hade jag väl förmodligen slagit ner eleven som frågade och sagt något i stil med "men för helvete, du kunde väl ta en datajävel samtidigt som dom andra!!" Eller nåt sånt.. Jo, det jag skulle säga var att jag gick in till lärarnas arbetsrum (modigt, jag vet) och frågade "skulle jag kunna få hämta ut en data?". Vid det här tillfället satt det tre lärare i rummet, och alla hörde vad jag sa, det vet jag. Men ingen reaktion. Inte den minsta. Sen kom jag på vad felet var. Jag hade frågat om en "data". Det ordet existerar inte för lärarna. När jag insett misstaget frågade jag istället om en "dator", och lärarna sken upp som solar. Dom måste ju ha planerat det där, på något sätt.. Annars är det bara läskigt...
Bye bye

Kommentarer
Postat av: Sandra

Oh låter som en tuff helg det där. Jobba natt & spela matcher.. lycka till iaf!

Haha jag har dock 20 års träning plus att min sambo har en dialket som inte är att leka med.. ibland står jag som ett frågetecken.

2008-11-14 @ 13:48:03
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: Maria

nudlar och juice?

vilken vidrig blandning :P

2008-11-14 @ 15:45:29
URL: http://milkandcookie.blogg.se/
Postat av: Emelie

svar: jag skriver upp dig på kölistan så ska jag fixa en design åt dig ;)

2008-11-15 @ 11:51:37
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: [ M a k e u p Y o u r M i n d E c o M a g a z i n e ]

Hej hur gick de på matcherna? :) Hur är det med dig idag? Längesen du besökte min blogg! :) Vad har du hittat på i helgen? Själv har jag festat rätt hårt. Men känner att jag egentligen ville ta det lugnt. Mår väl sådär, har för mycket kärleksproblem. Men det är egentligen bara I-landsproblem! :')

2008-11-17 @ 01:25:49
URL: http://www.evaguillen.com/
Postat av: Beccsbox

Ojoj, jobbig helg! Lever du? :D Hur gick det i matcherna?

svar: Jo det gick rätt hyffsat för mig. :P Trooor jag!! Det vet man aldrig, but i sure hope soo!

2008-11-17 @ 15:50:40
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Postat av: Maria

okej, va gött då ;)



jo, de är väl okej. Väldigt trött bara, kom precis hem ifrån en heldag i skolan och sporthallen.

Hur är det med dig? :)

2008-11-17 @ 18:54:56
URL: http://milkandcookie.blogg.se/
Postat av: Erik

vilken ordvits d? förresten ge mig din nya msn adress om du ska ha den addad

2008-11-17 @ 20:13:25
URL: http://sharethefun.blogg.se/
Postat av: Emelie

svar: haha ja det är flera andra som vill ha designer gjorda av mig så jag måste ha en kölista så att jag håller reda på allihopa :P

2008-11-17 @ 20:26:44
URL: http://emeliesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0