Nationellt prov i fucking svenska

Jepp, skoldagen bestod av en sak, och endast en sak. Nationellt prov i svenska B. Uppsatsskrivning. Fem timmar hade vi på oss, och jag utnyttjade tiden nästan till max. Jag blev nog rätt så nöjd med resultatet, även om jag alltid känner att jag kunde gjort bättre ifrån mig. Det som gjorde mig, och resten av klassen, irriterad var datorerna. Dessa jävla datorer! Lärarna ville att vi skulle skriva på dator, men då borde man också veta att förmodligen hela nätverket kommer krascha om 50 elever startar igång en varsin samtidigt. Nu var det inte riktigt det som hände, men datorerna blev förbannat sega, och alla satt egentligen och väntade på att allt skulle skita sig. Därför sparade man det man hade skrivit var femte minut, och när man skulle spara hackade det upp sig varannan gång. Drygt var ordet. Tur att man hade fem timmar på sig. Jag undrar jag hur lång tid man hade behövt om inget hade krånglat så förbannat.
Sådär, nu har jag skrivit av mig lite av aggressionerna.
Nu är det bara att ladda om batterierna, uppsats i engelska C imorgon. Nuförtiden känner jag mig bekväm med att skriva på engelska, och det kan ju bara leda till positiva saker. Se på fan, skolan ger ju resultat!  
Fick ännu en förfrågan om att jobba i helgen, och eftersom jag sa nej förra gången kände jag att jag egentligen bara kunde säga ja den här gången. Tungt. Men - extra pengar. Wihoo!
Det har ju regnat konstant den här veckan, men regnar det i helgen, ja då tar jag hissen upp till snubben som kallas "Gud" och riktar hans slang någon annanstans. För nu får det vara nog! Ge mig snö istället, hellre tar jag det.
Nehej, nu har jag skrivit onaturligt mycket under den här dagen.
Dagens låt: MGMT - Time To Pretend. Videon är ett stort frågetecken, men låten. Aahh, låten är underbar...
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja du det får vi verkligen ta och diskutera, det här är i högsta grad prioriterat. Och det där med kineserna kommer jag låtsas som att jag inte läste, DAVID.

2008-11-12 @ 19:33:33
URL: http://thescrapbook.blogg.se/
Postat av: Emelie

svar: jo jag gör en design på en av mina bloggar och sen så kollar du hur det ser ut och om du vill använda den så lägger jag bara in den på din blogg :) svårare än så är det inte!

2008-11-12 @ 19:42:45
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: Anna

jag håller med dig fullkomligt om dagens låt, heeelt underbart bra dock kan jag inte riktigt förstå mig på videon. Det kanske kommer ..

2008-11-12 @ 20:59:57
URL: http://minlatsaskompisfrank.blogg.se/
Postat av: Sandra

Skönt att du blev nöjd, gick säkert galant.

Haha ja kanske kan det vara lite svårt att hänga med i våran halvdanska dialekt :P

2008-11-12 @ 21:01:32
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Så du satt också med det där jävla provet idag.. Skönt dock att ni fick ha datorer!!! Tänk dig att sitta och skriva det för hand, så jäkla segt!! Vi frågade om vi till och med kunde ta med oss våra egna datorer.. men nepp! :/ "det räcker inte till alla" Dåligt tycker jag ;) hehe



svar: Hehe ja det är lite trist när han ställde in! Så jag väntar på hans nästa konsert ;) hah!

2008-11-12 @ 21:53:45
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Postat av: Empo

Oj oj oj då, period jag ber om ursäkt ;D

2008-11-12 @ 23:27:49
URL: http://emeliegdoster.blogg.se/
Postat av: Malin

Det språk du egentligen är bekvämast att skriva på är spanska, för det vet jag!;D

2008-12-28 @ 12:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0