Värdelös uppdatering - jag vill direkt be om ursäkt för längden på det kommande inlägget

En vecka sen sist, jag ber om ursäkt. Tiden har inte riktigt räckt till.
Jag ska väl ge en kortare sammanfattning av de senaste dagarna.
Lördag: bortamatch i Östhammar. Laget skulle hämta upp mig i Edsbro, eftersom det ligger på vägen. Efter att ha väntat oroväckande länge börjar jag undra. Till slut kommer några lagkamrater och säger att Jockes bil har kraschat ihop just utanför Edsbro. Först hade han kommit försent till samlingen, glömt att tanka, och när han väl tankat åker han i tjugo minuter innan bilen säckar ihop. Braaaa Jocke! Krislösningen fick bli min pappa. Tur att vi bara hade kommit till Edsbro. Han hämtar upp oss som skulle åkt i Jockes bil och vi kommer till matchen 15 minuter innan den ska börja, kör en snabb uppvärmning och drar igång. Första perioden är, som väntat, förbannat seg och den slutar 1-1. Det var väl den första vi behövde för att komma igång - vi vinner andra med 5-0 och tredje med samma siffror. Till slut 11-1 alltså. Vi spelar grymt försvarsspel för tillfället - två insläppta de senaste två matcherna! I innebandy!! Det är mycket bra. För egen del blev det 2 mål, men visst borde jag gjort fler, jag bommade alldeles för många chanser.. Men aja, vi vann, det är det som räknas.
Inga olyckor på vägen hem, tack och lov.
På kvällen var det dags för käk och lagfest hos Nirre. Det var jävligt skoj, och sammanfattningsvis från festen: jag är usel på singstar. Jag förlorade mot Kalle, och han satt mest och mumlade. Men han hade väl kanske rätt tonläge, det verkar vara det skiten handlar om. För inte är det texten man ska kunna, nehej, bara man hamnar i rätt ton så.. Dålig förlorare? Nej, nej, bara lite frustrerad..
Efter att ha varit där ett tag skulle jag (tyvärr) åka därifrån. Från storstaden (hmmm?) Rimbo till Rö(v). Vi skulle ju fira Emelie och Erik. Det verkade som att jag hade missat det mesta, men dom fick mina gratulationer. Emelie verkade bli glad över sin present, och Erik blev nog, förhoppningsvis, nöjd med dikten jag gav honom. Åtminstone hoppas jag det..
Söndag: Emelies och Eriks egentliga födelsedag. Grattis :D Nu jävlar, nu är ni vuxna!
Dagen handlade mest om att plugga svenska. Det var tänkt att jag skulle ha muntligt nationellt prov på måndagen, men jag återkommer till det. Pluggade gjorde jag och skottade snö gjorde jag. Dagen tog slut rätt så fort, och det var väl lika bra.
Måndag: Dagen börjar med att jag hade försovit mig. Vaknade fem minuter innan jag vanligtvis brukar gå till bussen. Jag gjorde allt jag brukar göra på en halvtimme på tre minuter, och tänkte att jag skulle springa till bussen. När jag försökte öppna dörren, och det inte gick, förstod jag vad som hade hänt. Jag gick till andra dörren, och visst, jag fick min bekräftelse, typ en meter snö. Skolan var bara att glömma, så också det muntliga nationella. Alla bussar var inställda, och bor man där jag bor är man omänskligt beroende av bussarna. Inget att göra alltså.
Jo, en sak att göra - skotta snö. För det gjorde jag, och som jag gjorde det. Så mycket att jag fortfarande har ont i vänsterarmen (vänster, vänster?! Varför inte i höger också?!). Det var vad dagen handlade om.
Idag, tisdag: samma visa idag, inställda bussar och ännu mer snö. Dessutom strömavbrott när jag vaknade. Underbart. Tisdagar betyder distansdag för mig, så jag skulle inte missa några lektioner, men jag skulle lik förbannat ha utvecklingssamtal. Och trots att jag är 18 så ville pappa följa med. Tur då kanske, eftersom jag kunde åka med honom dit. Vi åkte halv elva, samtalet gick bra, jag hade redovisning för en lärare, gjorde nästan helt klart en bokrecension och åkte hem med bussen klockan 5. Eller nej, tjugo över fem. Den var rejält försenad, men hey, den gick ju iallafall!
Kom hem, käkade mat och nu sitter jag och väntar på att Villareal - Man United ska börja. Nu fattas det väl bara att det blir strömavbrott igen, så att jag inte får se mitt älskade United.. Eller att det kommer ännu mer snö, så att jag måste skotta..
Ingen träning idag, tack för det!
För det första: ursäkta för det alldeles för långa inlägget, men se det gärna som ett inlägg om dagen under den tiden jag varit inaktiv - då blir det faktiskt inte så långt :D
För det andra: The Killers nya album har nu kommit. Day & Age heter det. David mår utomordentligt bra.
Har inte riktigt hunnit lyssna på alla låtar, men en godbit har jag redan hittat.
Dagens låt: The Killers - This is Your Life

Kommentarer
Postat av: Erik

bra att du skrev så där för jag läste inte alls va du skrev (eller så gjorde jag det och tänker göra precis tvärtemot vad du skrev att jag inte skulle göra) Men det ska nog ordna sig Helmut..

2008-11-25 @ 23:46:33
URL: http://sharethefun.blogg.se/
Postat av: Sandra

Kul att ni vann :) Grattis!

Absolut en "riktig" journalist bland alla skumma sport-skribenter, inte fel det!

2008-11-26 @ 10:18:08
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: Emelie - EmeliesPlace

Alltså har du sett busshållplatsen vid dagis? Det finns ju ingen! Man får stå och vänta mitt ute på vägen :P

2008-11-26 @ 19:28:27
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: Beccsbox

För det första, vänster armen... Du kanske har tränat upp högern mer på ett mer... naturligt sätt? ;) Haha.

Och the Killers nya album är ju förvånansvärt bra! Aldrig lyssnat på de innan, men fick tipset och jag gillar dem fatiskt :)



svar: Haha ah okej då. Tack :) Jo, men jag var väl på latsidan antog jag. Lika bra att fråga :)

Haha okej, äsch.. det är ju ingenting att bry sig om! Nationella muntliga nu då.. Hur gick det för dig?

2008-11-26 @ 21:31:32
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Postat av: Emelie

HA! Mig lurar du inte, jag vet nog att ni är desperata efter min närvaro, försök inte ;D

Nej men jag mår väl sådär, har du nånsin stoppat ner en elvisp i halsen och satt igång den på full fart? Well, inte jag heller men jag antar att det är så här det skulle kännas...

2008-11-26 @ 23:43:37
URL: http://thescrapbook.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Svar: I love it to. Den vart faktiskt riktigt bra, MVG-. Bättre än väntat :) Hur gick din?

2008-11-27 @ 18:05:51
URL: http://pernijah.blogg.se/
Postat av: Din äldsta storasyster

Vad hittade jag om inte gungbrädevideon. Damn, vilken underhållning!

2008-11-30 @ 13:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0