I don't wanna be kept, I don't wanna be caged, I don't wanna be damned oh hell

För andra inlägget i rad behöver jag sammanfatta flera dagar. Låt oss börja med födelsedagen:
Det var en väldigt behaglig födelsedag, precis som en födelsedag ska vara. Lite uppvaktning och lite presenter innan jag blev upphämtad av Kim och hennes päron. Väl hemma hos henne började vi fixa och dona innan gästerna kom. Mat, dricka, märkliga spel, ytterligare några presenter och skratt sammanfattar middagen/partyt bra. När klockan hade slagit 00.00 stod vi utanför Mobergs (Kim fyllde 18 på lördagen, därför var vi ju tvungna att vänta till tolvslaget) och vi gick genom dörrarna mot ännu mer skratt, och även dans. Jag, Erik och Ibbe ledsnade dock ganska snabbt. Efter ett kortare stopp på Statoil (French är ju ett måste!) lade vi oss, halvt sovandes, på Ibbes soffa. Födelsedagen var, kort sagt, mycket bra.
Lördag, påskafton: jag blev hämtad av syster, och i en förbannat varm bil åkte vi hem mot Edsbro. Jag kan nöjt säga att jag inte hade ont i huvudet överhuvudtaget, som man ju som bekant kan ha ibland. Hemma var förberedelserna för påskbordet i full gång. Kusin Lollo var där, jag fick ännu ett grattis, trevligt trevligt, och middagen hamnade på botten av min mage rätt så snabbt. Och så hembakta bullar och kokosrutor på det. Och så var det allt godis ja...
Äh, är det någon gång man ska äta sig fet så är det väl ändå under påsken.
Det kan jag väl förresten tycka är lite konstigt - Jesus hängde på korset och led, detta "firar" vi genom att svulla järnet. Men Jesus, du har mitt medlidande brotha!
Eller vänta, vi kanske firar att han återuppstod..... Skit samma helt enkelt.
Söndag: En rätt så meningslös dag. Förutom kvällen, då farmor och farfar kom på besök för det sista firandet av min övergång från 18-åring till 19-åring. Kvällen var mycket trevlig och jag fick bl.a. se det största blåbäret jag någonsin sett. Gott var det också.
Tack, släkt och vänner, för att ni förgyllde mina första dagar som 19-åring.

Måndag: Halva dagen krattades det löv. Vi var lite sent ute, men skiten måste ju bort. Jag försökte även plugga, men religion och påsklov är helt enkelt ingen bra kombination.
På kvällen begav jag mig till Norrtan för att umgås med Erik och Pörni. En grymt rolig kväll, fylld med skratt (som alltid tydligen), krånglande magar (ja Pörni, men det du vill att jag ska skriva är alldeles för grovt för att skrivas på en blogg som är helt befriad från fult språk), ett mycket märkligt spel, The Ring, "The Ringer" och glädje (för mig) respektive sorg (för Erik) på FIFA.
Erik och Pernilla är tamejfan två av de roligaste personerna man kan umgås med. Utan tvekan. Jag skulle nog tro att vi är en ganska giftig trio.

Dagen idag har bestått av en sak, och endast en: Byte av rum. Eftersom Empo har flyttat var det dags för mig att, äntligen!, få det största, bästa och skönaste rummet. Men det var fan inte skönt att flytta möbler. Upp för trappan, ner för trappan, ont i ryggen, upp för trappan, ont i benen, ner för trappan, ännu ondare i ryggen, möblera, klämma ett finger, upp för trappan, få en rejäl smäll på knäskålen, ner för trappan, upp för trappan, förbannat j*vla ont i ryggen och nu sitter jag här. Mörbultad skulle man nog kunna säga. Men rummet är fixat. Och nöjd är jag.
Jag hann faktiskt titta på Chelsea - Liverpool, och det var ju tur det! Vilken match alltså!! Helt sjukt! 4-4 blev slutresultatet, och jag tycker personligen att inget av de här lagen spelar rolig fotboll, men det här, det här var den kanske roligaste matchen i år! Hoppas bara att matchen imorgon, Porto - United, blir lika rolig. Går inte United vidare vette tusan vad jag tar mig till.
Men jo, klart United går vidare.

Imorgon ska jag plugga. Seriöst. Imorgon ska jag plugga.
Adiós

Kommentarer
Postat av: anna

herregud vad ont det gör just nu och jävlar i mig vad nära pool var ibland! att de skulle göra 4 mål på bortaplan var väl ingen som trodde, synd bara att chelsea skulle göra lika många. fan! jag är ledsen att göra dig besviken, men imorgon håller jag på porto, även om jag är helt säker på att united tar hem det.

2009-04-15 @ 02:55:34
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha igår höll jag verkligen på Liverpool för min killes skull. Han var redan så nere efter deras match så jag hoppades dom skulle ta det. Men vilken rysare det blev till slut.

Jo det tror jag också man måste ha, det är ju inte det lättaste att få 11 stycken killar att dra åt samma håll. Många viljor. SÅ ja, tålamod är jätteviktigt.

Det tror jag med. En premiär är alltid en premiär och nu kan det bara gå framåt. Kan till och med vara bra att starta med en förlust för man blir lite uträknad och får jobba i lugn och ro.

Ja vilken match det blev.. jisses. Sjukt! 8 mål mellan Chelsea och Liverpool?? Det var liksom inte väntat. Riktigt kul dock.

2009-04-15 @ 07:22:11
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: erik

hörru angående det där med FIFA så var jag faktiskt upptagen med annat, du vet vad jag menar.... Nästa match ska det fan inte få finnas någon som ska få störa! :p

2009-04-15 @ 12:50:52
URL: http://sharethefun.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Vi ÄR giftiga my friend. Det går inte att förneka.

2009-04-16 @ 17:48:24
URL: http://pernijah.blogg.se/
Postat av: rebecca

Låter som en aaaas bra födelsedag dude :D

Hahah ja jo sorry ;)

Ja men bara ibland.. och bara liiiiiiiiite rolig. Men inte så mycket. Petra mede asså, om du glömt vad vi snackade om ;)

Hahah ja jävlar! Jag kommer bli bäääääst! Jag kommer äga allt och alla när jag blir president! Om du är snäll kan du få va min knähund :)

2009-04-18 @ 00:26:50
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Postat av: ryggan

kul å plugga... nej, blogga med lite bilder istället? ;)

2009-04-19 @ 00:27:44
URL: http://ryggankatt.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Är det DU som lämnar bajs kvar i toan?!

2009-04-19 @ 12:44:10
URL: http://pernijah.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Bajs? Toa? Höh?

2009-04-22 @ 23:06:36
URL: http://pernijah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0