19

Att uppdaterna bloggen är inget jag varit bra på den senaste tiden. Tiden räcker helt enkelt inte till. Men jag ska väl försöka dra någon slags sammanfattning av den senaste veckan:
- För första gången i mitt liv var jag nära att faktiskt ramla ihop av trötthet. "Mjölksyreträning" var precis så äckligt och jobbigt som jag trodde att den kunde vara. Men det går faktiskt att ta sig igenom ett sådant träningspass när man verkligen känner att det ger nåt.
- Jag har aldrig känt mig så icke-exalterad över att fylla år. Jag tror, eller vet snarare, att morgondagen kommer bli mycket trevlig och bra på alla sätt och vis, men att gå från att fylla 18 och därmed bli myndig till att fylla 19 år. Nä, det känns nästan som att man går ett steg bakåt. Men så är det ju inte.
Men visst fan ska det ändå bli kul att fylla år. Helt klart. Speciellt med hela familjen för ovanlighetens skull i samma hus. Och en kväll fylld med fina vänner, mat, alkohol och dans.
Jodå, att fylla 19 blir nog en succé det också.
- Jag har aldrig upplevt skolan så öde som idag. Förklaringen? Sam-ekonomi hade studentskiva igår. Jag kunde ha varit på den jag också, men jag hade varken ork eller lust. Jag laddar till vår egen istället. 27 april, så att alla vet. Mango Bar, Stockholm, 22.00-03.00. ("Biljetterna börjar ta slut". Tick tack, tick tack).
- Saker som abslout inte ska hända någon man står nära händer ändå. Jag är inte den drabbade, men några av mina vänner är. Ibland hatar jag den här världen.
- Prov i sam C kan vara det drygaste som finns. Så känner jag innan provet, när jag skriver provet och efter provet. Men jag lyckades fan fixa ett VG på det. Åtminstone "trodde" läraren Goran (nej han heter inte Goran, men det är bra mycket roligare med det än "Göran") att så var fallet.
- Äntligen lyckades jag vara riktigt aktiv under en debatt i svenska C. Förmodligen var det för att ämnet passade mig som handen i handsken - "Avskaffa värnplikten" - och jag inkasserade mitt andra MVG (-) på två debatter. Dessutom resulterade ju matlådan i ett MVG. "Talarskolan" is the shit!
- I helgen var jag på det mest internationella partyt i mitt liv. Det fanns israeler, det fanns amerikaner, det fanns en mexikan och det fanns en ryss. Och mitt i allt detta fanns det några svenskar. Kvällen var minst sagt.... Intressant. Förutom att få ta del av utländska personers sätt att partaja på så lade jag också märke till att vissa personer kanske borde hålla sig från vissa saker. Jag var oskyldig (faktiskt!). Men man lär sig av sina misstag, visst?

Jaha, klockan har slagit 00.00. Det betyder att jag är 19.
Grattis David. Tackar tackar.

Det var faktiskt inte meningen att publicera det här inlägget just exakt 00.00.


Kommentarer
Postat av: anna

åh fyller du år? kul! grattis! :D



nej visserligen, fast jag tror det är en ganska stor chans att united vinner borta. tror mest de hade underskattat porto och det gör de inte igen. då är de riktigt tröga ;P

2009-04-10 @ 00:34:08
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: erik

hehe, jo ikväll är det ja.. GRATTIS förresten!

2009-04-10 @ 01:08:21
URL: http://sharethefun.blogg.se/
Postat av: Sandra

Grattis i efterskott då :)

Ja våren är riktigt skön! Precis, man blir juu så glad när solen den kommer fram efter en lång vinter.

Anders Lindertoh besitter ett enormt tålamod för att stå ut med det laget haha. Det är inte alltid full koncentration på det som ska göras direkt. ;)

Absolut och snart är det igång här. Mina nerver kommer driva mig till vansinne dock.

2009-04-10 @ 11:45:29
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: Emelie -EmeliesPlace

Grattis igen ;) <3

2009-04-10 @ 16:04:02
URL: http://emeliesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0