Edsbro VS. Svanberga, rond 1

Min själ mår bra efter långhelger. Vi hade ledigt från skolan i torsdags och fredags, vilket betydde fyra lediga dagar. Långhelgens höjdpunkt: lördags kväll. Jag, Sara S, Erik, Pernilla (just precis, vi är vänner in real life, kriget stannar på bloggen) och Emelie käkade mat på Ett glas, och det var den trevligaste middagen på mycket länge. Man kan skratta med dessa underbara människor, och om det stämmer att "ett gott skratt förlänger livet" så kommer jag leva lääääänge. Man mår helt enkelt grymt bra när man är omgiven av såna människor.
Efter att vi ätit klart lämnade Emelie oss och vi andra drog vidare till pubhörnet. Vi drack mjölkdrink, min laktoskänsliga mage fick sig en utmaning, innan Erik dumpade oss och vi lämnade det ena suparstället för ett annat. Nu var det alltså bara jag, Sara och Pörni kvar, men vi lyckades underhålla varandra ändå.
Tack för den kvällen hörnini.
I söndags (för ovanlighetens skull med ett dunkande huvud "dagen efter") gjorde jag väldigt lite. Det enda vettiga var att spela match. Bortamatch i Uppsala klockan 7 en söndagskväll är inte speciellt kul. Och inte blir det roligare av att man förlorar...
Vanlig skoldag idag, vi fick resultatet från provet i filosofi, och står min lärare fast vid det hon sa - att jag skulle få VG i kursen om jag fick det på provet - så har jag ett VG i filosofi. Det enda värt att nämna från resten av skoldagen var svenskalektionen där det var dags för den första debatten. Mycket underhållande.

Nu till min första diss mot Svanberga, och därmed indirekt mot Pernilla. Svanberga är byn Pernilla bor i. För kom ihåg Pörni, på bloggen är det krig. Trots att jag nyss sagt att jag spenderade en väldigt trevlig kväll tillsammans med dig... Men strunt samma!...
Svanberga var det ja. Svanberga är för många bara en ful och betydelselös prick på den annars så fina Sverige-kartan (om ens en prick...), och jag ställer mig stolt till den skaran som tycker så. Det är liksom bara något man passerar när man åker mellan Norrtälje och Edsbro/Hallstavik. Edsbro (min stad) däremot, Edsbro är ett riktigt bra ställe att bo på. Ett ställe som är lika med status. Det finns flera saker som visar att Svanberga är ett mer meningslöst ställe att bo på än Edsbro.

- Vi har en rondell. När rondellen i Edsbro byggdes var det en revolution som ekade i hela Roslagen. Var finns "Svanbergarondellen", Pernilla?

- Edsbro har en affär (- och en mack!!). Affären i Svanberga stängdes, inte sant Pernilla? Varför den stängdes? Förmodligen var det för få som handlade.

- Edsbro har flera fotbollslag (a-laget låg för många år sen i division 1!!), för många åldrar, och dessutom en av Roslagens finaste fotbollsplaner. Hur går det sportsligt för Svanberga?

- Edsbro ligger "mitt i smeten" - vi har hyfsat nära till Stockholm, Uppsala, Norrtälje och Rimbo (att ha nära till Rimbo är visserligen inget att vara stolt över, men ändå). På den punkten är Svanberga en mer avlägsen plats än Edsbro.

- Edsbro är så stort att det finns förorter. Smara, Sättraby, Dumran osv osv. Svanberga är bara Svanberga.

- Edsbro har en kyrka. En väldigt fin sådan. Svanberga-borna måste lämna Svanberga om de vill gå i kyrkan.

- Antalet invånare är med all säkerhet större i Edsbro. Vi har 1500, hur många har ni?

Har ni aldrig hört talas om Svanberga, ger jag er här en synonymordbok.
Svanberga (finns i ordboken under rubriken "platser du aldrig har hört talas om")
- Gettot

- Helvetet

- Platsen som inte får nämnas vid namn

- Ingenmansland

- Död zon
- Mordor
- Som fågelskit på kartan

Synonymer för Edsbro
-
Himmelriket
- Storstad
- Staden som aldrig sover
- Fylke
- Kan på kartor jämföras med New York och London

För att fullbora min första attack mot Pernilla så tar jag fram ett citat från i lördags. Man kan tycka att det är fult att använda sig av något som någon har sagt i berusat tillstånd - men i krig är det mesta tillåtet.
Det var som sagt i lördags kväll, efter ett x antal drinkar, som Pörni levererade ett citat som från och med den stunden blev odödligt.
"Kommer vi vara vakna innan vi går och lägger oss?"
Pernilla, 00.21.

Adiós


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hon har hund som är från edsbro

2009-02-02 @ 21:54:23
Postat av: Pernilla

Jag har TVÅ hundar som är från edsbro. Dock var det inte jag som ville ha dem, så skyll på mina svikare till föräldrar.

2009-02-02 @ 22:33:17
URL: http://pernijah.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahaha XD

Du var tvungen att dra paralleller till "Sagan om ringen"?

2009-02-03 @ 09:15:28
URL: http://minlatsaskompisfrank.blogg.se/
Postat av: Emelie

hahahaha, klockreeeeent.

2009-02-03 @ 10:18:00
URL: http://thescrapbook.blogg.se/
Postat av: beccsbox

Ojojoj, här går man åt hårt ;)

hahah usch då, man får väl ta och passa sig ;D

Hur många nya ord är vi uppe i nu? Två? Statuserad is the shit.

Ooops, kanske inte det bästa att göra! (Eller smartaste heller för den delen) Hur lyckades denna söta(!?) projektmedlem bryta armen? Får jag lov och fråga om det var en höger eller vänster arm denna människa bröt!? ;)

Ehm jadu, vi har en rätt bra plan att vi ska sända v 8, och redigera och skriva text till v 9. För att sedan lämna in detta v 10 ;D Så ja, vi får se om vi klarar det på 3 veckor!

Hahha jag vet inte, det var nog en osäker källa!? Du är ju som sagt experten ;D

Nämen, mer te åt folket! Eller david.. då! Funderat på att skära bort den där halsen eller nåt liknande? :D

2009-02-03 @ 17:47:03
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Postat av: Emelie - EmeliesPlace

Haha älskar detta inlägg.. Det kanske inte är så pjåkigt att bo i Edsbro trots allt ;) höhö

2009-02-03 @ 18:25:04
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: Puff

Jag ska inte ljuga, jag orkade verkligen inte läsa hela monster inlägget men jag ville bara berätta att jag i en uppsats ska jämföra en dålig bloggare (Kenza) med en bra och hoppades att det går bra om jag använder dej som exempel på en bra? Sällan några skrivfel, du skriver flytande, använder stycken, behåller en röd tråd. Det är lätt att hänga med även om jag personligen inte tycker att su skriver om något som intresserar MIG egentligen. men ditt sätt att skriva är bra så jag läser glatt vidare :)



Btw, när var det du skulle till Boden å bli militärnisse?

(DET intresserade mig eftersom det var rätt så oväntat)

2009-02-04 @ 10:25:44
URL: http://hiillevii.blogg.se/
Postat av: Sara

jag orkar inte haha. waaaaaaaar is ooooooooooover!!! :D

2009-02-04 @ 14:58:06
URL: http://sarsha.blogg.se/
Postat av: Emelie

haha, awe ;P hon har ju släkt där, så Israel har ju alltid varit en del av henne. Och hon gillar Israel mer än Sverige så...

2009-02-04 @ 19:40:18
URL: http://thescrapbook.blogg.se/
Postat av: Emelie

Behärska dig nu David. Annars kanske jag tar videon på dig sist..! Elleeeeer...? xD

2009-02-05 @ 20:27:44
URL: http://thescrapbook.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0