These changes ain't changing me

Norge-resan blev precis så lyckad som vi hade hoppats. Åtminstone ur skolsynpunkt. Intervjuerna gick grymt bra, alla politiker var väldigt sympatiska och trevliga (att politiker kunde vara det hade jag ingen aning om). Norges storting (deras motsvarighet till svenska riksdagen, typ) kändes nästan som mitt hem, så ofta var vi där. Och som vanligt hade jag det mycket roligt tillsammans med Agnes.
Resan var dock dålig på två punkter:
- Jag drog på mig en dunderförkylning (kanske inte så konstigt, med tanke på att vi gick sammanlagt 3-3,5 mil under i extrem fucking kyla under dessa dagar). Men äntligen när jag kände mig hyfsat frisk så drar jag på mig det här. Jag vette fan när jag ska kunna ta tag i träningen på allvar om det ska fortsätta så här... Dessutom missade jag derbyt mot Hallsta idag på grund av den här förbannade halsen. Jag är trött på att inte känna mig frisk. Dessutom har jag ont i foten... Märkligt nog gör det ont när jag går, men inte när jag springer. Nä, fy för fysik, det är ju bara knas med kroppen!
- Vi delade rum med den äckligaste människan jag någonsin träffat. Med äcklig menar jag alla möjliga sorters definitioner som finns för ordet "äcklig". Så äcklig var hon.
Och ja, man delade rum med okända människor på stället vi bodde. För övrigt var det en utmärkt plats att bo på.

Sällan har det varit så skönt att sova i sin egen säng som det var när jag kom hem i torsdags natt. Nej, nu ska jag stanna i Sverige ett tag. Men Norge kommer jag garanterat besöka igen.
Det finns mycket mer att berätta om resan, men jag släpper det för nu. Återkommer säkert senare med ytterligare kommentarer.

Tre av mina klasskompisar har fanimej den bästa projektidén i år. Under hela skolåret har de förberett en konsert, där alla intäkter ska gå till de hemlösa i Norrtälje. Idén är ju helt jävla grym! Igår kväll var tidpunkten för konserten. Och fyfan vad bra det var. Jag är så sjukt imponerad av mina kära klasskompisar Emelie, Sara och Simon. Vad har vi gjort liksom? Jo, vi har intervjuat politiker i Norge. Hrmm...
Banden som spelade var främst lokala band från trakterna runt omkring Norrtälje, och jag har nu stiftat bekantskap med Joseph Dies (grymt bra, sångaren skulle kunna bli min nya idol) och Shotgun Crackers (som jag visserligen hört förut, men inte live, och det mesta blir bättre live - och så var även fallet med Shotgun C.). Kvällen var mycket bra, och jag fick åtminstone tre nya idoler igår kväll: Emelie Sundin, Sara Nilsson och Simon Håkansson. Numera kan jag känna mig ännu mer nöjd med att gå i klassen SP06B.
Den här klassen står helt enkelt i en klass för sig.

Imorgon, söndag, ska jag plugga. Och plugga. Och plugga. Och titta på fotboll. Nu har jag inte sett Man United spela på en vecka, och jag känner att mitt beroende måste dämpas.
Man U har inte släppt in mål på 13 matcher. 13 matcher!!! 13!! Det är sjukt lång tid, det förstår även den som inte är det minsta intresserad av fotboll.
Dagens låt: Shotgun Crackers - Blood Tears and Dreams
Adiós


Kommentarer
Postat av: Sara

visst vart det lyckat som faaaan!!! :D vi är supernöjda!

2009-02-14 @ 22:30:30
URL: http://sarsha.blogg.se/
Postat av: Sandra

bara bra :) hur är det själv?

jodå cocacola är super mot illamående! ;)

2009-02-15 @ 07:58:56
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: beccsbox

Hahha okej, så med andra ord vaaaaar det någonting som kunde hjälpa till att få din högerarm mer inaktiv. Jag gillar idén ändå!! ;)

Hahah ja det förstår jag :D Det hade jag också gjort om jag känt henne xD Och det var av en sådan anledning. Hur lyckas man med det kan man tänka sig då!?

Jo men det är grymt kul att sända :)

Nej men gud!! Hur lyckas vi!??! Hahah ajg är också grymt förkyld xD

2009-02-15 @ 13:14:20
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Postat av: Issan

för att vara kille, skriver du mycket! kolla in min blogg, jag skriver typ 7 rader sen är m in text klar!! HAHAHA

2009-02-15 @ 13:58:09
URL: http://bubbeldream.bloggg.se
Postat av: Emelie

Fan vad kul att ni tyckte det blev bra!! DU är min nya idol för att du skriver så fint om oss! Och håller med om det där med livemusik, det är fan mitt nya kall. Älskar det!!!

2009-02-15 @ 18:27:15
URL: http://thescrapbook.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ah, blood tears and dreams. Vilken gammal goding, it brings me back (citat från familjen addams)



Ja du, nästa offer får blir en överraskning xD hahah visst är det stina som slänger ur sig kommentaren att du gör sånt hemma? Bra gjort stina moahahaha

2009-02-16 @ 23:09:43
URL: http://thescrapbook.blogg.se/
Postat av: Emelie - EmeliesPlace

svar: balen var helt okej :) god mat var det i alla fall! lite tråkigt att man inte hade någon dejt, men det löste sig ändå! :P

2009-02-17 @ 15:55:41
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja det är inte illa, bra försvarsspel :)

Hehe jo men cola är superbra mot illamående!

2009-02-20 @ 20:30:59
URL: http://froggie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0