Skolan är tillbaka

Skolan är tillbaka, och den har redan börjat inkräkta på min fritid. Första lektionen på den allra sista gymnasieterminen var engelska, där vi fick i uppgift att på två veckor läsa ut en bok på minst 200 sidor, skriva en bokrecension och göra några kortare uppgifter om boken man valt. Dessa två veckor kommer jag behöva till annat. Typ plugga till provet i sam C. Eller provet i rättskunskap. Eller provet i filosofi. Eller den där fördjupningen i sam B. Har någon lärare hört talas om mjukstart?
Fast morgondagen ska jag kanske inte klaga på. Vanligtvis slutar jag halv fem, med lektioner hela dagen. Imorgon har jag en lektion, klockan halv tre. Och det är idrott. En inte alltför ansträngande dag alltså. Men det blir värre.

Vad hände förresten med den sista veckan på lovet?! Den bara försvann, utan att jag märkte något alls. Vi hade första träningen med laget i tisdags, efter ett kortare uppehåll, och trots att jag tränat på egen hand under detta uppehåll så vaknade jag i onsdags med någon märklig sorts träningsvärk i ljumskarna. Den egna träningen (som även den ska få plats på min s.k "fritid") har jag tagit tag i på allvar nu under jullovet, och det känns som att det är på sin plats. Shit, det är ju bara ett halvår kvar. Känns som att det var igår jag kunde tänka att "jaja, men det är lugnt, det är ju ett helt år kvar". Väldans vad tiden går fort hörnini.
Det tråkigaste med att lovet är slut är att även min syster börjat skolan. Därför har hon åkt tillbaka till Uppsala, och efter sig lämnar hon en ledsen lillebror. Inte riktigt kanske, men visst fan är det roligare när hon är här hemma. Nu får jag nöja mig med min andra syster, och det ska ni veta, det är inte dåligt det heller. Vad vi än gör så har vi kul tillsammans, och det underlättar ofta saker och ting.
Ett filmtips: häromdagen såg jag 3:10 To Yuma, och det är en film jag verkligen rekommenderar. Christian Bale är en av mina absoluta favoritskådespelare, och Russel Crowe är en sån som knappt kan misslyckas med en roll. Flera grymma skådisar gör den här filmen riktigt klockren, och jag rekommenderar den varmt.
Dagens låt: Bright Eyes - I Must Belong Somewhere
Adiós

Kommentarer
Postat av: Sandra

Dom sätter igång er ordentligt redan första dagen hör jag :) Min första dag var igår, en lektion på 20 minuter som var mest info.. sen fick jag ledigt idag :P

Nej det är en ganska dum idé vill jag lova!

Usch nej jag förstår det, måste vara jobbigt!

Jo det gick bra för honom till slut men vet inte om det handlade om tur eller skicklighet.

2009-01-09 @ 12:42:40
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: Frodo

Lillebror, jag saknar dig och de andra också... Puss!P.S Hur går det med pusslet? Are you puzzled?

2009-01-09 @ 16:11:12
URL: http://linneagd.blogg.se/
Postat av: Beccsbox

Gött med bara en lektion idag! Vi hade sån tur att när vi kom tillbaka till skolan igår sa vår lärare att vi var helt lediga idag av någon anledning hon inte nämnde!! Haha as bra :D

Joodå, designen är verkligen du ;)

Haha nej faktiskt inte! Jag var jättesjuk, spydde och hade feber dagen innan nyårsafton faaktiskt!! Så ingen alkohol för mig vettu :P Nu mår jag faktiskt rätt bra :) Hur mår du nu? :D

Jaså? Aja, men bra det i alla fall ;D

Hahahah.. Du är go du. Men det var ungefär det svaret jag förväntade mig ;)

2009-01-09 @ 18:29:01
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Postat av: erik

hörru det får du nog ta med pernilla men det fanns ingen logik i det iaf :p (du kan ju även prata med gud)

2009-01-09 @ 20:05:07
URL: http://sharethefun.blogg.se/
Postat av: erik

jodå, det kan nog stämma! fast han var ju trevlig idag så det kanske är en vändning...

2009-01-09 @ 20:28:50
URL: http://sharethefun.blogg.se/
Postat av: erik

gör det gäör det! Jo, jag beklagar det där med studsbollen! Sorglig händelse men det var nog studsbollens tur ..

2009-01-09 @ 20:41:57
URL: http://sharethefun.blogg.se/
Postat av: erik

mjo, är ju ganska oroande men verkar iaf på far o bror att det går att fixa men kommer att några veckor.

jo, men han kanske inte kände sig så osäker för var ju jättepositiv mot honom i fotbollsmatchen :p

precis, men är du säker att han/hon/den/det hade fyllt i donationskort så att du är säker på att du fick ta hjärtat?

2009-01-09 @ 21:06:56
URL: http://sharethefun.blogg.se/
Postat av: Frodo

Du gråter säkert en skvätt över pusslet, erkänn. ;) Bra jobbat med pusslet btw, synd att jag inte hann hjälpa till mer. Men jag tror du klarar det alldeles utmärkt. Att jag går under namnet Frodo är endast för din skull bror. Så mycket tycker jag om dig.

2009-01-09 @ 21:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0