The ocean is on fire

Ur en sportnörds synvinkel var helgen den bästa på länge. Seger i lördags, seger i söndags (den matchen har jag inte nämnt - seger med 11-6 och personligen en helt okej insats) och Man United - Chelsea i söndags kväll. Jag säger bara 3 - 0. 3 fucking 0. Mot fucking Chelsea. Finns inget lag jag hatar som Chelsea, och inget lag jag tycker om så mycket som United. Därför var det här det bästa som hänt på mycket, mycket länge. Inom sportens värld alltså.
I och med att en ny termin har kommit till oss har vi också fått ett aningen annorlunda schema. Och inte fan är det bättre nu. Absolut inte. Måndagar, som enligt mig ska vara den minst jävliga skoldagen, har nu blivit ännu värre. Alla tråkiga ämnen har verkligen pressats in på den vanligtvis tråkigaste och tyngsta dagen. Rättskunskap, filosofi och historia säger väl det mesta.
Tisdag betyder distans, distans betyder oftast "plugga" i skolan, och "pluggade" gjorde jag även idag. Dagen började dock (återigen) med en försovning. Planen var att jag skulle åka in precis som vanligt, men jag väcktes två timmar efter att jag egentligen skulle gått upp, alltså blev den senare bussen mitt enda alternativ. Jag tror att man försover sig lättare när man inte har någon egentlig tid att passa. Jag vill åtminstone tro det.  
Nu har vi börjat med en ny kurs - svenska C, och det verkar som att den kursen kan bli rolig. Ja just det, rolig. Första uppgiften är att vi imorgon ska ta med oss en sak som varit viktig och som betytt mycket för oss. Vad jag ska ta med mig är inte speciellt oväntat, denna "sak" har ju i princip följt med mig hela livet. 
Vad "saken" är, håller jag tills vidare för mig själv.

Kommentarer
Postat av: hillepille

men naw ska ni ta ha en visningsdag som på dagis [=

2009-01-14 @ 10:25:47
URL: http://hiillevii.blogg.se/
Postat av: Sara

visst är det helt otroligt att man tycker att det ska bli kul att börja en svenskakurs? ;P

2009-01-14 @ 11:48:52
URL: http://sarsha.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jo jag vet precis hur det är med sånna skador hehe.

Det är klart, det är nästan som 6 poängs matcher det är väldigt viktigt att sno dom andra konkurrenterna på några pinnar.

Jo men det är alltid typiskt Arsenal, dom presterar 100% i stormatcherna men tappar lite av den koncentrationen när dom möter lag som Stoke etc.

Ja det är inte att leka med men det beror alltid på vad vi har på gång, gäller att hoppa in när man kan och visa sig intresserad då har man alltid jobb att trilla tillbaka på och det är bra pengar med kvällsjobb.

2009-01-14 @ 16:47:30
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: Erik

det får du nog fråga dina föräldrar om. ;p



jo, det är klart ;D

2009-01-14 @ 21:36:03
URL: http://sharethefun.blogg.se/
Postat av: Beccsbox

Svenska C verkar skit kul! Jag ångrar att jag inte valde till det ämnet :)

Hahah tänk att du vågar lita på mitt omdöme :O Men det är bra att du gör det :D hehe!

Jo det är skönt att må bra (i för sig tror jag att jag håller på att bli sjuk igen, bara för att ..) Dessa jäkla förkylningar precis innan våren! Inte bra, mår du något bättre? :)

Hahah, jag gillar ämnet. Din högerarm.. ;) Alltid ett lika "hett ämne" haha ;D Men asså liite go är jag väl allt (a) ;) ?

2009-01-14 @ 21:55:26
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Haha, det är ett te lillebror. Det där rökta som jag pratade om, minns du? Jag tror jag vet vad du ska ta med för personlig sak. Är det bollen? Eller något Man United-relaterat?

2009-01-14 @ 23:05:06
Postat av: Emelie - EmeliesPlace

Nyfiken på saken ;) En boll kanske?

2009-01-14 @ 23:39:00
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Inte det? Vi får börja prata om rökta saker lite oftare helt enkelt. Jag lämnade kvar lite te hemma, kanske finns det kvar? Smaka i så fall! Jag visste väl att det var bollen. Du är djup lillebror. Jag ber om ursäkt å det grövsta om något annat indikerades. ;) Puss på sig lillebror.

2009-01-15 @ 16:53:25
URL: http://linneagd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0