How did it end up like this?

Idag var det som bekant prov i Sam C. Jag skrev och skrev och skrev, utan att egentligen veta om det jag skrev ens var relevant. Nu så här i efterhand har jag kommit på att det antagligen inte var det. Jag gillar inte när frågan man kan få mest poäng på är det man pluggat minst på.
Men jag känner mig rätt så säker på att jag klarade det, så jag kanske inte ska vara alltför besviken. Eller förresten, med Gorans prov kan man nog aldrig känna sig helt säker. (Jag vet att jag skrev Goran, och inte Göran - men det låter helt enkelt roligare).
Idag var det även diktuppläsning. Målet, och det läraren ville, var att vi skulle läsa utan någon som helst fusklapp. Jag kunde dikten bra, väldigt bra faktiskt, innan lektionen, men visst fan behövde jag smygtitta på den förbannade lappen. Dessutom kom jag av mig en aning. Ingen ultimat diktuppläsning med andra ord.
Men nu har listan på saker att göra i skolan åtminstone blivit lite kortare.
Distansdag imorgon, men jag har planerat att åka in till skolan ändå, främst för att plugga rättskunskap. Även fördjupningsuppgifterna i geografi och sam B ska väl få en del uppmärksamhet. Rättskunskap var det ja. Prov på onsdag, och det krävs nog att jag pluggar mycket imorgon, för jag känner att jag inte har någon större koll på ämnet just nu. Jag skulle kunna ha pluggat ikväll, men nej. Istället har jag tittat på handboll (Sverige är ju förbannat bra för tillfället). Istället har jag tränat. Och nu tittar jag på fotboll. Istället för att plugga.
Äh, det är ju det distansdagarna är till för, aight?
Matchen igår mot Tensta vanns med 9-5, och det var väl egentligen inget mer med det. Ingen vidare match, men det blev seger, vilket var viktigast. Vi ligger fortfarande tvåa i serien, men snart snart...

Onödigt vetande kan ju vara det roligaste som finns.
- Det är fysiskt omöjligt att slicka sig själv på spetsen av armbågen.
- Det är omöjligt att nysa och samtidigt hålla ögonen öppna.
- "Ni talar bra latin". Läs frasen baklänges.
- En kolibri slår 75 vingslag per sekund.
- Världshistoriens kortaste krig fördes mellan Zanzibar och England 1896. Zanzibar kapitulerade efter 38 minuter. (Tänk om alla dessa förbannade krig kunde ta slut lika fort).
- En jordnöt innehåller lika mycket fett som en kilometer gurka.
- Världens vanligaste namn? Mohammed.
- Pingviner trillar på rygg när det flyger flygplan över dem. De följer nämligen flygplanen med blicken tillräckligt länge för att tappa balansen.
- En guldfisk kommer bara ihåg de tre senaste sekunderna av sitt liv.
- Typewriter är det längsta ord som kan skrivas med tangenterna i en rad på tangentbordet.

Den som läser detta kommer antagligen försöka slicka sin egen armbåge. Lyckas du betyder det förmodligen bara att du är.. hmm.. ehh, fysiskt speciell, inget mänskligt under eller något sånt.
Adiós.

Kommentarer
Postat av: Erik

själv försöker jag lista ut ett längre ord än typewriter :p

2009-01-19 @ 23:05:51
URL: http://sharethefun.blogg.se/
Postat av: Emelie

haha! jag tänkte också på den där låten när jag läste din kommentar, och det var innan jag skrev att du också tänkte på den. fett ballt.

jag tyckte inte det var drygt xD men om du hade uttalat det med ljud så kanske det hade låtit drygt. Det är svårt att vara dryg när man skriver xD

2009-01-19 @ 23:39:38
URL: http://thescrapbook.blogg.se/
Postat av: Emelie

haha alltså precis som jag sa så var det inte alls kul idag när jag läste. Vart fan kom dragonfist ifrån liksom? xD Hobbit är också ett extremt bra alternativ. Får ta det nästa gång jag sitter uppe sent höhö.

2009-01-20 @ 19:40:01
URL: http://thescrapbook.blogg.se/
Postat av: Eriikiis

Jag fattar men pallar inte plugga asså, Jag kan fan inte mycket asså. Har du pluggat mycket? Vi sitter brevid varandra i morgon? :D OK? han lär ju inte märka om man fuskar och hjälper varandra lite? :D haha

2009-01-20 @ 19:41:04
URL: http://eriikiis.blogg.se/
Postat av: Erik

nej, inte än..



jovars har åstadkommit en del faktiskt ;p

2009-01-20 @ 20:10:27
URL: http://sharethefun.blogg.se/
Postat av: beccsbox

Hahah på pingvinen. Lätt roligaste.

Hahahha mm jo det var det va ;) Woow! Du lyckades David, goood for you!

Naej, projektarbetet tar väl lite på krafterna. Annars inte särskilt mycke läxor :D Går i en rätt... slapp skola tror jag. Hur har du det då? :) Fortfarande JÄTTE mycket?

Hahah jo min högerarm mår prima! Hur mår DIN högerarm är väl lite mer intressant? ;)

2009-01-20 @ 20:12:20
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Postat av: Sara

svar: hahhaa det gick inte så bra för oss helt enkelt xD

2009-01-20 @ 20:22:30
URL: http://sarsha.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja Sverige spelar ruskigt bra handboll för tillfället, försvarsspelet är riktigt tufft!!

Funkade hur bra som helst. mycket lyckat inlägg.

Haha japp det var så jag menade, några större likheter tycker jag mig inte se :P Jo så är det ju, hade ju iaf varit mycket lättare.

Jo Linderoth är inte allt för tråkig! En mycket bra tränare.

2009-01-20 @ 21:00:00
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: Anonym

jaja, nu är ju skolan typ... mindre tråkigt, nästan rolig..

ja, du är ju ganska överlägsen två, kan man va överlägsen tvåa? du har iaf långt ner till tredjeplatsen!

hmm, det är inte lätt att ligga där jag ligger! Man kämpar ju så gott det går men nej det är omöjligt att förbättra sig!

2009-01-21 @ 19:32:23
Postat av: Emelie - EmeliesPlace

Älskar dina senaste blogginlägg David :P Så roligt att läsa!

2009-01-21 @ 22:15:08
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: desse

haha jo direkt efter att jag hade läst de där med armbågen provade jag, utan lycka.

2009-01-26 @ 21:43:25
URL: http://lillalillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0