Out where the dreams all hide

Saker man kan göra en fredagskväll:
- Umgås med sina vänner.
- Dricka med sina vänner/besöka ställen med 18-årsgräns.
- Ha allmänt kul med sina vänner.
Vad gör David denna fredagskväll? David sitter hemma, relativt uttråkad, och tittar på TV. Jag kan säga att det är jättetråkigt, men det tänker jag inte säga. För fyfan vad skönt det kan vara att "bara" vara hemma. Även om det är en fredagskväll. Dessutom är det kanske bäst att vara hemma just ikväll. Min hals säger mig att en förkylning är på gång, inte så otippat kanske när man vistas i samma hus som en dunderförkyld pappa, och jag har match imorgon. Att spela match med förkylning är inte optimalt, det ska tydligen vara "livsfarligt" att motionera med virus i kroppen, så därför är det bäst att inte anstränga sig alltför mycket just för tillfället.
Så en hemmakväll kan vara bra på många sätt.
Bara en kort kommentar om matchen imorgon. Att spela bortamatch kan ibland vara kul, men att spela klockan åtta på kvällen, i Uppsala, nä, det känns inte så lockande. Inte vanligtvis iallafall. Men nu är jag sugen. Innebandy är kul för tillfället, hoppas bara att den här förbannade ännu-inte-existerande-förkylningen inte ställer till det.

Skoldagen var idag, som sagt, inte speciellt ansträngande. Den första och sista lektionen var klockan halv tre, men flitig som jag ibland kan verka vara hade jag bestämt mig för att åka in till klockan tio och börja beta av de skolgrejer som redan börjat bilda en hög. Det gick väl sådär. När klockan hade nått tidpunkten då bussen skulle gå, ja då hade jag precis gått utanför dörren. Och det tar väl ungefär tio minuter från mig till busshållsplatsen. Alltså var det bara att gå in igen, slappa, och vänta en timme på nästa buss. Den lyckades jag hinna med, även om jag var nära att missa även den - hur är det ens möjligt? - och jag kom till skolan runt elva. Jag hade precis börjat pluggandet när mina kära klasskamrater ramlade in, en efter en. Att plugga var nu omöjligt. Och inte fick jag mer gjort av att vi gick ner på stan och käkade lunch. Men hey, lunchen var god, och mat är ju viktigt så.... Något positivt förde det med sig...
Vi kom tillbaka till skolan, och jodå, lite fick jag gjort. Som alltid var samhällskunskap förbannat tråkigt, och jag börjar mer och mer tvivla på att sam-sam var den rätta linjen för mig. Bara på grund av att samhällskunskapen är så sjukt tråkig (men nyttig, lärorik och bla bla bla...), allt annat med denna underbara linje är jag smått förälskad i. Så när jag tänker efter gjorde jag nog ett klokt val.
Dagens enda lektion gick av bara farten, idrott är, och har alltid varit, den roligaste lektionen (va, sportnörd, jag?!), och även om endast fem klasskompisar hade dragit sig till skolan så var även denna lektion rolig. Mina klasskamrater kan jag väl kanske inte klandra, det är ju förståeligt att man stannar hemma när man bara har en lektion.
Ja, sen var den otroligt långa (?) skoldagen slut och jag fick njuta av Kims sällskap till bussen. Bussen är en plats som vanligtvis betyder sömn för mig, men istället blev det en pratstund - en väldigt trevlig sådan, och efter denna bussresa var jag hemma. Jag åt, jag tränade, jag slappar.
Nej, nu ska jag återgå till att göra ingenting.
Adiós
Dagens låt: The Last Shadow Puppets - The Age of the Understatement


Kommentarer
Postat av: Emelie - EmeliesPlace

David, du får allt gå lite tidigare till bussen på morgarna. :P

2009-01-10 @ 09:33:10
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: Emelie - EmeliesPlace

svar: haha okej ;) nu hinner man ju liksom inte ens se dig i backen längre :P

2009-01-11 @ 21:29:10
URL: http://emeliesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0