Is this the place that I've been dreaming of?

Veckan som gått har varit en vecka helt i min smak:
- Betygen är satta och jag är mer än nöjd med hur de ser ut. Jag hade ett mål innan jag började på Roden - ett mål som sa att jag skulle ha minst VG i alla ämnen. Och målet uppnåddes, därför känner jag mig nöjd.
- Betygen sattes i onsdags; torsdagen och fredagen var därför mycket sköna (och extremt onödiga).
- Lunch, en mycket rolig sådan, på det älskade Roni med finfina vänner. Men att Simon är inne i en formsvacka när det gäller att äta pizza är tydligt. Killen som tidigare kunde äta två-två och en halv pizza utan problem får nu knappt i sig en.
- Mitt livs sista idrottslektion. Och den spenderades med en fotboll. Perfekt. Istället för att säga just att det var den sista idrottslektionen valde Ibbe istället att säga: "Det här lär ju vara sista gången vi duschar tillsammans...". Om det konstaterandet har jag bara en sak att säga: Qué?
- Jag har faktiskt insett att det nu är mindre än en vecka kvar tills jag tar studenten. Tjugosex terminer. Inte ens en vecka kvar. Det är ju bara läskigt.
- Under veckan har det varit många sena kvällar. På grund av min klass. Med studenten och allt det där så är det ju nästan ett måste att man ska säga nåt på någon av de många tillställningarna som kommer med studenten. Och det ska jag göra, riktat till min klass, och det är vad jag suttit uppe med den senaste veckan. Men det har jag ju tid med nu när det inte längre finns några läxor i mitt liv. Eller ja, inte än på ett tag iallafall.
- Spotify är ju ett mästerverk. En guldgruva. Och helt underbart. Jag har pressat Keane de senaste dagarna, och det finns mycket ljuvligt att hämta från det bandet.
- Båtbyggandet är i full gång. Eller ja, det har börjat. Knappt. Men vi är optimistiska, båtjäveln ska nog kunna vara klar till start på tisdag. Egentligen det enda som oroar är vädret. Det är kallt i Sverige, det regnar i Sverige, och jag vill ha fint väder i Sverige. Åtminstone på tisdag. Och inte minst på fredag. Det får inte bli någon repris från fjolårets studentdag: det var förjävla kallt och det haglade. Nej, på fredag kommer det vara skinande sol, och hela Roden kommer le.
- Skolårets mest överraskande: vi fick stipendium till projektgruppen. Efter att vi gjort klart arbetet. 6000 jävla kronor. En hyfsad kompensation till pengarna vi fick lägga ut själva i Oslo. Mycket kommer bli över, och överskottet glider rakt ner i våra fickor. Me like.
Men jag kanske ska följa Agnes råd om att inte ta ut något i förskott förrän pengarna finns på någons konto. Än så länge finns de bara på ett papper.
- Jag har beställt tid hos optikern för att se om jag behöver "tjänsteglasögon". För några år sedan fick jag domen "du behöver glasögon (när du sitter framför datorn eller TV:n)", men jag har inte riktigt känt att jag behövt dessa glasögon. Jag har dessutom fått bra resultat då jag gjort syntest efter domen, men jag antar att det här testet ska göras bara för att jag en gång faktiskt behövt glasögon.
- Änglar och demoner är den bästa boken jag läst. Någonsin, alla kategorier. Så bra att jag läst den två gånger, och det är inte många böcker som får den äran, att bli lästa två gånger av mig. Därför var det självklart att jag skulle se filmen. Jag satte mig i salongen med inställningen att jag skulle bli besviken, mest för att jag visste att den omöjligt kunde överträffa boken, men inställningen var felaktig. Den var ju bra. Till och med riktigt bra. Inte i närheten av boken, självklart, men jag blev ju inte besviken, och det var i slutändan viktigast.
- Svensk förlust mot danskjävlarna på nationaldagen. Ja, vad ska man egentligen säga? Går vi till VM gör vi det via kval, och det känns väl ändå som att Portugal kommer ta den där kvalplatsen.
Och till alla er som hela tiden gnäller på att Zlatan är dålig i landslaget, men så bra i Inter: titta på en laguppställning när Inter spelar match, och på en när Sverige spelar match. Han har ju så grymt mycket bättre lagkamrater i Inter. Inte konstigt att han är bättre där. Det är också ett mycket bra bevis på att en spelare inte gör ett lag. En spelare måste ha bra lagkamrater också.

Det var väl den veckan det.
För vi ska ta studenten
Fyfan vad vi är bra

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det var inte illa med betygen, grattis ;)

Japp vi var på fotbolls EM. Riktigt ballt.

Nej det är riktigt segt faktiskt. Men tänk då på mig, jag är 21 haha.

Nja det tycker jag inte. Det är trots allt 3 avstängnigar på en säsong, topp fem i suuperettans varningsliga haha.

Nej fyyy för den matchen. Jäkla danskar.

2009-06-07 @ 02:29:32
URL: http://froggie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0