She plays the drums, I'm on tambourine

En helt vanlig dag som var som alla andra vanliga dagar. Lektioner hit och lektioner dit, lite idrott, lite åka buss, lite morgonpromenad och lite mat i magen. En helt okej dag faktiskt.
När jag kom hem fick jag reda på att jag inte ska vara med på säsongens sista match på söndag, och just nu känner jag "skit samma". Innebandy är ändå tråkigt för tillfället. Och skit går det också. Men okej, sista matchen hade kanske varit kul att spela. Tur att jag inte ska spela nåt mer. Just precis, innebandy suger mycket hårt just nu och det går dåligt, därav den extremt negativa inställningen.
När jag kom hem låg det också ett stort brunt kuvert på min säng, med feta bokstäver på: "Pliktverket". Jag har blivit kallad till någon slags "informationshelg" i mitten av maj, och nu jävlar, nu känns det som att det faktiskt är nära. Nu är det mars, alltså snart maj, och efter maj är det inte långt kvar till juli.
Just nu vill jag lämna all denna negativitet hemma i Edsbro, ta studenten, se The Killers och, jo, tror det eller ej, åka till Boden.
Dock är jag inte alltför sugen på den där tågresan på 13-14 timmar. Enkel resa...
Även om jag är ganska positivt inställd till den där helgen så betyder den att jag måste träna, träna, träna tills dess, eftersom det där kommer vara några slags fystest. Men nu när vädret går mot vår så är det så mycket lättare att snöra på sig skorna och dra sig ut och springa.

Och så var det den här tanken. Det som tanken är inriktad på har tydligen bestämt sig för att åka på en liten mini-semester. Vad tycker jag om det? Blandade känslor. Bra, men ändå inte.
Men kanske kan ju fokusera lite mer på "rätt saker". Tills den där semestern är över...

Bra musik får en att må bra. Bra musik är som medicin. Mår man dåligt - lyssna på bra musik. Är man ledsen - lyssna på bra musik. Har du inget att göra - lyssna på bra musik. Har du något att göra - lyssna på bra musik ändå. Bra musik för mig är just nu Johnossi. Två svenska herrar som för tillfället förgyller min vardag.
Dagens låt: Johnossi - Glory Days to Come

Den här bloggen är helt klart inne i en formsvacka.
Ska försöka bättra mig.
Adiós

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0