En fartfylld vecka, innehållande...

- ... En konflikt, en hetsig sådan, mellan en lärare och elever.
- Ännu en hopplös uppgift från den nyss nämnde läraren, därav konflikten.
- Den drygaste förkylningen på mycket, mycket länge. En förkylning som tack och lov börjar försvinna. Men som garanterat kommer bryta ut igen eftersom alla andra i huset blivit smittade av mig och nu är dunderförkylda.
- En trevlig fredagskväll, då båda mina systrar för en gångs skull var hemma samtidigt. Jag saknar mina systrar när det bara är jag här hemma...
- En färdigskriven projektrapport. Jag, Agnes och Sara blev mycket nöjda med resultatet. Nu är det bara redovisningen kvar (fyfan!), sen är det förbannade projektarbetet ur världen!
- En lördag bestående av plugg. Men med ännu en uppgift ur världen kan jag acceptera att behöva plugga en lördag.
- Den skönaste segern för säsongen - Man United är i CL-final för andra året i rad. Och i semifinalen slog man ut min pappas Arsenal. Och just det, man kommer förmodligen vinna ligan också.
- Den märkligaste domarinsatsen jag sett. Jag hatar Chelsea, förmodligen mer än allt annat här i världen, men man måste ju känna medlidande när domaren förstör ens chanser att nå final.
- En rolig (!) skoluppgift. Vi skulle skriva en debattartikel, och mitt ämne var...... *Trumvirvel*.... Förbjud ishockeyn! Något jag självklart inte tycker, men jag måste säga att jag blev nöjd med slutprodukten.
- Anmälan till Lommarrännet. Vi har kommit överens om att vi ska vinna, och för att det ska lyckas har vi kommit på en bra strategi: Stina, svensk mästarinna i simning och nämnd i Expressen så sent som idag efter ett svenskt rekord, ska fungera som någon slags motor. Nu ska vi bara bygga en båt. Klarar vi av det har vi en grym fördel i Stinas simkunskaper.
- Insikten att jag ska till Boden om mindre än en vecka. Är det kanske dags att bli lite smånervös?
- Hjärt- och lungräddning på en läskig docka. (Jag är ledsen MiniAnne, men jag tror helt enkelt inte att det kommer fungera mellan oss. Men det är inte du, det är jag...).
Klassen blev onormalt fnittrig när vi skulle göra mun-mot-mun-metoden.
- Ibbes födelsedag. Grattis igen min vän.  
- Ytterligare ett beroende inom musikens värld. Kings of Leon. Jag sitter bara och ler när jag lyssnar. Främst på Ragoo. Hultsfred kommer allt närmare...
- Edsbrorevyn. Kalla mig nörd, kalla mig fjant, kalla mig bonde. Nörd, fjant och bonde. Men jag är stolt över att bo i Edsbro. Och till alla fucking "stadsbor" som någon gång klankat ner på den lilla skithålan Edsbro: vi har en revy. Och den är så in i helvete bra, år ut och år in. I 20 år har den fått skithålans invånare att skratta. 20 år. Sug på den ni.

Kommentarer
Postat av: anna

haha är du fortfarande seg sen valborg? var det så hårt? illa du ;)

2009-05-09 @ 22:52:27
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: erik

jo visst kan jag hjälpa dig. Men då måste din syster antingen säga vad hon vill ha för användarnamn eller så får jag förklara för dig hur man gör i skolan eller på MSN, beroende hur mycket du fattar av mina instruktioner. :p

Jo visst kan man ha brudar men jag tänkte att en modell får mer tjejer medan en kostymnisse får mer makt. Alltså både har nog både men den ena har mer än den andra av något..

2009-05-09 @ 22:55:57
URL: http://sharethefun.blogg.se/
Postat av: matilda

Hej!

Doping är ett stort problem inom idrotten, främst inom de mest fysiskt krävande som längdskidåkning, vissa friidrottsgrenar och cykling. Vad ska vi göra för att få bort dopingen från tävlingsarenorna?

//Matilda - elitcyklist

2009-05-09 @ 23:33:15
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: anna

usch jobbigt med förkylning =/



jag känner inget medlidande över huvudtaget för chelsea. fan vad jag hatar dem och gud vad underbart skönt det var i 93 minuten ;) nu kan jag ju faktiskt hålla på ett lag i finalen utan att behöva välj amellan pest eller kolera ;P

2009-05-09 @ 23:51:43
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ojdå, du har alltid fullt upp du!

Jo det är alltid bra med många som kan göra mål. Nu vann dom senast och spelade otroligt bra fotboll så det är kul nu :)

Hihi ja han har all rätt att vara stolt. Tryckte dit ett till mål i torsdags så hans flickvän är rätt stolt hon också haha.

Du ska få en kortfattad åsikt, helt ärlig! Tyckte Chelsea var det bättre laget genom hela matchen & domaren var URDÅLIG. Men höll såklart på Barca så det gjorde inte mig nått att dom tryckte in sista målet där :P Vad tyckte du då?

2009-05-10 @ 02:57:42
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det vore faktiskt grymt kul...

2009-05-10 @ 19:25:14
URL: http://thescrapbook.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag uppskattar att du säger så :) Tack ! Och ja, bilden är otroligt bedårande

2009-05-10 @ 23:49:33
URL: http://pernijah.blogg.se/
Postat av: rebecca

Ojojoj, hur ska du hinna med allting!??! :O Stressa inte upp dig :D:D

Jaa valborg var as bra ^^ Hahah Hugh Hefner är såååååå snygg. och jag menar, du som han.... Kan det bli bättre? Haha!

Hahhah wohoo :D En datorstol är ju awesome ;)

Hahah ja vi borde skicka in ett brev till Vita huset och säga att de ska byta namn på Bo till BexDav!

2009-05-12 @ 10:35:50
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Postat av: Emelie - EmeliesPlace

Haha den där dockan... jag kommer ihåg när vi skulle gå en sån där utbildning upp på brandstation och fick göra hjärt och lungäddning på en äckeldocka :P haha

2009-05-13 @ 16:46:52
URL: http://emeliesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0