En tur till exotiska Boden - och en efterlängtad comeback

Jepp, ikväll åker jag till Boden för informationshelg. Jag vet inte om det är meningen att man ska vara nervös, men det är jag hursomhelst inte. Inte det minsta. Eller möjligtvis för fystesterna. Annars ser jag minst fram emot tågresorna. Sammanlagt 24 timmar låter inte speciellt lockande. Visserligen är det främst på natten, och jag har sovplats, men ändå. Jag vet inte om jag ser fram emot helgen eller om jag bara vill få den överstökad. Jag tror dock mer på det förstnämnda.

Igår var det en historisk dag. David (Davilinho) gjorde comeback på fotbollsplanen. Och det var så in i helvete kul. Team Impuls (laget jag spelade i) mot Norrtälje Boys. Efter att ha blivit tillfrågad om att lira en match i korpligan så kunde jag bara tacka ja. För att inte ha spelat fotboll "på riktigt" på två-tre år så gick det faktiskt bra. Att spela back har inte varit något för mig, aldrig någonsin, men det funkade ju helt okej. Jag fick in många fina inlägg, och det slutade med en assist (även om det borde ha varit tre-fyra.....). Vi vann med 4-2, och konstigt vore det väl annars - ett gäng 18-19-åringar mot ett gäng 40-plusare.
Jag kan inte med ord beskriva hur skönt det var att spela fotboll igen. Även om det var i korpligan. Nu vill jag ju självklart bara spela mer, men vi får se hur det blir med den saken.

Projektarbetet är härmed så gott som avslutat. Nu återstår bara en utvärdering. Men rapporten är inlämnad och redovisningen är avklarad. Och redovisningen gick bra. Åtminstone kändes det så, och Sara och Agnes tyckte likadant.
Nu är det ju inte alls mycket kvar in tha school. Några prov hit och dit, en och annan inlämning, men ja, sen är det ju klart. Och betygen börjar spikas allt mer. Min historielärare sa igår att han "förmodligen" skulle sätta ett MVG på monsterrapporten jag skrev om amerikanska inbördeskriget, och att han därför skulle "se över" allt annat jag gjort för att se om jag kunde få samma betyg i kursen. Det skulle isåfall vara ett betyg jag absolut inte hade räknat med. Man kan ju åtminstone hoppas på det bästa.

Nu är det dags att börja packa.
Boden, here I come!

Kommentarer
Postat av: erik

så du accepterade inbjudan om fotbollen trots allt.



TILL ALLA SOM LÄSER DETTA INLÄGG. NOTERA TIDEN OCH DATUMET, DAVID KUNDE ALLTSÅ HA VARIT I SKOLAN MEN SKOLKADE! :O

2009-05-15 @ 16:08:15
URL: http://sharethefun.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha jo jag minns hur det var :)

Absolut alla behöver vi lite flyt ibland när allt går lättare.

Nja han är ju inte det, brukar göra cirka 5-6 mål/säsong så det är kul att han börjat så bra. Han spelar defensiv mittfältare så han är mer den där killen som smäller hårt och får många varningar, håller rent på mitten. Men nu i år har han mer stöd från resten av mittfältet så han kommer upp i banan lite mer nu än förr. Så det är väl det :) Plus att han brukar stanna en halvtimme extra efter träning och nöta.

Jo det är ju så.. Chelsea var det bättre laget men man log ganska skadeglatt när dom fick målet emot sig i sista minuten ;)

2009-05-15 @ 18:09:17
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: Emelie -EmeliesPlace

Hoppas att det gick bra i Boden! :D

2009-05-17 @ 22:43:00
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: anna

hoppas du har haft det bra i boden :)



haha ja jag håller på barca så håller du på united. får se vem som blir mest nöjd ;)

2009-05-17 @ 23:05:50
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: rebecca

Hur var Boden?? :D

Och grattis till ett möjligt MVG ;) Jag har tre arbeten som ska vara inlämnade innan onsdag. Sen har inte jag någonting mer överhuvudtaget!! Lääskigt..

Oh jaa.. "Hippt" är något som alla BORDE säga.. Och som även snart kommer sägas överallt ;)

Haha du har "några" veckor kvar. Jag har 1 och en halv vecka kvar, helt gaaaaaaaaaalet!!

Hahhah nej klart som fan jag inte tycker han är snygg på riktigt.. Han har ju makt bara, gubben ;) Vi söta oskyldiga små flickor gillar gubbar med makt. (så länge de har massa massa pengar vill säga!)

Hahahahhahah! Lätt asså :D BexDav kommer regera alla andra hundar!

2009-05-19 @ 09:49:40
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Postat av: Empo

Skriv ett inlägg om Boden nu lillebror!!

2009-05-20 @ 14:22:59
URL: http://emeliegdoster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0