Jag som hade gett upp hoppet om valborg

Efter en alldeles för intensiv vecka har David bestämt sig för att inte dricka någon alkohol innan studenten. Möjligtvis med undantag för Naturs studentskiva... Det har varit lagfest, studentskiva och valborg. Detta är anledningen till min nya inställning till alkohol.
Studentskivan var sådär. Absolut inte mer. Jag skrotade idén om Cartman när jag fick förfrågan från Elin, Stina och Sofie om att vara Hugh Hefner. Under kvällen gled jag omkring i en morgonrock i siden och tofflor tillsammans med mina tre "bunnies". Det var kul, men jag tilläts inte ha så kul som jag ville ha eftersom min mage jävlades med mig hela kvällen. Det har den för övrigt gjort hela veckan. Men studentskivan får väl ett godkänt åtminstone.

Valborg 2009 var den bästa dagen på mycket, mycket länge.
Dagen började som en vanlig skoldag, sedan mösspåtagning. En aning överskattat kan jag tycka, eftersom det faktiskt är en månad kvar till studenten. Vi drog efter detta ner till parken, käkade pizza, spelade kubb och kastade tennisbollar i vattnet. Och tittade på när en polis hällde ut en hel flaska champagne. Vad kan man säga? Jag lider med snubben vars, förmodligen, dyra dricka hälldes ut. Nästa hållplats: Kims place. Trevligt trevligt, minst sagt, med några av mina underbara klasskamrater. Vi drack, skrattade, tog kort, spelade fotboll, skrattade lite till, drack mycket till och gjorde oss redo för Trädgår'n. Väl där möttes vi av många lyckliga blivande studenter. Vissa med studentmössan på sig, vissa inte. Min satt på under hela kvällen. Även här fick jag umgås med många av mina fina vänner och jag gick bara runt och var allmänt glad under hela kvällen.
Och när jag egentligen inte trodde att det kunde bli bättre så bestämmer vi - jag, Pirre Pung och hans flickvän Elin, Anna, Linda och den ursköne Bender - oss för att bege oss till den sistnämndes hus för efterfest. En grym sådan med härliga människor jag inte träffat på länge, i ett hus som garanterat är finare än Mr. Hefners. Vi badade jacuzzi, vi bastade och vi skrattade. Det var helt enkelt en perfekt avslutning på en perfekt dag.

Kort och gott, valborg 2009 var en helt grym dag. Och inledningen på 1:a maj var minst lika grym. Jag känner mig lyckligt lottad över att vara omgiven av så många ursköna människor. Just därför vet jag inte riktigt vad jag tycker om studenten. Jag vill ju fortsätta vara omgiven av dessa människor...

Det slog mig just att jag ska till Boden om två veckor. Informationshelg kallas det tydligen. Och ryktet säger att det kommer genomföras fys- och konditionstester. Om jag känner mig orolig? O ja. Jag har varit sjuk nu i en knapp vecka och magen verkar inte vilja ge med sig, så jag halkar efter i träningen. Nu måste jag först och främst se till att bli frisk innan jag ska dit, sen kan jag ta upp träningen igen.

Just nu pressar jag de underbara låtarna av Kings of Leon och jag känner mig mycket nöjd med att jag ska få lyssna till deras låtar i Hultsfred. Jag har insett att det faktiskt är många bra artister som kommer. Men det är fortfarande faktumet att jag ska se The Killers live som ger mig rysningar.

Adiós

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Javisst! Jag fick cykla en bit, men sen fick jag sova i ett helt techno-fritt, lugnt och skönt område. :)



Jag kan tänka mig att Heff glider en hel del, ja. Trist att magen krånglade men det verkade ändå som ni hade roligt (har sett några bilder, nice outfit indeed ;). Fast jag gillade ju tanken på Cartman... Men det blir kanske fler tillfällen!

2009-05-01 @ 19:37:01
URL: http://linneagd.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja man ska då aldrig ge upp hoppet, för eller senare blir det bra :) Nice nice.

Mycket bra spridning bland killarna men igår hittade ingen av dom nätet. Tyvärr.

Haha ja så är det ju så han är otroligt stolt och har kollat på målet gång på gång på hemsidan haha.

Nej det var en förbannat trist match faktiskt. Men alltid roligare att se det på krogen.. killarna runt om var sååå inne i det :P

Valborg var trevligt. Vi satt och kollade BoIS spela så det var sambons familj och min pappa, vi åt grillat och drack öl. Mysigt. Och du hade det kanon hör jag? :)

2009-05-01 @ 21:41:43
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: anna

åh kings of leon! låter som du hade en härlig valborg :) jag hade också en riktigt lyckad dag/kväll. inte alls seg idag heller så det är nice :)

2009-05-01 @ 22:40:47
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: emelie

kommer kings of leon till hultsfred!? och the hives!? och the killers on top of that. damn what have i missed...

2009-05-07 @ 19:50:08
URL: http://thescrapbook.blogg.se/
Postat av: rebecca

Låter som en grym valborg :D Hugh Hefner... Haha vilken läckerbit ;)

Haha ja, det är väl det som kallas inspiration eller nåt liknande (kom inte på något bättre ord) När allting bara ploppar upp i huvudet allt eftersom :D

Fick du nåt särskilt kul i födesledagspresent som var lite extra :D ?

Hahha jaaa precis!! Becca eller David är ju MYCKET bättre än Bo... Typ BexDav eller Daveccs kunde de ju ha döpt den till!

Jag hade en mycket trevlig valborg faktiskt :)

2009-05-08 @ 11:41:49
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Postat av: erik

Trevligt med lite uppskattning

2009-05-09 @ 20:23:16
URL: http://sharethefun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0