We still fear what we don't know

Vad upplevde jag under resan genom i princip hela vårt land och besöket i en av de nordligare städerna i det avlånga landet kallat Sverige?
- Jag gick upp halv sex tre dagar i rad. Det är inget jag rekommenderar. Psyket påverkas, och absolut inte åt det positiva hållet.
- Att våren är varmare i Boden än i södra halvan av Sverige. Så borde det inte vara.
- En Hollywood-liknande situation: att ligga och sola på en stridsvagn är absolut inte något som ryms i vardagen hemma i Edsbro.
- Några av de roligaste timmarna på galet länge. Tågresan i fredags kväll var rolig, killarna jag delade kupé med var ursköna. Men tågresan hem i söndags tog alla möjliga pris som kan tas. Jag hade ont i magen, jag fick tårar i ögonen, jag kunde inte andas - allt på grund av "för mycket" skratt. Synd bara att ingen av de där fyra killarna ska gå samma utbildning som jag. Men det verkar finnas gott om sköna människor inom mitt kompani, så det ordnar sig säkert.
-  Fystest som inte alls var så tuffa som jag trott. Testen klarades av galant, ja till och med styrketesten. (Att det inte var speciellt "tuffa" test ska jag kanske inte nämna..).
- Utifrån den här helgen känns det som att lumpen kan sammanfattas i ett ord: disciplin.
- Två till synes galna killar som försökte kasta vattenballonger på några stackars personer som gick på perrongen när tåget rullade förbi. Men kul var det.
- Vapen är nog inget jag kommer ägna så jättemycket tid åt i lumpen. Jag kände mig helt borta när man fick "provhålla" vapnen och när de andra pratade om det lät det som att de pratade ett annat språk. Jag kommer göra det man måste göra, självklart, men inget mer. Nej nej.
-Tillbaka till disciplinen. För visst var det lite småcoolt när vårt befäl mitt under en föreläsning skriker "pansarskytte STÅ UPP!", och 60 ungdomar ställer sig upp, alla samtidigt. Alla andra i salen såg faktiskt imponerade ut..
Just det, kompaniet jag kommer tillhöra i elva månader är "Pansarskyttekompaniet". Vad det innebär? Ingen aning.
- Fysiska övningar klockan sex på morgonen var inte speciellt populärt. Men det är något man kommer få vänja sig vid, och jag intalar mig själv att det är i förebyggande syfte. Intalar man sig det är det mesta genomförbart.
- Det är inte ofta jag inte bryr mig om vad jag stoppar i mig, men under helgen åt jag rejäla frukostar, luncher och middagar, bara för att jag hela tiden var så in i helvete hungrig. Visst kommer man gå upp i vikt under lumpen. Och den där maten ska ju omvandlas till muskler. Så är det åtminstone tänkt.
- Långa och många föreläsningar. Visserligen med bra och nödvändig information, men när man enbart försöker koncentrera sig på att hålla sig vaken så är det svårt att fokusera sig på vad som sägs.
- Det är mycket svårt att sova på tåg. Som tur är kommer vi oftast ha rätt till flyg hem istället för tåg.
- Nästa gång jag gnäller om hur långt jag måste åka så ska jag tänka på den som bor i Lund. Den tågresan är inte att leka med.
Sammanfattningsvis upplevde jag en mycket bra helg i Boden. Den var intensiv, rolig, nyttig och så vidare. Nu kommer jag garanterat känna mig mer bekväm vid inryckningen, och det känns väldigt skönt.

En liten kort rapport från skolan:
Historialäraren bestämde sig för att sätta det där MVG:et, och det känns som en rejäl bonus. Vågen fortsatte med ett MVG på debattartikeln, och förhoppningsvis ska det betyda att jag får det som betyg i svenska C. (Som för övrigt har varit den roligaste kursen på gymnasiet). Min debattartikel handlade om att ishockey bör förbjudas, något som jag självklart inte tycker, men det visar att man kan skriva som bara fan, även om man egentligen inte tycker det man skriver.
Annars flyter väl skolan på som vanligt. Det är två prov, någon eller några redovsningar och någon inlämning kvar. Man börjar ju se ljuset i slutet av tunneln.

Okej, när man tror att man inte kan gilla något mer än man redan gör, så hittar man en live-version av A Dustland Fairytale med The Killers. Det är ju för fan magi! Ren jävla magi.
Jag nyper mig fortfarande i armen när jag tänker på att jag stå och sjunga framför det här bandet.
Och jag förstår fortfarande inte varför ett band som The Killers kommer till ett land som Sverige. Men det tackar jag för.

Det här blev ju ett förjävla långt inlägg, och ganska tråkigt. Men det var min helg, and I liked it.
Nu långhelg. Snart studenten.
Adiós

Kommentarer
Postat av: Den tredje

Åh, herregud. Jag har lite svårt att hitta ord just nu. Jag tycker synd om henne. Eller mig själv, jag vet inte rikitgt. Varför kunde ingen ha stoppat henne, med ett par tröstande ord på vägen?

2009-05-21 @ 11:52:27
URL: http://linneagd.blogg.se/
Postat av: Dn tredje. Igen.

Och grattis till alla fina betyg, bror. :)

2009-05-21 @ 11:53:06
Postat av: Pempo

Va bra att du hade de bra i Boden lillbror :) Bra att skolan går bra me, snart slipper du skiten ;D

2009-05-22 @ 13:35:02
URL: http://emeliegdoster.blogg.se/
Postat av: Empo

HAHA fyfan! Jag halvt skrattade och halvt led igenom hela den där videon!!

2009-05-22 @ 13:37:27
Postat av: Emelie -EmeliesPlace

Skönt att det var en bra tripp till Boden :) Det kommer gå galant för dig där borta ;)

2009-05-24 @ 13:59:53
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: anna

den där versionen av a dustland är helt magisk! men det går inte att beskriva hur den faktiskt är live, du kommer dö ;)



hehe jo på onsdag gäller det. ska till en pub med några kompisar och kolla, tror jag ska dra på mig liverpooltröjan haha. sen så håller jag stenhårt på barca ;P

2009-05-25 @ 17:59:48
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: rebecca

Låter ju som en awesome helg in the Booode! :D

Åh herre, det är ju mycket kvar för dig i skolan ;) Haha idag spenderade jag mina två lektioner av att titta på film! Två olika lektioner, två olika filmer! Me likey :D Men grattis till dina fina betyg!

Hihi ja min lilla kusin är så söt så ;) Hahah

Jag har fyra dagar kvar! Imorgon är jag ledig, onsdag har jag en lektion, torsdag har jag en lektion och sen är det fredag. The big daaay liksom!! Man blir ju mörkrädd!

Hahah nej lugna ner dig nu davido ;) Hahah nog för att man gillar pengar, men jag hade ju nästan tagit död på killen direkt. Bara för pengarna liksom :D

Jaja helt klart, BexDav kommer bli det nya man döper sina ungar till! Det är liksom ett unisex namn ;)

2009-05-25 @ 23:13:35
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Postat av: rebecca

Låter ju som en awesome helg in the Booode! :D

Åh herre, det är ju mycket kvar för dig i skolan ;) Haha idag spenderade jag mina två lektioner av att titta på film! Två olika lektioner, två olika filmer! Me likey :D Men grattis till dina fina betyg!

Hihi ja min lilla kusin är så söt så ;) Hahah

Jag har fyra dagar kvar! Imorgon är jag ledig, onsdag har jag en lektion, torsdag har jag en lektion och sen är det fredag. The big daaay liksom!! Man blir ju mörkrädd!

Hahah nej lugna ner dig nu davido ;) Hahah nog för att man gillar pengar, men jag hade ju nästan tagit död på killen direkt. Bara för pengarna liksom :D

Jaja helt klart, BexDav kommer bli det nya man döper sina ungar till! Det är liksom ett unisex namn ;)

2009-05-25 @ 23:13:36
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sola på en stridsvagn? Jamne någon gång måste ju bli den första :P



Ja helt klart den sköne defensiva mittfältaren. Han som kapar hälsenor oftare än han gör en dribbling ;)

Jaså du är mer offensivt lagd? Det är nog jag också faktiskt.

Det tycker jag också. Under en träning lägger man ju ner tid på "laget". Så vill man bli bättre själv så är det nog bara att nöta på sina brister och bli så bra man kan bli. Många gånger jag undrar vart han tagig vägen efetr en träning men han blir fast och tränar passnignar haha.

Ja nu är det snart dags för finalen. Ska bli SÅ kul :) Spännande. Go Barca.

2009-05-26 @ 02:18:09
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: Empoe

Självklart ;D

Hehe sist jag kollade så hade jag inga testiklar :O Men jag förstår din poäng ;)

2009-05-27 @ 14:21:21
URL: http://emeliegdoster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0