My name is Geraldine, I'm your social worker

Vad händer med världen? Jag är på god väg att skriva ett andra inlägg på mindre än en vecka. Har inget egentligt syfte med det här inlägget, men det har man väl kanske sällan.
Fredag har precis blivit lördag, och jag räknar inte med att få speciellt mycket sömn i natt. För när det handlar om att jobba på nätterna så finns det en stor fet nackdel: när man väl är ledig är det fullkomligt omöjligt att sova på nätterna. Just det, jag är ledig. Jag lägger en tung arbetsvecka bakom mig, ser fram emot en skön och välkommen helg och plågas av tanken på ännu en jobbvecka. En sista jobbvecka. Hallelujah. Fem nätter, en jävla massa trappor och några hundra tidningar till, sen är det slut mellan mig och det där jobbet. (För den här gången, kanske ska tilläggas).

Annars då? Jo tack, dagen har spenderats med mina systrar. Och ett par haremsbyxor. Empo har köpt ett par, hon använde dem, jag och Hobbit hånade. För ingen av oss är direkt stora beundrare av haremsbyxor. Tvärtom, de är lite utav ett hatobjekt i våra ögon. Men Empo stod på sig, köpte ett par, och nu njuter hon som bara en riktigt belåten människa kan njuta.
Och vi hånar. Och vi kommer fortsätta håna.

Eventuellt bär det av till Uppsalis imorgon, för att - hör och häpna - köpa en platt-TV. Något jag aldrig, aldrig!, tänkt göra, men tydligen ska det handla om ett jävligt bra pris. Så ja, varför inte. Resten av helgen ska jag njuta av ledigheten Edsbro erbjuder, kanske ta mig i den berömda kragen och städa mitt rum.
Det var väl vad jag hade att komma med.
Hej


Kommentarer
Postat av: rebecca

Haha är det så illa asså? Har du inget planerat? Plugg? resa? Något? :) haha

Jag jobbar rumpan av mig på Coop just nu. Men enbart för att åka till Thailand i dec ;D Bartenderutbildning står på schemat! :D

2010-09-02 @ 14:37:22
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Postat av: Den tredje

O ja. Vi kom, vi såg, vi hånade.

2010-09-04 @ 08:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0