Symphonies

Jag fortsätter förvåna mig själv med att fortfarande uppdatera den här bloggen. Den lever väl på konstgjord andning, I guess. Om det finns någon eller några läsare kvar, så ska du/ni fan ha en varm applåd.
Det enda som ligger tillräckligt nära i tiden för att jag ska kunna berätta om det är väl helgen. Den spenderades i en idrottshall - årets sista match, årets sista förlust. Men tyvärr inte årets enda förlust. (Värt att tillägga: jag gjorde mitt livs snyggaste mål. Också värt att tillägga: det spelar ju väldigt liten roll när man förlorar med 10 mål). En del av helgen spenderades i ett dike. Jepp, för första gången i mitt liv har jag suttit i en bil som hamnat i diket. Första gången alltså. Jag är 20 år. Summa summarum: jag ska vara ganska nöjd.
Den sista delen av helgen spenderades i en soffa, framför EM-finalen i handboll. Ja, där kan man väl snacka om att vara nöjd med ett silver, vilket sällan, sällan!, är fallet. Möcke bra!
Idag har varit en kall dag. Jag som var säker på att det bara var Norrland som hade vintrar som den här. Trots kylan drog jag till Uppsala - en mycket underskattad stad! - och träffades Agnes, Viktor och Emil. Julklappar inhandlades, och vi åt en utomjordiskt god thaibuffé. Låt mig måla upp bilden av den här buffén. All god mat som alla asiatiska länder har att erbjuda. Ja, jag menar all god mat. Ät hur jävla mycket du vill. Efterrätt - glass, friterad banan, melon - ingick självklart. Ehhm, det var nåt mer... Just det, det kostade 150 kronor. 150 svenska jävla kronor, för allt det. Jag vet inte vad du tycker, men jag tycker det är ett minst sagt överkomligt pris. Ett genidrag av uppsalaborna som hade rekat innan jag kom dit, och sa "hit ska vi gå". Tack, tack, jag behöver inte äta igen på flera dagar.

Ja, det här tycker jag är en godkänd uppdatering (kanske till och med väl godkänd).

Här sitter jag och skriver, och under tio sekunder händer följande:
- Jag upptäckter att det finns en hockeyspelare som heter Subban. (Han är inte svensk). 
- Min katt hickar.  

Ibland har man tur.
Hej

Kommentarer
Postat av: Frodo

Jag läser! Så klart! Subban måste ju vara det roligaste sedan van der Vaart.;)

2010-12-23 @ 09:07:15
Postat av: rebecca

Hahah jag hänger kvar ett tag till här i alla fall! ^^



Åh skojjar du eller, det är helt sjuuukt nice här!! :D Fan, vem vill inte ha sol och värme när man får höra att det är minus 19582 grader hemma!??! Sen har jag ju Håkan (du vet, från Håkan's bar ;)) hängandes på hotellet bredvid.. Haha, vilken snubbe!

2010-12-27 @ 17:55:12
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Postat av: Empo

Tjääna! Ja varför inte? De kunde bli grymt. Vilket stycke hade du tänkt?

2010-12-29 @ 23:11:53
URL: http://emeliegdoster.blogg.se/
Postat av: Empo

Ja det kunde funka :) Åh neeeej! Förlåt jag glömde helt bort det, ska ta med det i nästa inlägg bror!

2010-12-30 @ 14:50:16
URL: http://emeliegdoster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0