"Jag har svart bälte i att inte kissa"

Sista natten på cykel är cyklad, jag kan numera kalla mig för "arbetslös och icke studerande", och nu börjar väl livet på riktigt. Antar jag. Det firades med en kväll i huvudstaden. Med fotboll, grymt sällskap, lite födelsedagsfirande, ett bra uteställe och en brutal ketchupincident som resulterade i flera skadeskjutna blev det en riktigt lyckad kväll. Värdinnan för kvällen, Malin, hade jag inte umgåtts med på... Ja, jag vet inte ens hur länge. Men jag kände att jag behöver vistas med såna personer oftare. "Jag har svart bälte i att inte kissa" var en av många saker hon sa som fick en att skratta som en jäla galning. 
Tack för den kvällen, fina vänner. 
Idag, den så hatade "dagen efter", har jag väl mått som jag förtjänat. Dagens ansträngning: försöka åstadkomma någon slags middag. Det var jobbigt. Men det blev gott. Kvällens ansträngning: skriva ett blogginlägg. 

Är det något jag saknar i mitt liv just nu så är det att jaga en boll. Helst en fotboll. Helvete så jag saknar det. Men reservplanen lyder "innebandy", och den planen ser ut att sättas i verket, eftersom min gamla tränare hojtade till och sa att jag borde börja spela igen. Det kommer antagligen handla om ett b-lag, och division 237 (eller var det division 7?), men det är iallafall ett sätt att stilla abstinensen. För jag måste verkligen komma in i bollsportens värld igen. För det närmaste jag har kommit boll- och lagsport det senaste året är en fotbollsturnering i oktoberkyla, där det mer handlade om brutala lumpartakter än om finess. Så det är dags. Eventuellt åker jag och tittar på deras match imorgon, hör mig för och så.
Okej, första steget mot att byta ut min egen titel till "studerande" är avklarat - anmälan till högskoleprovet är gjord. Inte för att jag tror att det kommer förändra mina förutsättningar för att komma in där jag vill komma in, men det lär ju inte skada. Och så... Får det vara, just för tillfället åtminstone.
Nu ska jag försöka vända tillbaka dygnet.
Det känns som en svår uppgift.
Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0