Välkommen till Uppsala

Ja, det känns väl litegrann som att den här bloggen är på väg käpprätt åt helvete. Men men, "skit samma", så känner jag ungefär inför det konstaterandet.
Jag har just tagit mina första stapplande steg in i Uppsalas studentliv, och det har nog varit några av de bästa dagarna på mycket, mycket länge. Efter att ha delats in i lag - Vikingarna - har det varit, i princip, tre dagar av förbannat trevligt umgänge. Stadsvandring i Uppsala, sjungandes alla förträffliga vikingaramsor, utgångar på nationer, dans och ja, umgänge. Intensivt, visst, men så. jävla. roligt.
Efter några dagar med information om allmänna saker och förskollärarutbildningen så börjar skolan "på riktigt" imorgon, och jag känner mig faktiskt taggad. När har man någonsin gjort det inför en skolstart? Men Uppsala har välkomnat mig och alla vikingar med öppna armar, så det är egentligen inte konstigt att man känner så. Nu väntar de första lektionerna och ytterligare en och en halv vecka tillsammans med "Lag Viking". Det kan bara bli grymt bra.
Jag gillar Uppsala skarpt.
Och jag tror att Uppsala kan lära sig att gilla mig också.
Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0